Gå til innhold

Batteriet er oppladet, men fremstår som tomt

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Notebook i serien zv5000 (modell zv5452ea).

Håper det er noen her som har erfaring med følgende:

Batteriet som fulgte med maskinen min ga seg for en stund siden, og jeg bestilte dermed nytt. I mellomtiden kjørte jeg bare på strømforsyning, og hadde batteriet frakoblet. Da merket jeg at maskinen ofte skrudde seg av, og fant ut at strømkabelen ikke var helt ok.

Hvis jeg hadde det gamle batteriet tilbkoblet, lyste ladelyset i et sekund og to, for så å stoppe. I Windows fremstod batteriet som tomt. Det er ødelagt, tenkte jeg og kasserte det.

Bestilte nytt batteri for kort tid siden, og har brukt det i vel to uker.

I går skjedde det noe rart. Maskinen slo seg tvert av, og da jeg startet den sto batteriet på 0%. Ladelampen lyste, og jeg tenkte at da lader det seg nok opp igjen. Men neida. Lampen lyste hele tiden (stoppet ikke etter et par seskunder som med det gamle batteriet), men sto på 0% uansett.

Så da jeg kikket på laptopen idag, så lyste ikke ladelampen lenger. Hmmm, tenkte jeg: Da er sikkert batteriet ferdig ladet, og alt er bra allikevel. Starter så Windows, og oppdager at batteriet står på 0%. Skrur av maskinen. Tar strømkabelen ut og inn igjen. Det lyser to sekunder, så stopper lyset.

Konklusjon

Batteriet mitt er oppladet, men fremstår som tomt. Og jeg er temmelig sikker på at det samme gjelder det gamle batteriet.

Løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et kjent HP problem dette her... Du finner svaret på ditt spørsmål i denne tråden et sted.

Lykke til!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=623615

7248213[/snapback]

Om det er BIOS-oppdateringen du tenker på, så er ikke zv5000-serien plaget med den samme feilen. Det er jo lite sannsynlig at det er batteriet det er feil på her, så jeg vil nok heller tippe på en feil med hovedkortet.

Hvor gammel er maskinen, og hvor er den kjøpt?

Lenke til kommentar

Maskinen er 3 år, og fungerer helt fint. Kjøpt på Deal. Jeg mistenker jo strømkabelen for å være feilkilden her, ettersom den bryter strømmen ganske ofte. Noe trett på kabelen inn i koblingen.

Men først og fremst lurer jeg på hva som har skjedd med batteriet siden det ikke vil lade mer. For setter jeg i nok et nytt batteri, vil jo det lade fint. Så her er det maskinen som gjør noe med batteriet på grunn av ustabil forsyning av strøm.

Er det mulig å kunne få batteriet opp og gå igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...