AlecTBM Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Jeg skal lage en ftp editor til en side og trenger litt hjelp. Jeg får til å logge på og alt sånn. Men når jeg skal liste alle filene så vil den ikke funke. er er koden: <?php $ftp_server = '*********'; //Siden som skal kobles til $ftp_connect = ftp_connect( $ftp_server ) or die('Feil i connection'); if($ftp_connect) { ?> <form action="" method="POST"> <input type="text" name="user" value="Brukernavn"><br> <input type="password" name="pass" value="Passord"><br> <input type="submit" name="submit" value="Logg inn på ftp-server."><br> </form> <?php $user = $_POST['user']; $pass = $_POST['pass']; $submit = $_POST['submit']; if(isset($submit)) { if(!empty($user) && !empty($pass)) { $ftp_login = ftp_login( $ftp_connect , $user, $pass ) or die('Feil i login.'); if($ftp_login) { $dir = ftp_pwd($ftp_connect); while($list = ftp_nlist($ftp_connect, ".")) { echo $list; } } } } $action = $_GET['action']; if($action == 'logut') { $ftp_close = ftp_close( $ftp_connect ) or die('Feil i utkobling'); if($ftp_close) { echo 'Du er logget ut.'; } } } ?> Noen som har peiling på ftp funksjonen?? Endret 8. november 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Peter Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 *snip*[/code] Noen som har peiling på ftp funksjonen?? 7244567[/snapback] Nå har du særdeles lite feilsjekking, noe som straffer seg, men jeg tipper det muligens er denne funksjonen som føkker opp, dvs. du bruker den feil: array ftp_nlist ( resource ftp_stream, string directory ) Prøv med PHP <?php foreach( ftp_nlist( $ftp_connect, '.' ) as $item ) { echo $item."<br />\n"; } ?> Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Manualen er ikke så dum skjønner du! ftp_nlist funksjonen som du benytter deg av til å loope gjennom filene kan ikke brukes til det. Fordi den funksjonen returnerer en array med alle filene i mappa http://no.php.net/manual/en/function.ftp-nlist.php Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) jeg brukte manualen. Det var der jeg fant den. hmm får prøve foreach Fra manualen: ftp_nlist -- Returns a list of files in the given directory hvis jeg ikek skal bruke den der. Hva skal jeg bruke da?? Endret 8. november 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Peter Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 jeg brukte manualen.Det var der jeg fant den. hmm får prøve foreach Fra manualen: ftp_nlist -- Returns a list of files in the given directory hvis jeg ikek skal bruke den der. Hva skal jeg bruke da?? 7244803[/snapback] Du misforsto hva PHPdude mente., dvs. han forklarte det litt merkelig Du kan ikke bruke en while-loop på et array på den måte du prøver Foreach derimot fungerer utmerket til slike oppgaver. Se på eksempelet mitt i min forrige post, det burde fungere. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Kommentarene i manualen er også kjekt å ta en kikk gjennom. ftp_nlist() or ftp_rawlist() takes ages then returns nothing... If you are having this issue, you may need to enable PASV mode FTP transfers using the ftp_pasv() function. Example... <?php $ftp_host = "yourFTPHost"; $ftp_user = "yourUsername"; $ftp_password = "yourPassword"; //Connect echo "<br />Connecting to $ftp_host via FTP..."; $conn = ftp_connect($ftp_host); $login = ftp_login($conn, $ftp_user, $ftp_password); // //Enable PASV ( Note: must be done after ftp_login() ) // $mode = ftp_pasv($conn, TRUE); //Login OK ? if ((!$conn) || (!$login) || (!$mode)) { die("FTP connection has failed !"); } echo "<br />Login Ok.<br />"; // //Now run ftp_nlist() // $file_list = ftp_nlist($conn, ""); foreach ($file_list as $file) { echo "<br>$file"; } //close ftp_close($conn); ?> Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 ska prøve det. takker Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) funka ikke Nå vises det et tomt vindu Endret 8. november 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Fungerte helt fint her. Connecting to ftp.server.no via FTP...Login Ok. error_docs httpdocs httpsdocs cgi-bin anon_ftp bin conf pd web_users subdomains private lib usr libexec etc tmp var statistics Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 hehe der funka den Upload xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå