Hagr Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 vel... emnetittel sier det meste... jeg skal ha ny luftkjøler til min AM2 cpu (3800+) som kanskje skal brukes med peltier... hvilken er den beste vifta til dette?? har sett litt på denne... er den bra? har også lurt på Denne. hvem er best? eller en det noen andre som er bedre? trenger som sagt en bra kjøler ettersom det kanskje skal legges på en peltierplate der... på forhånd takk Harald Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Zalman leverer kvalitet, som ser bra ut, lyder godt (dvs lite ) og som kjøler det som blir kastet mot den Har selv Zalman på CPU OG GPU (min andre Zalman CPU kjøler nuh faktisk)... samme med en kompis... Vi er begge veldig fornøyd Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) ja, var derfor jeg lurte litt hehe... har hørt mange fine ord om zalman men den TT kjøleren har jo tross alt en 120mm vilfte som blåser rett mot kjøleblokka... (i stedet for rett til siden) og gjør dermed at varm luft i omgivelsene rundt cpu blåses vekk fra sokkelen, som også gir bra kjøling... eneste minus jeg finner ved den er de veldig lange heatpipes som er montert på den... de gjør at varmen har en lang vei å vandre før de kommer til kjøleren... hmm... er litt usikker her gitt Endret 8. november 2006 av Hagr Lenke til kommentar
Quir0 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Jeg anbefaler zalman på det høyeste har det på min cpu og gpu. Jeg bruker cnps9500at på min core 2 duo, og den er så og si helt lik den du tenkte på. Endret 8. november 2006 av Quir0 Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 ok. tusen takk for svar.. men tror jeg går for den første jeg. (må bare være litt kverulant XD) både fordi det er 120mm og fordi vifta sitter "riktige" veien i forhold til CPU-blokka men tusen takk allikevelk Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hva mener du med at vifta sitter riktig vei? På Zalman sin blir luften transportert bort fra CPU'en, med heatpipes. Deretter ledet bort i kobberet som er koblet til heatpipsene. Til slutt blir varmen ført bort fra dette kobberet med en vifte, fungerer på akkurat samme måte. Fordelen med Zalman sin er at den blåser til siden, og hvis du har "riktig" kjøleløsning i kabinettet ditt, har du kanskje en vifte bak der som blåser ut. Dermed vil luften går direkte ut, istede for å bli båst rett opp fra CPU'en og inn i en sidedør, som skjeldent har vifte. Ettersom TT vifta er såpass stor, vil den strekke seg ganske nærme sidedøren (selv om zalman kjøleren er stor den og da.) Selvfølgelig, er opp til deg Vær kverulant om du vil, men jeg digger Zalman, og vil holde meg til det, med mindre jeg ser andre alternativer som er mye bedre/billigere. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 jaja, men selve vifta blåser jo gjennom kobber "skivene"... det vet jeg, men på 120mm kjøleren blåser vifta rett ned mot blokka i tillegg slik at varm luft i omgivelsene til cpu blir blåst bort hehe tog du an`? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg bruker en Ninja Plus jeg. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 På thermaltake sin, blir jo luften blåst oppover, rett bort fra CPU. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 På thermaltake sin, blir jo luften blåst oppover, rett bort fra CPU. 7253422[/snapback] I utgangspunktet blåser vifta på TT BigTyp ned mot CPU, men det går jo an å snu den. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 ja, poenget var at den skulle blåse ned som den gjør... du ser det på at man ikke ser støttebeina il vifta og at kjøleribbene sitter under Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå