Gå til innhold

Israel har ødelagt alle muligheter for fred


Anbefalte innlegg

Fordi du har utnevnt deg selv som nøytral og på sidelinjen, men kommer samtidig med ensidig kritikk av Israel, Snekker`n. Derfor skal du også ta med den andre siden og dens grusomheter. Ellers kan du jo egentlig bare droppe "jeg fordømmer all drap" osv, siden du velger å kun snakke om den ene siden...

7248193[/snapback]

Denne tråden handlet vel om en spesiell episode der det var Israel som gjorde noe galt, uansett hvilke grunner de måtte ha for dette, og om de var legitime eller ikke. Det er jo nok av personer her på forumet som er villig til å forsvare Israel for enhver pris, og derfor kan man være trygg på at flere sider av saken alltids vil komme frem. Han fordømmer i det minste alle drap på sivile....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

smoothie

 

Ikke sammenlignbart. Her er det snakk om 2 parter; Israel og Palestinere. Det vi diskuterte nå var det jeg mener er manglende kritikk av palestinerenes handlinger som er årsaken til at Israel må forsvare seg.

 

Nå er det ikke akuratt fra deg jeg forventer å få noe symptai for Israel fra, det er snarere norsk media jeg har fokuset på. På tide å forholde seg til skikkerlig tall og se ting i en litt større sammenheng enn å lage nyheter ute av fordommer, myter og politiske korrekte påstande

 

Neivel,men hvorfor forlange at jeg plutselig skal ta med den andre siden og dens grusomheter, det er jo enten bare å komme med dem her for å utfylle tråden eller å starte en egen tråd, ser forresten ikke at det er slike krav i poster som feks "Iran brøt atom-segl, hva nå ? " tråden, burde det da ikke der være med hvilke andre land som hadde skaffet seg atomvåpen på ulovlig vis :innocent:

7248122[/snapback]

 

Fordi du har utnevnt deg selv som nøytral og på sidelinjen, men kommer samtidig med ensidig kritikk av Israel, Snekker`n. Derfor skal du også ta med den andre siden og dens grusomheter. Ellers kan du jo egentlig bare droppe "jeg fordømmer all drap" osv, siden du velger å kun snakke om den ene siden...

7248193[/snapback]

 

Og hvem har gitt deg fullmakt til å fortelle meg hva jeg skal ta med eller ikke :tease:

 

Derfor skal du også ta med den andre siden :nei:

Lenke til kommentar
Fordi du har utnevnt deg selv som nøytral og på sidelinjen, men kommer samtidig med ensidig kritikk av Israel, Snekker`n. Derfor skal du også ta med den andre siden og dens grusomheter. Ellers kan du jo egentlig bare droppe "jeg fordømmer all drap" osv, siden du velger å kun snakke om den ene siden...

7248193[/snapback]

Denne tråden handlet vel om en spesiell episode der det var Israel som gjorde noe galt, uansett hvilke grunner de måtte ha for dette, og om de var legitime eller ikke. Det er jo nok av personer her på forumet som er villig til å forsvare Israel for enhver pris, og derfor kan man være trygg på at flere sider av saken alltids vil komme frem. Han fordømmer i det minste alle drap på sivile....

7248389[/snapback]

 

Nå vil jeg ikke akuratt kalle en liten bisetning for det å fordømme. Fordømmer du alle drap på sivile så tar du med dette i framstillingen av situasjonen, ikke bare de tallene som passer seg best. Og det er også poenget mitt. Når en selvelklærer seg for nøytral i denne situasjonen så går det ikke an å bare se den ene veien. Alt dette hadde vært unødvendig dersom man hadde spart seg for slike selvmotsigende utsagn.

 

smoothie

 

Ikke sammenlignbart. Her er det snakk om 2 parter; Israel og Palestinere. Det vi diskuterte nå var det jeg mener er manglende kritikk av palestinerenes handlinger som er årsaken til at Israel må forsvare seg.

 

Nå er det ikke akuratt fra deg jeg forventer å få noe symptai for Israel fra, det er snarere norsk media jeg har fokuset på. På tide å forholde seg til skikkerlig tall og se ting i en litt større sammenheng enn å lage nyheter ute av fordommer, myter og politiske korrekte påstande

 

Neivel,men hvorfor forlange at jeg plutselig skal ta med den andre siden og dens grusomheter, det er jo enten bare å komme med dem her for å utfylle tråden eller å starte en egen tråd, ser forresten ikke at det er slike krav i poster som feks "Iran brøt atom-segl, hva nå ? " tråden, burde det da ikke der være med hvilke andre land som hadde skaffet seg atomvåpen på ulovlig vis :innocent:

7248122[/snapback]

 

Fordi du har utnevnt deg selv som nøytral og på sidelinjen, men kommer samtidig med ensidig kritikk av Israel, Snekker`n. Derfor skal du også ta med den andre siden og dens grusomheter. Ellers kan du jo egentlig bare droppe "jeg fordømmer all drap" osv, siden du velger å kun snakke om den ene siden...

7248193[/snapback]

 

Og hvem har gitt deg fullmakt til å fortelle meg hva jeg skal ta med eller ikke :tease:

 

Derfor skal du også ta med den andre siden :nei:

7248437[/snapback]

 

Ingen har gitt meg fullmakt til noe, men du må starte å lese det jeg skriver, og det du har skrevet. Det var du som sa du var på sidelinjen, men ikke klarer å gi et tilnærmet objektivt syn på saken.

 

Atter en gang ser vi at Israel har myrdet og lemlestet uskyldige sivile.

Hva er egentlig hennsikten deres, er det et ønske om å fordrive et helt folkeslag eller er det bare blindt hat som ligger bak?

 

...

 

Jeg er for ordens skyld motstander av drap uansett hvem som utfører dem og holder ikke med noen som bedriver disse uansett nasjonalitet.

 

...

 

Nei jeg ser faktisk på begge deler, men jeg mener det er værre når Israel gjør slike overtramp som dette til stadighet og da begynner jeg å tro at disse er beviste.

 

...

 

Selvfølgelig er jeg kritisk,jeg er ikke bare kritisk men jeg tar avstand fra alle som dreper uskyldige, noe jeg forøvrig også har sagt tidligere.

 

...

 

Neivel,men hvorfor forlange at jeg plutselig skal ta med den andre siden og dens grusomheter

Lenke til kommentar

smoothie

Ingen har gitt meg fullmakt til noe, men du må starte å lese det jeg skriver, og det du har skrevet. Det var du som sa du var på sidelinjen, men ikke klarer å gi et tilnærmet objektivt syn på saken.

 

Men herregud da mann,hva er det jeg gjør her??

Jo jeg leser en artikkel,tar teksten fra denne som er : Israel har ødelagt alle muligheter for fred.

 

Så stiller jeg spørsmålet : Atter en gang ser vi at Israel har myrdet og lemlestet uskyldige sivile.

Hva er egentlig hennsikten deres, er det et ønske om å fordrive et helt folkeslag eller er det bare blindt hat som ligger bak?

 

Så kommer du busende med at en må trekke inn den andre part og deres grusomheter.

Jeg hadde i utgangspunktet overhode ikke trukket inn noen andre parter og jeg ønsket her å diskutere nettop israels grusomheter og som en naturlig konsekvens av det vil jo andre debatanter komme med syn på den andre siden,slik er det jo i utallige tråder her,men merkelig nok måtte du atter en gang finne en feil å henge deg på i min tråd istedenfor å debattere saken.

Begynner å bli temmelig lei av å skrive side opp og side ned bare for å svare på anklager fra deg ot et par stk til :nei:

Lenke til kommentar
Poenget her er ikke om noen innrømmer sin feil eller ikke, i så måte begynner det jo å bli temmelig vanlig at israel først skyter og så beklager.

 

Var det ikke slik at Israel returnerte ild mot rakettramper? Hvem var det som skjøt først da mon tro?

7248607[/snapback]

 

Tja hvem har årsaken til at de skjøt med bombekastere da?

Kunne det være fordi israel bruker tanks og kamphelikoptre mot barn som kaster stein :hmm:

 

Ser du ikke hvor håpløst det blir om en skal spekuelre slik?

Her snakker vi om overgrep mot sivile kvinner og barn og er en istand til å fordømme hamas for å drepe sivile bør en også være mann nok til å fordømme dem som sitter med enormt avanserte våpen ,men alikevel gjør dette.

jeg fordømmer alle som begår drap,men akkurat i denne konflikten vil jeg si at israel har et større annsvar for å skape fred enn palestinerne,dette fordi israel virkelig har resurser til det og det de mangler får de fra usa.

Det skapes ikke fred med våpen,men ved å gi sivile palestinere tilgang til mat,medisiner og jobber istedenfor å skyte på dem,sprenge deres brønner og pløye opp deres åkre så kan det være en løsning på sikt .

Lenke til kommentar

Var det ikke slik at Israel returnerte ild mot rakettramper?  Hvem var det som skjøt først da mon tro?

7248607[/snapback]

 

Tja hvem har årsaken til at de skjøt med bombekastere da?

Kunne det være fordi israel bruker tanks og kamphelikoptre mot barn som kaster stein :hmm:

 

Ser du ikke hvor håpløst det blir om en skal spekuelre slik?

Her snakker vi om overgrep mot sivile kvinner og barn og er en istand til å fordømme hamas for å drepe sivile bør en også være mann nok til å fordømme dem som sitter med enormt avanserte våpen ,men alikevel gjør dette.

jeg fordømmer alle som begår drap,men akkurat i denne konflikten vil jeg si at israel har et større annsvar for å skape fred enn palestinerne,dette fordi israel virkelig har resurser til det og det de mangler får de fra usa.

Det skapes ikke fred med våpen,men ved å gi sivile palestinere tilgang til mat,medisiner og jobber istedenfor å skyte på dem,sprenge deres brønner og pløye opp deres åkre så kan det være en løsning på sikt .

7248677[/snapback]

 

Ja det er veldig enkelt å gi ansvaret til Israel, men tror du virkelig din politikk ville fungert?

Dette er ikke snakk om folk som kun er interessert i mat, medisiner, jobb og fred.

De ønsker Israel bort fra kartet.

 

Det hadde vært veldig interessant å få en beskrivelse av hva dere mener Israel burde gjort istedenfor å svare på angrepene.

 

P.S.

Snodig at det var så få som ønsket å kommentere mitt tidligere innlegg.

Lenke til kommentar

smoothie

Ingen har gitt meg fullmakt til noe, men du må starte å lese det jeg skriver, og det du har skrevet. Det var du som sa du var på sidelinjen, men ikke klarer å gi et tilnærmet objektivt syn på saken.

 

Men herregud da mann,hva er det jeg gjør her??

Jo jeg leser en artikkel,tar teksten fra denne som er : Israel har ødelagt alle muligheter for fred.

 

Så stiller jeg spørsmålet : Atter en gang ser vi at Israel har myrdet og lemlestet uskyldige sivile.

Hva er egentlig hennsikten deres, er det et ønske om å fordrive et helt folkeslag eller er det bare blindt hat som ligger bak?

 

Korrekt, du ønsker diskusjon om hvorfor Israel gjør som de gjør, ikke sant? Kanskje vi skal se på årsakene da, ikke virkningene...

 

Så kommer du busende med at en må trekke inn den andre part og deres grusomheter.

 

Dette er ikke rett framstilling. Jeg sier at vi må se på årsakene til virkningene (som i dette tilfellet er Israels angrep).

 

Jeg hadde i utgangspunktet overhode ikke trukket inn noen andre parter og jeg ønsket her å diskutere nettop israels grusomheter og som en naturlig konsekvens av det vil jo andre debatanter komme med syn på den andre siden,

 

Du har trukket inn 2 parter:

-Israel

-Palestina

 

Du ønsker debatt om hvorfor Israel angrep Palestina, jeg ber deg se på årsaken til at Israel angrep Palestina, som var at Palestina hadde angrepet Israel først. I mellomtiden har du erklert deg selv på sidelinjen, og sier at du fordømmer alle drap på sivile. Men selv om du gjør dette så har du enda ikke kommentert grunnen til at Israel gjorde som de gjorde. Det eneste du har gjort er i å spekulere i motiver, hvor blant annet du beskylder Israel for hat mot palestinere og ønske om å bedrive masakere mot barn og kvinner. Og fortsatt ikke kommet med noe om Palestinerene, annet enn en søk framstilling som uskyldige offer.

 

Så følgelig er det jeg har reagert på:

Du prøver å sette deg selv på sidelinjen, men samtidig ser kun på Israel. Alt jeg gjør er å påpeke dette, da jeg syns det er merkverdig å argumentere på den måten.

 

Videre kommer du med en slags konklusjon for hva du mener er rett framgangsmåte for Israel for å danne fred i regionen. Men du har enda ikke argumentert mot der jeg argumenterer for at når Israel har ført en mer passiv militærpolitikk så har de opplevd et økt antall angrep fra Palestinerene. Når du ignorerer slike argumenter og likevel velger å fortsette å kjøre den samme leksa om hvor ille og slem Israel er, så virker det ikke for meg at du er ute etter debatt, men mer om, ja, hvor ille Israel er.

 

slik er det jo i utallige tråder her,men merkelig nok måtte du atter en gang finne en feil å henge deg på i min tråd istedenfor å debattere saken.

Begynner å bli temmelig lei av å skrive side opp og side ned bare for å svare på anklager fra deg ot et par stk til  :nei:

7248660[/snapback]

 

Spar deg for dette tullet. Det har ingenting med debatten å gjøre, og ved å skrive slik du gjør her ødelegger du kun din egen debatt og din egen troverdighet. Jeg skjønner heller ikke det store personfokuset ditt på meg, hva med å fokusere på det jeg skriver og ikke at det er jeg som skriver det? Jeg fokuserer ikke på deg som person, og det kommer jeg ikke til å gjøre heller. Men det er fryktelig vanskelig å argumentere mot deg når du legger deg selv midt i skuddlinjen og ikke argumenter. Jeg hadde også vært glad om du kunne slutte å ta alt som et personangrep og argumentere ut i fra det, og heller ta fatt i det jeg skriver og argumentere mot det jeg skriver og ikke meg.

Lenke til kommentar
Ja det er veldig enkelt å gi ansvaret til Israel, men tror du virkelig din politikk ville fungert?

Dette er ikke snakk om folk som kun er interessert i mat, medisiner, jobb og fred.

De ønsker Israel bort fra kartet.

 

vet ikke om du så tvserien på nrk,tror det var i vår der to stk reiste rundt og besøkte utrolig mange steder i verden,deriblandt israel og gaza, her fikk en et helt annet bilde av vanlige folk på begge sider og de fleste ønsket fred.

den største bekymringen blant palestinerne var nettop det å skaffe mat,vann og gi ungene et fremtidshåp.

For slik det var nå så fikk de lite/ingen skolegang,ingen jobb og dermed ingen fremtidsutsikter og ble følgelig gående i gatene der de ble lært opp til å hate israelere og kaste stein på soldatene som enten skjøt på dem eller banket dem opp.

Så jo jeg tror virkelig at kunnskap og et fremtidshåp er rette veien å gå .

Så kan en jo selvsagt diskutere hvordan en skal få det til.

Lenke til kommentar
smoothie

 

Korrekt, du ønsker diskusjon om hvorfor Israel gjør som de gjør, ikke sant? Kanskje vi skal se på årsakene da, ikke virkningene...

 

det er tillatt å diskutere alle sider her,men vær snill å gi deg med denne "trollingen" jeg har oprettet tråden og liker du den ikke er det bare å forlate den.

Som sagt, jeg begynner å bli lei av den" forfølgelsen" med dertill tilhørende flisespikking på alt jeg skriver.

du har vel 7-8 innlegg her i denne tråden og av de inneholder 6-7 kritikk av meg eller det jeg omtaler, det er helt unødvendig å holde på slik så snart du ser et inlegg fra meg .

Drøft saken eller forlat tråden,så enkelt er det .

 

Mvh. Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
*snip*

7248677[/snapback]

Ja det er veldig enkelt å gi ansvaret til Israel, men tror du virkelig din politikk ville fungert?

Dette er ikke snakk om folk som kun er interessert i mat, medisiner, jobb og fred.

De ønsker Israel bort fra kartet.

 

Det hadde vært veldig interessant å få en beskrivelse av hva dere mener Israel burde gjort istedenfor å svare på angrepene.

 

P.S.

Snodig at det var så få som ønsket å kommentere mitt tidligere innlegg.

7248759[/snapback]

Flertallet av palestinere blir neppe født som israel-hatende demoner som verker etter å bli store nok til å ofre seg for å fjerne israel fra kartet. Hadde de palestinske barna fått vokse opp under noirmale forhold, uten å få grunner til å hate israel servert daglig, tviler jeg på at terror hadde fått så mange frivillige medhjelpere og støttespillere. Om Israel hadde gått tilbake til de FN-vedtatte grensene, hadde de vel fortsatt vært i stand til å forsvare seg like godt som i dag? En av partene må jo starte freden der nede, og Israel er, imo, i den av partene med mulighet til å gjennomføre dette.

Lenke til kommentar
Flertallet av palestinere blir neppe født som israel-hatende demoner som verker etter å bli store nok til å ofre seg for å fjerne israel fra kartet. Hadde de palestinske barna fått vokse opp under noirmale forhold, uten å få grunner til å hate israel servert daglig, tviler jeg på at terror hadde fått så mange frivillige medhjelpere og støttespillere. Om Israel hadde gått tilbake til de FN-vedtatte grensene, hadde de vel fortsatt vært i stand til å forsvare seg like godt som i dag? En av partene må jo starte freden der nede, og Israel er, imo, i den av partene med mulighet til å gjennomføre dette.

 

Helt enig,er det noen som har muligheten så er det Israel,det blir for lettvint å skylde på at en må forsvare seg hele tiden og øke volden.Vold avler som kjent vold og løser ingenting.

At dette så vil være en langvarig prosess er det ikke tvil om,men jo før en begynner jo bedre.

Er overbevist om at hvisst barna ser at de har en fremtid så vil også rekruteringen til ekstreme organisasjoner avta kraftig, pr i dag har de ikke dette.

Lenke til kommentar

Denne stenges midlertidig da brukere tydeligvis er mer opptatt av hverandre enn det man er av saken. Brukere har ingen interesse av å lese hva brukere mener om hverandre, ei heller er det av interesse å lese beskyldningene som hagler mot hverandre.

 

Nå ble det allerede tidligere i tråden advart mot slikt, noe som er blitt ignorert. Om det skal komme noen reaksjoner og hvilken reaksjon det om så skal være vil bli diskutert internt.

 

Har noen noe å tilføye så er det bare til å sende en pm :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...