Gå til innhold

Skal kjøpe xbox 360, hva mer..

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe xbox 360 nå, hva mer utenom premium pakka må man kjøpe?

Hørt om lader til kontrollen, 12 Måneder live abonnement, "monster" kabel for bedre bilde?, trådløs mottaker osv..

Noe annet?

Den trådløse mottakeren er vel kjekt å ha, sånn at man slipper å kjøre kabel igjennom alle romma og inn til routeren... men har en trådløs mottaker her fra før som jeg bruker til PS2, den funker på xbox 360 også regner jeg med..

Er den kabelen for de som allerede har HD tv? eller blir det bedre bilde sånn generelt uansett hvilken tv man har?

Har hørt om at de som har xbox 360 reggistrerer seg på en side? hvor man skaffer seg sånne personlige "bilder" og score m.m....

Hvordan fungerer nedlastningen av demoer og andre diverse ting som følger med i xbox 360?

Noe jeg har glemt? =)

Takk på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får med en gratis måne med live, men om du har kredittkort tror jeg det er billigere å bestille live abonnement gjennom konsollen, enn å kjøpe fra butikken.

Om du allerede har noen oppladbare batterier hjemme (helst 4 stk, så du kan ha to ferdig oppladet når kontrollern går tom for strøm) så trenger du ikke kjøpe noe ekstra.

Vet ikke helt om du trenger noen kabel for bedre bilde, jeg bruker komponent-kablene som fulgte med og får et veldig klart bilde.

Demoer og lignende kan du laste ned fra marketplace, er bare å trykke seg inn å starte nedlastinga, ikke værre enn det.

Lenke til kommentar

Okai=) Men hvilken side er det dere reggistrerer dere på? regner med at det er www.xbox.com ...

Visa har jeg, så kan da bestille med det=)

ja hørte det var bra bilde med de kabelene som fulgte med premium pakka, men man kunne kjøpe en annen kabel til 5-600 kr trur jeg, som gidde enda litt bedre bilde, hvis jeg ikke tar feil.

Edit: Hvordan fungere det poeng systemet til xbox 360? ser på nettsiden demmes, at du kan kjøpe forskjellige ting med poengene osv...

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Det du trenger er:

tråd løs mottaker (hvis ikke vil ha kabler overalt)

det er p.g.a at det er kun den til Xbox360 som støttes (altså ikke ps2 sin)

kabel til tv: hvis du har HD tv er det best med en monster kabel da den som følger med ikke støtter HD.

play and charge kit: hvis du ikke vil bytte duracell batterier konstant.

kontroller: hvis du vil spille med fler og sitte mer behagelig (da den trådløse funker i ca 30 meter )

HDD: hvis du da ikke kjøper premium er det kjekt og ha HDD :)

Xbox live konto: kan du kjøpe i butikken, eller på www.xbox.com

microsoft points: for de tjenestene du må betale for

hvordan xbox marked place fungerer:

du leter deg fram til en demo (gratis) og starter nedlastingen etter som du måtte ønske det.

du kan også merke flere sånn at det blir flere i kø og blir lastet ned ettersom de blir ferdige.

samme konsept med video klipp og temaer..

det var det meste før start ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

de poenga er akkurat det samme som penger!

Du kjøper så så mange poeng som du kan bruke til å betale for themes, bildepakker, arcade spill osv osv.

Dette er bare ett pengesystem som er over live ;)

Ps! til svaret over!

Jeg fikk med kabel som skal brukes til hd-tv.

Er bare i core pakken den ikke følger med :hmm:

Endret av LordShaft
Lenke til kommentar

Jeg begynte med Xbox 360 premium og ingenting annet. Det jeg gjorde så var å koble opp konsollen, koblet den på nett, fikk 1 mnd gratis LIVE gold, lastet ned en drøss med demoer og arcade spill, fant ut hva jeg ville ha kjøpte PGR3.. spilte masse fant ut at jeg var møkk lei nettkabelen som lå over gulvet.. kjøpte trådløs adapter, er kjempe fornøyd med det.. hvorfor kjøpe alt med en gang? Jeg har allerede funnet ut at Play'n'charge vil være bortkasta penger for min del, da jeg har 6 oppladbare og til enhver 2 i reserve ved siden av mine 2 kontrollere om en skal gå tom. Batterier får du kjøpt billig i butikken. og har du ikke bruk for eksepsjonelt godt bilde trenger du ikke mer enn HD kabelen som er med i Premiumpakken. Grunnen til at jeg kjøpte Premium og ikke Core er pga alle demoene og arcade spillene som kommer over LIVE disse må jeg ha plass til og friheten ved å ha trådløse kontrollere er herlig.

Men mitt tips er ihvertfall, ikke kjøp alt på en gang da blir du gjerne bare skuffa. Ta heller og finn ut på veien hva du vil ha. Alle har forskjellige behov, det er det som er så genialt med Xbox360. Nei, må gi meg før jeg høres ut som en Microsoft rep.

Lenke til kommentar

Kan prøve å gi deg noen hint utifra mine personlige erfaringer.

Xbox360 Premium er et must. punktum.

Trådløst mottaker er også å anbefale, har det selv, forguder det.

Men du må kjøpe den som er lagd for Xb360

Hvilkne innganger har du på tv`n?

i premium pakka følger det med Component kabler, de er veldig gode og de fleste hdtv`er har Component inngang.

For best bilde må man ha en VGA kabel, Både monster og Ms lager slike kabler til Xb360

Det følger med Scart og Component Kabel i Premium pakka,

Liste over hva som er best.

VGA>Component>Scart

Scart er mest ment på tv`er uten hd.

Live abonnemang kan du ordne igjennom Xb360 din.

Du får med 1 måneds gratis Gold abonnemang, etter en måned blir det til Silver, du kan fremdeles laste ned demoer og kjøpe ting på Live med dette abonnemanget.

Dette skulle dekke de mest kritiske spørsmålene dine.

Om det er noe mere skal jeg gjerne svare på de og

Lenke til kommentar

Har fått mange gode svar nå og blitt litt smartere=) hehe..

De poengene man kan skaffe..

Kan man skaffe seg mer poeng ved å gjøre det bra i et spill eller noe annet? eller rettere sagt, er det mulig å skaffe seg masse poeng på en "gratis" måte, hvor man ikke trenger å betale med ekte penger..?

EDIT: På den trådløse mottakeren jeg har nå, så står det at den funker både på PS2 og xbox(det er en wireless-g gaming mottaker med merket linksys) , men xbox 360 har kanskje sin helt egen unike ?

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Du får med en gratis måne med live, men om du har kredittkort tror jeg det er billigere å bestille live abonnement gjennom konsollen, enn å kjøpe fra butikken.

Om du allerede har noen oppladbare batterier hjemme (helst 4 stk, så du kan ha to ferdig oppladet når kontrollern går tom for strøm) så trenger du ikke kjøpe noe ekstra.

Vet ikke helt om du trenger noen kabel for bedre bilde, jeg bruker komponent-kablene som fulgte med og får et veldig klart bilde.

Demoer og lignende kan du laste ned fra marketplace, er bare å trykke seg inn å starte nedlastinga, ikke værre enn det.

7243030[/snapback]

Korleis fixe du 1 mnd me gratis gold xbox live?

Nett kjøpt X360, men har jo berre Silver Abbonnement?

har berre 48 time trial nå.

Lenke til kommentar

7243030[/snapback]

Korleis fixe du 1 mnd me gratis gold xbox live?

Nett kjøpt X360, men har jo berre Silver Abbonnement?

har berre 48 time trial nå.

7243786[/snapback]

Når du registrerer en ny xnox live konto og velger sølvabo. spretter det opp at du kan få en måned gratis gullabbonement.

Lenke til kommentar

Lader til kontrollen kan være greit, noen foretrekker oppladbare batteri, så det får du nesten finne ut hva du trenger selv.

Live medlemskap trengs kun om du skal spille online, selv har jeg det og syns det er billig og greit. Mener Premium kommer med ett tilbud om 3 kontoer som får 1 måned gold, så teknisk sett kan du få 3 måneder online spilling. Silver er gratis og lar deg laste ned osv.

Ser ingen grunn til å kjøpe monster kabel, men om du foretrekker det så for all del. Selv kommer premium med alt som trengs til vanlig og HD tv i ett. Det blir sikkert bedre med en monster, men spørsmålet er vel om du vil merke forskjell. Om det ser bra ut med de kablene som følger med så sparer du jo de kronene.

Trådløs må du sikkert kjøpe den til 360 eller se om det fins andre typer som fungerer, selv har jeg kun hørt noen nevne det, men dette er jo også litt på side linja til hva som fungerer.

Bilder og themepacks (bakgrunns bilder), arcade spill og tilleggs ting til spill koster microsoft points. Må nok betales for desverre, men om du ikke bryr deg så mye om hvilken avatar du har eller bakgrunn, det følger med endel og noen er gratis å laste ned, så er ikke dette noe spesielt dyrt.

Demoer osv kan du laste ned uansett hvilken konto du har og det er bare å dra på marketplace, velge demoer, for så å velge hvor du vil lete; newest, category, all osv.

Lenke til kommentar
Har fått mange gode svar nå og blitt litt smartere=) hehe..

De poengene man kan skaffe..

Kan man skaffe seg mer poeng ved å gjøre det bra i et spill eller noe annet? eller rettere sagt, er det mulig å skaffe seg masse poeng på en "gratis" måte, hvor man ikke trenger å betale med ekte penger..?

Du har to typer poeng til XboxLive.

Den ene er GamerPoints.

Di kan du ikke kjøpe noe med, de er kun til for skryterettigheter.

Den andre er MarketplacePoints.

Det er de du kan kjøpe ting med på Live.

De kan enten kjøpes i butikken, eller igjennom Xb360 om man har Kredittkort.

Man kan Kjøpe Gold abonnemang på samme måten.

EDIT: På den trådløse mottakeren jeg har nå, så står det at den funker både på PS2 og xbox(det er en wireless-g gaming mottaker med merket linksys) , men xbox 360 har kanskje sin helt egen unike ?

Ok, misforstod spørsmålet ditt istad.

For å bruke Xb360 trådløst må du kjøpe en Trådløs Mottaker TIL Xbox360.

Den koster rundt 600 å plugges inn bak i maskinen.

det er en wireless-g gaming mottaker med merket linksys

Og jeg antar at det er et accespoint eller noe liknende.

Men uansett, om du har trådløs tilkobling i huset fra før, så er alt du trenger å kjøpe er den Trådløse mottakeren til 360`en.

EDIT: Får ikke til Quotinga, så alt som er sitert er innelemmet i ************

Mod: Fikset det for deg.

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar
Ok=) takker for svarene=) Nå mangler det bare å kjøpe det..hehe=) blir vel idag eller imorra tenker jeg, kommer ann på når de pengene jeg venter på flyr inn på kontoen..hehe=)

jeg har trådløst system fra før i huset ja, så trenger bare den xbox 360 mottakeren=)

7244507[/snapback]

Linksys gameadapter funker fint på 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...