Kamma Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Hei! Lurte om om noen kunne hjelpe meg littegrann med ei oppgave jeg har i samfunnskunnskap. Jeg synes selv den er litt vanskelig: "Du skal skrive en artikkel om "velgervandringer" - der du spesielt konsentrerer deg om de unges valgatferd. Du bør også komme inn på hva som kan forklare tendensene til valgatferd som du presenterer." Jeg har noen punkter her: Hoveddel • Valgdeltakelse o Generelt o Hva kjennetegner de unges valgdeltakelse • Hvorfor er det slik? o Vet ikke hvilket parti...hjemmesittere o Partiene er for like i ideologiene som vises ut o Finner ikke saker som appellerer Valgatferden ellers til ungdom o Hvilke spørsmål ser ut til å appellere mest til ungdom? o Bruk opplysninger fra vedlegget side 3 og utover. o Tabell 5 i vedlegget – Valgundersøkelsen fra 2001-2005. Hva viser denne SV, RV o Skolepolitikk o Klarere standpunkter o Elevene mer makt i skolen o Kritiske til karaktersystemet - Hvorfor stemmer kvinner i større grad på AP/SV, og menn H/FrP? Avslutning o Konklusjon o Oppsummering o Lav valgdeltakelse blant ungdom o Er dette en fare for demokratiet? ------------------ Jeg går i 3. klasse allmenne, så dere vet det. Håper noen kan være så snille å hjelpe meg. Tar imot all hjelp med stoor takk! MVH Kamma Endret 8. november 2006 av Kamma Lenke til kommentar
qxvrea Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) "Du skal skrive en artikkel om "velgervandringer" - der du spesielt konsentrerer deg om de unges valgatferd. Du bør også komme inn på hva som kan forklare tendensene til valgatferd som du presenterer." 7244141[/snapback] Dette spiller vel på ungdommes hang til å blindt sluke valgløfter. Dårlig forståelse for politikk, blandet med et semi-ekte engasjement fører jo til at mange ungdommer "svikter" sine partier. Man går først i en, så i en annen retning fordi man blir lovet ditt og datt. Jeg ville ha lest litt om dette på Wikipedia, er ikke helt sikker på hvor man kan finne gode oppføringer men. Les også igjennom en del amerikanske blogger angående det valget de hadde i går. -- Kvinner stemmer mot venstresia mye pga av skolepolitikk. Menn tenker med pikken og lommeboka - mot høyresia Endret 8. november 2006 av qxvrea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå