Kadra kadabra Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei, jeg vurderer å kjøpe DMR-HS2. Denne nye dvd-ram opptakeren fra panasonic med innebygget harddisk. Virker som den er bedre enn de fra philips. MEN, det jeg er forvirret over er hvor mye en dvd-ram plate koster. (I både 4,7GB og 9,6GB). FInner ingen butikk på nettet i norge som selger dem. Men fant mange i utlandet selvfølgelig. Men der fant jeg både for ca 100kr og 300kr. Forskjellen var vel at den billigste hadde en betegnelse kalt optodisk(?). Så det jeg håper noen her kan svare på er: -Hvor får jeg kjøpt dvd-ram plater evt. hvor mye koster sånt? -Hva er "optodisk"? -Hvordan fungerer en så dyr AV-gjenstand med tanke på kjøpsloven? Det er vel fem års reklamasjonsrett likevel? (For jeg har merket at proffe butikker, som lettere skaffer slikt ikke lar deg bruke kjøpsloven (selv om den i utgangspunktet også er for profesjonelle brukere), og kun gir ETT års garanti. Og ETT ÅR er jo absolutt ingenting) hjelp meg? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 for å si det sånn uten å være helt 100% sikker, dette er bare noe jeg har lest og hørt mye rykter om DVD RAM er sansynelighvis den dårligste standarden å som kommer til å bli skvisa fort ut av DVD-R og DVD+R o.s.v skal aldrig si aldrig men jeg har nå i hvertfall ALDRIG hørt noe positivt om DVD RAM Lenke til kommentar
arne12 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 DVD-RAM er det klart beste formatet, det er bare det at det ikke er kompatibelt med vanlige DVD-ROM spillere. DVD-RAM har flere muligheter, som f.eks. å spille av samtifig som man tar opp... Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 En garanti kommer alltid i tillegg til kjøpsloven. En garanti kan ikke begrense kjøpsloven. Dersom et produkt normalt har en forventet levetid på 5 år og selger ønsker å sette kjøpsloven til side, må det opplyses ved salg at produktet har en forventet levetid på under 5 år. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Men kjøpsloven gjelder bare for privatkjøp. Mange butikker selger bare til firmaer og de kan da selv bestemme hvilke garantibetingelser de vil gi. Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 men har du hørt noe negativt om dvd-ram? selv om du ikke har hørt noe positivt? Annet enn at det er et lite format. Men det er ikke så problematisk. For dvd-ram-opptakerne tar gjerne de andre formatene, til avspilling og kan brenne til cd-r. Så jeg vurderer å kjøpe denne fra panasonic (mest pga hdd), og så late andre nyte av at jeg i alle fall har støtte for de fleste formatene... MEN, hva med prisene på platene og hva er optodisk??? Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 merket at jeg skriver MEN med store bokstaver i alle innleggene her? tragisk ikke sant? MEN, det er helt irrelevant i dette emnet. optodisk???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå