dajjan Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Har en gammel pentium 233 mmx på jobben som trenger en ny cd-rom, det jeg lurer på er om man kan bruke en helt ny cd-rom på en såpass gammel maskin eller om det ikke går... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 det skal gå helt fint :smile: Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 jepp det går helt bra. Det eneste problemet er kanskje at en rask cd-rom kanskje blir en liten overkill for pc'en. Det eneste som skjer er at du ikke får maks utnyttelse av cd-rommen. Det er noe du sjelden får uansett. Lenke til kommentar
dajjan Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 overkill, ja det kan du si! men retail eller bulk?kan noen fortelle meg forskjellen? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 retail vil si at du får med fin pakke og skruer og kabler og absolutt alt du trenger + litt mer. Bulk vil si at du får cdromen + brenneprogramet og kanskje noen skruer (av og til kabel også, forskjellig fra leverandør til leveranør) Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 20:15, skrev dajjan:overkill, ja det kan du si!men retail eller bulk?kan noen fortelle meg forskjellen? I ditt tilfelle så vil det antagelig holde med bulk løsning. Siden du bare skal ta ut den du hadde der fra føra så kan du jo bare sette den nye der den gamle var. Samme kabler o.l. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hvorfor kjøpe CD-rom når brennere bare koster litt mer. (CDrom'er koster fra ca 250kr Brenner fra ca 500kr) PCutstyr.no selger en LG 40x brenner nå til 488kr, og MPX.no selger en 52x CDrom for 220kr nå. Det er i hvertfall de billigste i hht prisguiden her. Det er fullt mulig å bruke en ny brenner i en gammel maskin (Du bør sikkert unngå å brenne på max hastighet) Kjøp bulk, det er billigst og du trenger ikke den pene innpakningen og skruer og kabler som nevnt. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Nå strekker ikke min viten seg så langt, men når kom ata100 inn i bildet? Det burde du kanskje tenkte på først... Kanskje den gamle holken har atat66. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Baltazar: Den gamle maskinen har sikkert ATA33. Det gjør ingenting for selv ikke nye CDrom'er eller brennere utnytter nor høyere hastighet enn de 33MB/s som er ATA33. Faktisk er hastigheten en 52x brenner eller 52x leser bruker bare 52x150kB/s = 7,8MB/s. Det er altså massevis å gå på akkurat på det punktet. Alle ATA-komponenter er både fremover og bakover-kompatible. Dvs at en ATA100 HD eller brenner funker fint sammen på ATA33-hastighet og at en ATA33 HD eller brenner funker sammen ATA100 hovedkort. Lenke til kommentar
dajjan Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Takk for gode svar... Det ordnet seg og alt er bare bra :smile: Lenke til kommentar
dajjan Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 ingenting virker :sad: får bare disk boot failure i oppstarten... noen gode råd? maskinen funker med en gammel creative cd rom,men ikke med den sony spilleren jeg har fått i oppgave og installere! skjønner ingen ting! Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Sjekk master/slave jumprene på baksiden av spilleren. Sett jumperen på den nye spilleren til det samme som den gamle gjorde. Lenke til kommentar
dajjan Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 det gjorde susen :smile: Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå