Gå til innhold

NYTT hovedkort, prossesor og skjermkort

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille nytt hovedkort, prossesor og skjermkort... jeg har sett rundt om kring på komplett, psdata, databutikken osv. Også har jeg hørt at intels nye dual core prossesorer er bedre enn amd sine. dette er jo en evig diskusjon. men en av de er jo best. samme for meg hvilken, vil bare ha det beste til den beste prisen. så hvis alt går etter planen skal jeg bestille rundt jula eller i januar!

Og selvsagt skal jo maskinen brukes til spillling :D

som sagt, har nå hørt at det er intel jeg bør gå får, å da blir det jo socket 775.

så kan noen komponere den best mulige maskinen til meg ? kommer til å bruke ca 5000-7000 hvis alt går etter planen. kanskje mer! takker for alle svar! :D

også skal jeg kanskje (bare muligens) kjøpe nytt kabinett. noen som bør kjøpes ? eller samma det ?

ps: rambrikkene jeg skal bruke er disse (hvis det skulle ha noe å si) : 2x http://psdata.no/ps.asp?it=112437&mlevel=140204

som sagt.. takker for alle svar!

Endret av ripster_16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid fortrukket AMD, men Intels nye Core 2 Duo er visstnok hakket kvassere enn AMD X2. Om du merker no forskjell er et annet spørsmål. Personlig foretrekker jeg HK med AMD socket og derfor AMD, selv om Intel kanskje er bedre akkurat nå.

Kan anbefale;

Asus sitt HK: Asus P5B Virker kanskje litt dyrt, men Hk er undervurdert

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600

Skjermkort: Vent til GeForce 8800 (koster nok flesk)

Eller: Asus GeForce 7950GT

eller: XFX GeForce 7900GT 520M (Dette bråker endel, men har det selv og er et godt kort)

Bikker akkurat 7000 hos Komplett. Et litt rimeligere HK er vel mulig, men ikke kjøp no billig skrot til 7-800kr fra MSI eller Gigabyte :tease:

Husk nok POWER :cool:

Endret av Kula82
Lenke til kommentar

nøyaktig den prossesoren jeg kikket på tidligere. synes den ikke var for gal pris på heller. men jeg lurte på om det er noen vits å kjøpe hk m SLI ? hørt at det er mange spill som ikke støtter dette :S og om det kanskje holder å kun ha en pci-e slot. blir nok å gå for et av de skjermkortene ja. har switchet fra nvidia til ati, men vil tilbake til nvidia igjen :p

Lenke til kommentar

Jeg har selv HK med SLI selv om jeg ikke bruker det, enda. Og den dagen skjermkortet mitt begynner å stange litt i veggen, kjøper jeg et til og kjører SLI. Da er kortet billigere og jeg slipper å kjøpe nytt kort så ofte til en mye høyere pris.

De fleste nye spill støtter både SLI og ATI`s Crossfire.

(Man må nødvendigvis ha 2 PCI-E plasser for å kjøre SLI :) )

Ang kabinett. Hvis du har et veldig gammelt fra før, vill heg nok lagt i 5-800kr i et nytt, med flere vifter og bedre plass. Helst f.eks. 120mm i front og 120mm bak

Endret av Kula82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...