Ghosterix Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hei Jeg prøver å få satt opp VPN-tilgang for klienter i ISA. Under arbeidet med det har jeg aktivert VPN i ISA og satt opp vpn-innstillinger, laget aksess-regel, enablet dial-in for bruker. Når jeg da prøver å koble til får jeg melding "Godkjenner brukernavn og passord". Men etter en stund kommer det melding om at den eksterne datamaskinen ikke svarte. Noen som har satt opp dette på ISA før ? Fra før av kjører jeg site2site VPN mot 2 andre steder. testingen gjør jeg fra en laptop med mobilt kontor kort (3G) fra Telenor. Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 dette ser visst ut til å være et problem fra mobilt kontor for det fungerte hjemmefra i går kveld, mens den bærbare fremdeles ikke vil koble opp. Det som gjenstår da er å få DNS til å fungere for det ble jo ikke riktig så lenge vpn-linken var oppe. Kan det være problemet for mobilt kontor? Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 noen som vet hva som er årsaken til at jeg ikke kan surfe på nett osv når jeg er koblet opp med vpn via xp sin klient mot isa 2004? Hva må settes opp for at det skal fungere? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hvis jeg husker riktig setter XP automatisk VPN-forbindelsen som default gateway. Det kan du deaktivere i innstillingene til forbindelsen. Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Hey!...takk for tipset Testet litt rundt dette og fjernet kryss for Bruk standard gateway på eksterne nettverk og det gjorde susen. eller iallfall nesten. Jeg får nå tak i både kontor LAN'et og internett, men mangler styring på interne adresser på kontor LAN'et, men det har jeg nå funnet info om her så da skal det nok løse seg. Å endre på hosts-filen hos alle som skal kunne koble seg opp er jo ikke akkurat aktuellt. Info på emnet her: MS TechNet og da om Split Tunneling her: MS TechNet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå