Espen_k Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Strever med å formatere ene harddisken min som det er windows på. Når jeg kobler den på hovedkorte så starter den bare opp i windowsen som ligger på den. Det jeg tenkte var å formatere harddisken fra windowsen jeg kjører nå. Altså det der Min datamaskin --> høyreklikk på disk og formater... To harddisker med windows på hver, jeg skal formatere en av de fra windows. Noe uklårt med teksten? si ifra. Endret 8. november 2006 av B-Zerc Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Strever med å formatere ene harddisken min som det er windows på.Når jeg kobler den på hovedkorte så starter den bare opp i windowsen som ligger på den. Det jeg tenkte var å formatere harddisken fra windowsen jeg kjører nå. Altså det der Min datamaskin --> høyreklikk på disk og formater... To harddisker med windows på hver, jeg skal formatere en av de fra windows. Noe uklårt med teksten? si ifra. 7244002[/snapback] I Bios kan du velge hvilken disk du vil boote fra, en annen ting du kan gjøre er å passe på at Disken du vil formatere står som slave på kontrolleren, altså ikke i enden på IDE kabelen om det er en IDE disk da vel og merke, og sett "jumper'en" i Slave stilling, eller "Cable select". På denne måten kan du styre hvilken disk du skal boote på. Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Har vært i Bios og prøvde å stille inn hvilken harddisk jeg skulle boote fra. men Det var bare den størsten som sto der da. bagge ble registrert men det var bare den ene som vistes der. Hvordan skal jeg sette som slave da? Btw: Er Sata2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Det er ofte to menyer i BIOS. Den ene setter rekkefølgen for enheter som floppy, CD, og HDD. Her vil du se bare den ene disken. Det er da en annen meny som velger rekkefølgen på flere HDD. Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Fant ut hva jeg skulle gjøre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå