Moskus Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Microsoft.Office.Interop er ikke gøy. Hos oss brukes det 4 forskjellige versjoner av Office fra 2000 til 2007. For det meste i Word og Excel lar det seg komme rundt ved å gjøre f.eks. Dim xl as Object xl = CreateObject("Excel.Application") ... men nå trenger jeg faktisk Namespace'er og Events. Og så vidt jeg forstår må jeg da bruker Interop. OK, så vi legger til som referanse og koder... Imports Outlook = Microsoft.Office.Interop.Outlook ------- Private objApp As Outlook.Application Private objNS As Outlook.NameSpace Private WithEvents olInboxItems As Outlook.Items ------- Private Sub Form1_Load() Handles MyBase.Load objApp = New Outlook.Application() objNS = objApp.GetNamespace("mapi") olInboxItems = objNS.GetDefaultFolder(Outlook.OlDefaultFolders.olFolderInbox).Items End Sub ------- Private Sub olInboxItems_ItemAdd(ByVal Item As Object) Handles olInboxItems.ItemAdd DisplayMessage(Item.EMail.ToString) End Sub Er det noen måter jeg kan få Microsoft.Office.Interop.Outlook til å kjøre på alle versjoner av Office uten å måtte lage 4 forskjellige versjoner? Endret 8. november 2006 av moskus Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Vanskelig sak siden alle deler samme namespace. Litt søking på nett gir meg: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=244167 To summarize, if you are developing an Automation client that you intend to work with multiple versions of an Office application, you should: • Reference the type library of the earliest version of the Office application you intend to Automate. -or- • Use late binding. Ditt problem var at du ikke kunne bruke late binding, så da er vel tipset å bruke den tidligste versjonen av office interopene. Endret 11. november 2006 av wolf5 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Ah! Mye klokere, tusen takk! Skal gi beskjed om det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå