-mads Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Da jeg var på IKEA for noen dager siden, kom jeg over et skilt der det sto: GJEM BORT HARDDISKEN DIN. Det var reklame for et skap til å sette en stasjoner data inn i... Utrolig at en så stor kjede som IKEA greier å gjøre sånne feil Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For de som ikke skjønte hva som var morsomt: Det er feil å kalle en data for "harddisk". Harddsiken er bare et komponent inni dataen.. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Det er feil å skrive "et" istedenfor "en" også.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Harddsiken er bare et komponent inni dataen..7244236[/snapback] Strengt tatt er det vel motsatt, data er noe som er inni harddisken. Lenke til kommentar
tfoyen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Er ikkje Ikea svensk, så kan vel ikkje håpa på noko betre Endret 8. november 2006 av tfoyen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Harddsiken er bare et komponent inni dataen..7244236[/snapback] Strengt tatt er det vel motsatt, data er noe som er inni harddisken. 7244500[/snapback] Vel, man kan jo pirke videre å nevne at "data" kommer fra latinske "datum" som betyr "noe som er gitt". Men i dag brukes "data" synonymt med "informasjon", både kvantitativ data slik som tall, statistikk, osv, men også kvalitativ data slik som f.eks tekst, bilder, osv. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg tipper de er idioter hele gjengen. Lenke til kommentar
morra Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Tror jeg så de skrev CPU-holder et sted også Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Forøvrig var jo IKEA i vinden for litt siden p.g.a et bilde i en katalog hvor det ser ut som en hund har en gigantisk penis: Er det "kuk" i IKEA-katalogen?. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Forøvrig var jo IKEA i vinden for litt siden p.g.a et bilde i en katalog hvor det ser ut som en hund har en gigantisk penis: Er det "kuk" i IKEA-katalogen?. 7244885[/snapback] Så det med engang at det var bein...hahah kuk, :!: nogen har gode fantasier Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Man setter vel heller ikke hele den stasjonære datamaskinen i skapet, det er vel kabinettet med innmat som blir gjemt bort (med stasjonær datamaskin tenker jeg på kabinett, skjerm, mus og tastatur, akkurat som bærbar må ha alt dette). Lenke til kommentar
-mads Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Det er feil å skrive "et" istedenfor "en" også.. 7244460[/snapback] Hva mener du? Det heter ikke en skap eller et stasjoner data... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ikke pirk på ting du ikke vet noe om... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) -->MaDs<--: det stemmer men det heter heller ikke ''et komponent'' Endret 9. november 2006 av Mitjmannen Lenke til kommentar
sint_vaffel Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Forøvrig var jo IKEA i vinden for litt siden p.g.a et bilde i en katalog hvor det ser ut som en hund har en gigantisk penis: Er det "kuk" i IKEA-katalogen?. ser jo ut som beine til hundn og halen.. tenker dem koffert dem som ser på katalogen og trur det er "hundekuk" Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det er feil å skrive "et" istedenfor "en" også.. 7244460[/snapback] Hva mener du? Det heter ikke en skap eller et stasjoner data... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ikke pirk på ting du ikke vet noe om... 7251593[/snapback] Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ikke pirk på ting du ikke vet om... Lenke til kommentar
roflol3D Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg regner med at IKEA vet bedre, selv om de er svensk, de bare gjør det for at folk skal forstå hva det er snakk om, de som kjøper ting på IKEA er neppe verdens smarteste.. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 de som kjøper ting på IKEA er neppe verdens smarteste.. 7277941[/snapback] ` Hva skal det bety? Kan ikke smarte folk handle på ikea? har de en iq-test i døren, hvor du må score under en viss sum for å komme inn? Lenke til kommentar
roflol3D Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 LoL, det jeg mener er at de tinga man kjøper på ikea ikke nødvendig vis holder like lenge som det man kjøper for litt mer, man får det man betaler for... Lenke til kommentar
Howitz Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 LoL, det jeg mener er at de tinga man kjøper på ikea ikke nødvendig vis holder like lenge som det man kjøper for litt mer, man får det man betaler for... 7279662[/snapback] Haha! Ikea møbler holder da like lenge som andre møbler Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 LoL, det jeg mener er at de tinga man kjøper på ikea ikke nødvendig vis holder like lenge som det man kjøper for litt mer, man får det man betaler for... 7279662[/snapback] Haha! Ikea møbler holder da like lenge som andre møbler 7279705[/snapback] neineinei! de går plutselig i oppløsning etter 17 år 234 dager og 9 timer Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 For en stund siden hadde Bedrifhelsetjenesten gått igjennom kontorene til den ene avdelingen på jobben og tatt for seg ting de synes burde bli forbedret med hensyn til sittestilling og lignende. I det skrivet de kom med skrev de at endel mennesker burde få omplasert hardiskene sine. Synes jeg hadde sett hvis jeg skrudde opp kabinettet deres, flyttet hardisken og gikk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå