Gå til innhold

Buden bort på middag

asoris

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Du er bortbuden på middag til en ny bekjent.Du serveres noe du overhode ikke kan fordra.

Hvordan vil du komme deg ut av det uten å såre kokken? :innocent:

Spiser det du klarer før du føler behov for å brekke deg?

Serverer smilende grimaser som understreker betydningen av de usanne ordene som glipper ut av munnen din da du sier mmmm... dette smakte jammen fortreffelig?

Påstår du ikke er sulten selv om du risikerer at mavens romling vil avsløre det motsatte? :hmm:

7243154[/snapback]

Verdens enklest ting, gå for mest mulig drikke, vær beleven og kinky gøyal, og kast maten i hodet på hverandre. Inviter til matkrig :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiser heller ikke fisk, jeg kan såvidt spise fiskegrateng mens fiskekaker og -boller går glatt ned. Alle som kjenner meg vet dette så jeg får ikke servert fisk uansett...

Hadde vært noe annet om en jeg ikke kjenner inviterte meg på noe jeg ikke kunne tenkt meg å spise ellers. Da går alt ned :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Serverer noen deg noe dårlig gørr så ikke spis det. F.eks snegler med saus, poteter og salat så ta saus, salat og poteter og hold deg unna sneglene.

Er vertskapet noen arrogante, overfølsomme og svake mennesker som ikke tåler at du er ærlig og som har så lav selvtillit til sin egen matlaging at de blir fornærmet så er det deres problem. Har ikke lyst til å omgås slike mennesker uansett.

Lenke til kommentar

Er vertskapet noen arrogante, overfølsomme og svake mennesker som ikke tåler at du er ærlig og som har så lav selvtillit til sin egen matlaging at de blir fornærmet så er det deres problem. Har ikke lyst til å omgås slike mennesker uansett.

7340898[/snapback]

Nå ville det vel heller være aktuelt i det motsatte tilfelle. Der vertskapet er noen hyggelige, følsomme mennesker. Som en helst vil unngå å såre.Er vertskapet noen arrogante, overfølsomme og svake mennesker hadde det jo bare vært en fornøyelse å gå fra bordet.. la maten bli stående igjen. :p

Lenke til kommentar
Men fikk jeg servert smalahåve(?)så er jeg redd maten ville ha et mye større glis enn meg. Selv om matens bare var halvt.:roll:

7266151[/snapback]

Når du først har fått plukket det fra hverandre og fått ut kjøttet smaker det digg. Bedre enn pinnekjøtt vil jeg påstå.

En annen fordel er at det kan være litt vanskelig å vite hvor man skal skjære, lete, vri osv., så man må gjerne få hjelp av noen første gangen. Og vips, så er drittarbeidet ute av verden.

Lenke til kommentar

Jeg spiser nesten alt, bortsett fra lettsaltet torsk og semiliegrynspudding (usikker på staving der). Lettsaltet torsk smaker rett og slett jævlig, konsistensen og hele pakka er helt bedriten.

Når jeg får noe jeg mistenker jeg ikke liker, sier jeg at jeg ikke har spist det før, og at det ser godt ut. Da er det greit å starte med liten posjon og smake seg frem. Om jeg ikke liker det går det ann å ta masse tilbehør pluss litt hovedrett i munnen samtidig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Øyet.Spises det? :eek:

7348180[/snapback]

Vanligvis ikke selve pupillen og det, men det meste rundt spises og smaker veldig godt. Du må huske at det er veldig fine og møre muskeler i øyet, og det ligger også mye mykt fett der som smelter på tungen.

7353134[/snapback]

Er ikke kresen, men jeg tror jeg står over. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men fikk jeg servert smalahåve(?)så er jeg redd maten ville ha et mye større glis enn meg. Selv om matens bare var halvt.:roll:

7266151[/snapback]

Når du først har fått plukket det fra hverandre og fått ut kjøttet smaker det digg. Bedre enn pinnekjøtt vil jeg påstå.

En annen fordel er at det kan være litt vanskelig å vite hvor man skal skjære, lete, vri osv., så man må gjerne få hjelp av noen første gangen. Og vips, så er drittarbeidet ute av verden.

7347326[/snapback]

Det er en kunst og dissekere smalahove. Vi hadde bestandig med oss en prest i de lagene jeg frekventerte :cool: Og ja, man spiser øyet, og de som nekter får rause mengder spank i påsyn av et belevent men ikke helt edruelig etagilde :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Av en eller annen grunnen klarer jeg å få ned mat jeg vanligvis ikke ville tenkt å spise på hjemme hvis jeg blir servert det hos andre. F. eks spiste kokt Uer (en fisk) hos en kompis av meg engang i tida uten å mukke, mens hjemme rørte jeg så vidt kokt fisk. Sniker man seg unna virker man uansett uhøflig, så man får bare prøve å få det ned.

7243251[/snapback]

Hehe, samme greiene altså. Me en gang du kommer ut av huset, kommer mat (som du som regel ikke liker hjemme) mye lettere ned! :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg er ærlig jeg. Kommer det noe på bordet når jeg er borte som jeg ikke liker, sier jeg som det er at jeg dessverre ikke liker dette. Har ikke fått noe problemer med det ennå i alle fall, og tviler på at jeg får det, er jo en ærlig sak da, noe liker du og noe liker du ikke.

Lenke til kommentar

PencilCase, det ville nok blitt rause mengder med spank på meg på et slikt etagilde ja. :laugh:

Spise et øye? :no:

Lapskaus på kafè, har jeg spist en gang for mye.

Maven ble ikke god. Mistenker kokken for å bruke oppsparte ukesrester.

Men kafèbesøk blir jo en helt annen greie, der velger man menyen selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
PencilCase, det ville nok blitt rause mengder med spank på meg på et slikt etagilde ja.  :laugh:

7529979[/snapback]

Neida, du gulper i deg en velkomstdrink, smiler som et kløyvd hestehode til dine brekende medbeitende husdyr. Løfter deg til din egen forfjamselse over deres hornvidde og ruler :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...