Znej Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hei.. Jeg kjøpte meg en Toshiba Equium laptop for et par måneder siden, jeg er fornøyd, men har et problem: Under avspilling av musikk/ film er bassen alt for svak uansett hvilke innstillinger eller avspiller jeg bruker. Jeg har prøvd å justere equalizerene også, men resultatet blir bare skurrete lyd. Høtalerene er det ikke noe galt med (creative 2.1) siden de fungerer perfekt med super bass på min forrige, eldgamle laptop. Er det noen som har tips til innstillinger på Windows Xp Home Edition der man kan justere (opp) bassen? Eller programmer som kan løse det samme problemet? Hvis det ikke løser seg vurderer jeg bytta av laptop igjen ja, jeg har Googlet. Takker for alle svar Lenke til kommentar
LoooK Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 dårlig lydkort kanskje? søk etter erfaring rundt lydkortet ditt, kanskje du bare trenger og oppdatere en driver. Lenke til kommentar
Znej Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 dårlig lydkort kanskje? søk etter erfaring rundt lydkortet ditt, kanskje du bare trenger og oppdatere en driver. 7244932[/snapback] Jeg har Realtech High Defination Lydkort.. skal skjekke oppdateringer. Lenke til kommentar
Znej Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Har oppdatert driveren nå, men det har ikke skjedd noe, samme svake bassen! Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 hmm veldig rart. last ned audacity gratis og se om bassen er med der. det er et edit prg men et slikt prg går etter lydkortet og ikke settings på maskina di. hvis den er uten bass der og så kan det ha noe med lydkortet ja. legg meg til på msn så skal du får link til audacity dilli_1988@hot... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Jeg har prøvd å justere equalizerene også, men resultatet blir bare skurrete lyd. 7244492[/snapback] Hver gang man bruker en equalizer uten å senke pre-amp vil clipping i 99% av tilfellene oppstå. Hvordan dette fungerer gidder jeg ikke gå inn på nå. Men clipping kan også forkomme i tilfeller hvor man senker ett/flere bånd (demper eller tar ut et frekvensområde), selv om clippingen er mest merkbar ved økning av visse frekvenser - spesielt de dominante lavfrekvensene slik som bass. En måte å fikse dette på er å senke pre-amp, slik at du får større "head-room" for den tilførte dynamikken i lydsignalet som følger av bruk av equalizer. Det er denne dynamikken når den blir større enn hva lydkortet klarer å håndtere som skaper skurrelyden, også kjent som clipping. Endret 9. november 2006 av skag1 Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) last ned dfx.. http://www.fxsound.com/dfx/index.php?vendo...&plus=0&refer=0 Endret 9. november 2006 av tommy007 Lenke til kommentar
Znej Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Skal teste ut audacity imorgen! (kan ikke nå) Dfx har jeg, men det blir dårlig lydkvalitet på noen sanger, men litt bedre bass. Lenke til kommentar
Znej Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Har prøvd Audacity i dag, men med dårlig resultat. Det blir ikke bedre. Jeg skal nå gå tilbake til butikken med pc'n, og kreve at de gjør noe med det uten betaling, siden lyden har vært slik helt siden jeg kjøpte den. Men takker for alle svar=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå