Gå til innhold

En forhåndsvalgt side

Anbefalte innlegg

Er noe som egentlig har erget meg i dagens nyere spill. Du er låst til en side, men lite valg over hvilken side du vil fullføre som, god eller ond. Ingen valg mellom om du vil fullføre som snill og god, eller sadistisk og ond. Til slutt, om du så velger å være en ond liten tater, ender du opp med å redde hele verden. No other option.

Det er mulig å gjøre et slikt system, uten noen nevneverdige problemer. Er bare at spillskaperne tenker litt utenfor boksen og gjør noen små endringer.

Et eksempel, Call of Duty spillene. Det å implementere at du kan spille fra Tysk side hadde vært bare knall, for de har en historie å fortelle de og. Ikke at jeg er racist på noen mulig måte, men man får se kampene fra Soviets side, til tross for at Soviets soldater voldtok og plyndret ettersom fronten endret seg, og man får spille som Amerikanske/britiske soldater, selv om det er påvist at plyndring av sivile pågikk på den siden og. Men siden de "vant" krigen glemmes det og de blir sett som helter.

Spill som "Neverwinter Night" og "Fable" lar deg velge om du vil være ond eller god, men slutten er den samme uansett hva du velger. Hvorfor? Om jeg velger å være ond gjennom spillet så driter jeg vel i om verden blir redda bare jeg får det godt. Og om de onde makter kan gi meg noe de gode ikke kan, så velger jeg ondt og vil fullføre deretter, med kamp mot de gode.

Ikke at jeg tror dette blir noe vanlig for dagens spill, men hadde vært bra om du kunne faktisk velge om du vil fullføre god eller ondt.

Er det bare jeg som føler det slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant det du sier, men det er vel fordi folk flest vil være snille. KoToR 1 og 2 har jo faktisk en ond slutt.

Rollespill generelt vil jo mange være den som får heder og ære, redde verden og slikt, men teknisk sett selv om du er ond og bare tenker på deg selv, tjener jo man ikke noe akkurat på om verden går under, eh?

Det er lettere å se det på denne måten i rollespill FPS som call of duty er det lite man få gjort, utviklerne antar at man ikke vil være de som starta andre verdenskrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...