Corzani Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Hei ! Jeg har i det siste sitti og sett på et live TV, via en side som har en .wmp plugin. Det jeg sliter med er å finne den ekte stream linken. Altså, vanligvis er det jo bare å skjekke kilde-koden eller kjøre på "egenskaper". Men i dette tilfelle virker det som om det er noe som blokkerer for dette. For, på EGENSKAPER står det at webspilleren spiller streamen av i min lokale ip( nøyaktig: 127.0.0.1:9081) tror jeg det var. Vis jeg da åpner windows-mediaplayer manuelt å legger til link "http://127.0.0.1:9081" så blir jeg automatiskt koblet til den streamen jeg nettop har sett live i internett-explorer. Med andre ord, jeg tror den siden lagrer en fil, eller noe på pcen min som oppdateres heletia å på en eller annen måte klarer å peke min lokale ip + en port, mot demmes stream server. Spørsmålet mitt er: Hvordan kan jeg finne ut hvem ip jeg kobler meg til? Hvordan kan jeg finne ut den EKTE linken til streamen, å ikke kun lokal ipen som mer eller mindre er en "spoof" . eller om jeg simpelten kan finne ut hvor 127.0.0.1:9081 modtar/sender pakker. (Kan det ha noe med ActiveX å gjøre?) Setter STOR pris på om en dyktig tar kan hjelpe meg. Om du ønsker, venter det kanskje seg en liten gave tilbake Endret 8. november 2006 av Corzani Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå