Nordby Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Heisann. Har en Packard Bell laptop som jeg endlig har fått tilsendt en ny cd (winxp) fra pacard bell til. Jeg begynnte innstalasjonen/formateringen av Windows, og etterhvert så fikk jeg opp "cdr101: Not reading Q" (Tror det var ganske likt dette, Cdr101 stemmer iværtfall). Så kommer jeg ikke lenger. Noen som har noe tips? (Får opp valgene abort, retry, og fail, prøver retry og fail uten at det hjelper.) Har hjulpet de andre gangene jeg har spurt her, så håper noen kan hjelpe meg nå også Endret 8. november 2006 av Nordby Lenke til kommentar
Nordby Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Det stopper opp når den kommer til "glue part manager.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Kan det være en defekt CDROM? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hvorfor fikk du tilsendt en ny CD, da? Har det vært noe feil med PC'en før? (Tenker på om du kan ha en HW-feil; CD-ROM eller HD, f.eks. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hei Dette ser ut som det kan være feil på cd-spilleren din... Sakset følgende fra computerhope.com "CDR 101 Cause: Driver issue / Hardware issue. Recommendations: Boot to a: - Attempt to boot from a boot disk that has CD-ROM support. Test the CD-ROM drive. If the drivers are properly loaded on the diskette, however, you still receive a problem, it's a good possibility it is a hardware issue; attempt to reset the cables. Check cables - If you have moved or installed anything recently into your computer, or booting from A does not detect the CD-ROM, it's a good possibility the cables may not be connected or are loose within your computer. It is recommended that you open your computer and reseat the cables connected on the back of your CD-ROM drive and connected to your Motherboard. Check drivers - Verify you have the latest CD-ROM Drives Booting A works however without disk it does not work - It's a good possibility that the drivers are not being loaded properly within your autoexec.bat / config.sys. See our CD-ROM drivers page for additional driver installation help." Lenke til kommentar
Nordby Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Hvorfor fikk du tilsendt en ny CD, da?Har det vært noe feil med PC'en før? (Tenker på om du kan ha en HW-feil; CD-ROM eller HD, f.eks. 7244280[/snapback] Fikk tilsendt ny CD nå fordi det var noe galt.. Har forøvrig ikke hatt noe problemer før...nå varierer det i hvor langt i prossesen den kommer, men stopper alltid opp. Den kommer til ca 25 % nå faktisk, men så hopper den bare tilbake til skjermbildet hvor den starta (feilen som er nevnt over). Endret 8. november 2006 av Nordby Lenke til kommentar
Nordby Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Nå kom jeg faktisk videre..og til 95 % (har aldri kommet til det skjermbildet før)..før den klikka, jeg fikk opp rød bakgrunn, og en feilmelding jeg ikke fikk med meg... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Er det lenge siden du børstet støvet ut av CD-stasjonen sist? Eventuelt, kjenner du noen som kan låne deg en CD-stasjon? (Hvis du har en relativt vanlig PC, så burde vel det la seg gjøre.) Lenke til kommentar
Nordby Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Er det lenge siden du børstet støvet ut av CD-stasjonen sist? Eventuelt, kjenner du noen som kan låne deg en CD-stasjon? (Hvis du har en relativt vanlig PC, så burde vel det la seg gjøre.) 7244811[/snapback] Laptop...Ja, får sikkert ordna det, men er mye styr..men virker som at det har noe med cd-stasjonen å gjøre..ettersom den varierer i hvor langt jeg kommer.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hvis det er noe så banalt som et "dårlig kontakt"-problem, så kan du jo ta ut CD-stasjonen (- ikke bare CD'en! -), kikke på den og sette den godt på plass igjen. Det kan umulig bli noe verre enn det er nå. Og se om du ikke kan få blåst litt støv av "linsen". Den dukker opp når CD-skuffen er ute. Lenke til kommentar
Nordby Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Hvis det er noe så banalt som et "dårlig kontakt"-problem, så kan du jo ta ut CD-stasjonen (- ikke bare CD'en! -), kikke på den og sette den godt på plass igjen. Det kan umulig bli noe verre enn det er nå. Og se om du ikke kan få blåst litt støv av "linsen". Den dukker opp når CD-skuffen er ute. 7244889[/snapback] Hehe. Drev med det akkurat når du skrev dette innlegget..Prøver å re-starte nå, men ser ut til å ikke hjelpe noe særlig. Ser ikke noen annen løsning på problemet enn at det må ha noe med enten CDen eller CD-stasjonen å gjøre, ettersom den varierer hvor langt den kommer hver gang..Men alt ser jo ut til å være ok..Får bare prøve et par ganger å se om jeg kommer i mål..Og prøve å få med meg feilmeldinga jeg ikke rakk i stad- vis jeg kommer så langt en gang til. Lenke til kommentar
Nordby Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Det som forøvrig er sinnsykt spesiellt er at det dukker opp "windows 98"..CDen inneholder XP, og pcen har aldri hatt WIN98 innstalert... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 By the way ... En gang jeg hadde problemer med en CD, tok jeg denne med meg til en annen PC og laget en kopi av den der. Det gikk uten problemer. Så installerte jeg fra kopien - fortsatt uten problemer. Litt tungvint - og burde vært unødvendig -, ja, men jeg kom meg rundt problemet. Lenke til kommentar
Nordby Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 By the way ...En gang jeg hadde problemer med en CD, tok jeg denne med meg til en annen PC og laget en kopi av den der. Det gikk uten problemer. Så installerte jeg fra kopien - fortsatt uten problemer. Litt tungvint - og burde vært unødvendig -, ja, men jeg kom meg rundt problemet. 7244951[/snapback] Takk for tips...XP cder er på vei iløpet av kvelden..=) Lenke til kommentar
sirius Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Var borte i et slikt tilfelle. Og var sikker på at det var feil på CD spilleren eller platen. I det tilfellet viste det seg å være feil på minnet. Lenke til kommentar
Nordby Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Var borte i et slikt tilfelle.Og var sikker på at det var feil på CD spilleren eller platen. I det tilfellet viste det seg å være feil på minnet. 7249042[/snapback] Hmm...Ok..åssen løste du problemet? Lenke til kommentar
sirius Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Var borte i et slikt tilfelle.Og var sikker på at det var feil på CD spilleren eller platen. I det tilfellet viste det seg å være feil på minnet. 7249042[/snapback] Hmm...Ok..åssen løste du problemet? 7250142[/snapback] Fikk kjørt en memtest som avslørte feilen. Måtte bytte brikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå