Gå til innhold

DVD-RAM opptaker fra Panasonic++

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å kjøpe DMR-HS2. Denne nye dvd-ram opptakeren fra panasonic med innebygget harddisk. Virker som den er bedre enn de fra philips.

MEN, det jeg er forvirret over er hvor mye en dvd-ram plate koster. (I både 4,7GB og 9,6GB). FInner ingen butikk på nettet i norge som selger dem. Men fant mange i utlandet selvfølgelig. Men der fant jeg både for ca 100kr og 300kr. Forskjellen var vel at den billigste hadde en betegnelse kalt optodisk(?).

Så det jeg håper noen her kan svare på er:

-Hvor får jeg kjøpt dvd-ram plater evt. hvor mye koster sånt?

-Hva er "optodisk"?

-Hvordan fungerer en så dyr AV-gjenstand med tanke på kjøpsloven? Det er vel fem års reklamasjonsrett likevel?

(For jeg har merket at proffe butikker, som lettere skaffer slikt ikke lar deg bruke kjøpsloven (selv om den i utgangspunktet også er for profesjonelle brukere), og kun gir ETT års garanti. Og ETT ÅR er jo absolutt ingenting)

hjelp meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å si det sånn uten å være helt 100% sikker, dette er bare noe jeg har lest og hørt mye rykter om

DVD RAM er sansynelighvis den dårligste standarden å som kommer til å bli skvisa fort ut av DVD-R og DVD+R o.s.v

skal aldrig si aldrig men jeg har nå i hvertfall ALDRIG hørt noe positivt om DVD RAM

Lenke til kommentar

men har du hørt noe negativt om dvd-ram? selv om du ikke har hørt noe positivt? Annet enn at det er et lite format. Men det er ikke så problematisk. For dvd-ram-opptakerne tar gjerne de andre formatene, til avspilling og kan brenne til cd-r. Så jeg vurderer å kjøpe denne fra panasonic (mest pga hdd), og så late andre nyte av at jeg i alle fall har støtte for de fleste formatene...

MEN, hva med prisene på platene og hva er optodisk???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...