Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Munnsår, beste og raskeste behandling?

salah

Anbefalte innlegg

Ja, så er det min tur å få det, og jeg som alle andre blir nå plaget med dette.

Igår morgen våkner jeg med utrolig digre lepper og en hel haug sår på dem, og dette var da i det tidspunktet i min ungdomsstid der hvor jeg skulle ønske jeg kunne utsette det munnsåret. Ok, tenkte jeg, det er over imorgen. Men neida, idag våkner jeg opp til helt utrolig digre, svære sår, og man kan bokstavelig talt si leppa har sprengt.

Jeg kan ikke dra på skolen, jobben eller ut, for det ser ikke ut. Selv jeg synes det er forferdelig ekkelt å ta på meg selv.

Derfor lurte jeg på om noen har gode råd for å få munnsåret til å gå over fortest mulig?

Hvilke midler bruker dere? Noen tips og triks?

Jeg er hjertlig takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ren tørrhet og sprukket av den grunn? Isåfall er Blistex Lip Relief Cream, fåes på apotek og mange dagligvare, meget god på dette. Aloe Vera kan vel og funke.

Er det herpes, som mange har, men tror det er munnsår(nei, du trenger ikke ha klint eller hatt sex med noen som har det for å få det) får du fatt i en resept på Zovirax, den er helt fantastisk effektiv. 1-2 dager med jevnlig smøring, og leppene er som nye.

Good luck! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...