Howard Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Nvidia har lansert nForce 600i-serien, bestående av tre brikkesett rettet mot ulike brukergrupper. Les mer Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg liker at Nvidia prøver å gjøre noe med problemene relatert til overklokking og stabilitet i deres brikkesett. At hverken Nf4 eller Nf5 serien ikke var helt optimale annet enn til AMD er vel ikke ukjent... Det jeg ikke liker, er at prisene stiger til himmels... Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 enig med bjornh, det finn nok av dyre kort til core2 på markedet allerede... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Da jeg kjøpte DFI Lanparty Nf4 SLI-DR så var dette kortet til 17-1800 kroner dyrt, nå er det mulig å betale dobbelt så mye. Greit ytelsen er større med nyere CPUer, men som kjent, Prisen på RAM er nå så høy, at det knapt er mulig å får 2Gb sett DDR2 til samme pris som disse HKene koster. Jeg kunne solgt DDR RAMmen min og fått igjen porto+frakt om jeg hade solgt den. ...nei fy fader... Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 HERRE for noen kjølere! En "positiv" ting: Viften er ikke så vanvittig liten Angående varme går brikkesett produsentene feil. Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hmm, interessant ja... venter spent på tester av disse kortene. Dyre da, og tror ikke jeg kjøper en av de med det første. Kommer vel an på overklokkings mulighetene. Lenke til kommentar
.dat Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Bilde av Striker Extreme i dårlig oppløsning. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Specs: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 8. november 2006 av .dat Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 HERRE for noen kjølere! En "positiv" ting: Viften er ikke så vanvittig liten Angående varme går brikkesett produsentene feil. 7244834[/snapback] NEI NEI NEI Grunnen til at mange av disse kjølerene ser store ut er ikke primært strømforbruket på chipsetet, men det faktum at også volt-regulatorene til CPU blir kjølt ned. Skal du ha stabil og god overklokking (noe som disse kortene er laget for) så kreves det god kjøling der og.... Da har du plutselig 1 vifte som kjøler nord- og sør-bru, samt 2x4 voltregulatorer. ASUS sitt kort satser på kobber-kjøleløsning, og bruker luftstrømmen fra CPU-vifte isteden for en egen vifte. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Og det er ikke dumt!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Tror noen at disse kortene vil gå litt ned i pris etter en stund? Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Tror noen at disse kortene vil gå litt ned i pris etter en stund? 7245119[/snapback] Det gjør de helt sikkert... Men det plager ikke meg så mye at prisen går opp, så lenge man faktisk får et bedre produkt enn de billigere alternativene. Om produktet er så mye bedre at det rettferdiggjør prisstigningen får vi vel se etterhvert. Men jeg kan tenke meg at det koster å kjøre to fulle 16x lanes pluss en 8x port. Det er jo stort sett bare de ivrigste som vil kjøpe de dyreste versting kortene, og 90 prosent av disse igjen vil neppe bruke de ekstra mulighetene man får kontra de billligere kortene. Endret 8. november 2006 av marsboer Lenke til kommentar
.dat Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Alt av hardware går ned i pris etter en stund. Men hvor lenge det vil ta, vet ingen. Selv kommer jeg aldri til å betale 3000 kr for et hovedkort. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 HERRE for noen kjølere! En "positiv" ting: Viften er ikke så vanvittig liten Angående varme går brikkesett produsentene feil. 7244834[/snapback] NEI NEI NEI Grunnen til at mange av disse kjølerene ser store ut er ikke primært strømforbruket på chipsetet, men det faktum at også volt-regulatorene til CPU blir kjølt ned. Skal du ha stabil og god overklokking (noe som disse kortene er laget for) så kreves det god kjøling der og.... Da har du plutselig 1 vifte som kjøler nord- og sør-bru, samt 2x4 voltregulatorer. ASUS sitt kort satser på kobber-kjøleløsning, og bruker luftstrømmen fra CPU-vifte isteden for en egen vifte. 7245007[/snapback] Prøver du å si at disse bruker endel mindre strøm enn 570 Sli? 570 Sli bruker allerede for mye strøm i mine øyne, hadde gjerne sett at nvidia prøvde å gjøre noe med dette. AtW Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Siden det er 3stk PCIe x16 så kna man da kjøre 2 kort i SLI of ha et siste eks. 7300GT som fysikk kort istedenfor Physx ? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 *pirke* det er 2 stk 16x og 1 stk 8x, hvorav det så ut til å være den i midten som var 8x. kanskje fint med veldig god plass til sli, men dersom jeg ska ha et eget kort til fysikk så tror jeg kanskje det passer best nederst. alt dette virker egentlig veldig lovende, bortsett fra den prisen. ja ga under 1100 for mitt dfi ultra kort, som kan både moddes til sli og s-ata 300 uten store inngrep, så alt over 1500 begynner å bli relativt dyrt. eneste kortet jeg vurderer å bruke mer penger på er abit aw9-d max Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 eneste kortet jeg vurderer å bruke mer penger på er abit aw9-d max 7245465[/snapback] Abit AW9D-MAX Det væsrte er vel at det ike støtter SLI og det er umulig å bruke PCI og PCIe x1 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) hvis du bruker modda drivere så støtter abit kortet sli minst like godt som andre kort. og ifølge en anmelder herfra så er det utrolig lett å sette det opp også 1x porten er til lydkortet, som ser ut til å være ganske bra også Endret 8. november 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Det frister veldig med Asus Striker Extreme hovedkortet i en ny PC. Jeg vet at jeg ikke kommer til å bruke alle mulighetene som kortet har, men det er noe med det å ha et dyrt og BRA hovedkort. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) hvis du bruker modda drivere så støtter abit kortet sli minst like godt som andre kort. og ifølge en anmelder herfra så er det utrolig lett å sette det opp også 1x porten er til lydkortet, som ser ut til å være ganske bra også 7245622[/snapback] Kjører jo SLI nå jo og det lydkortet er et normalt HD audio som vanlighvis er innebyd, lager surround lyd på 2 høytalere så jeg er fornøyd med det Men av en eller annen grunn så har jeg alltid lyst ppå det beste selvom det jeg har nå holder lang vei ... Endret 8. november 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 HERRE for noen kjølere! En "positiv" ting: Viften er ikke så vanvittig liten Angående varme går brikkesett produsentene feil. 7244834[/snapback] NEI NEI NEI Grunnen til at mange av disse kjølerene ser store ut er ikke primært strømforbruket på chipsetet, men det faktum at også volt-regulatorene til CPU blir kjølt ned. Skal du ha stabil og god overklokking (noe som disse kortene er laget for) så kreves det god kjøling der og.... Da har du plutselig 1 vifte som kjøler nord- og sør-bru, samt 2x4 voltregulatorer. ASUS sitt kort satser på kobber-kjøleløsning, og bruker luftstrømmen fra CPU-vifte isteden for en egen vifte. 7245007[/snapback] MEN de har nok en stor varmeutvikling selv om de skal være stabile ved overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå