Aalton Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Kongressvalget 2006 Jeg lager da en tråd for dette emnet, "kongress valget i usa" som pågår nå. Litt nyheter om kongressvalget: To senator klare allerede Allerede i samme øyeblikk som de første valglokalene stengte i USA, fastslo CNN at to senatorer allerede var valgt. Korrupsjon viktigst - Sterk misnøye med Bush Korrupsjon var det flest amerikanske velgere tenkte på da de stemte under kongressvalget. Det viser de første valgdagsmålingene. Derfor tør ingen å utrope valgvinneren Amerikanske medier vokter valgmålingene som om de var et livsfarlig virus - De er livredde for å utrope vinneren av valget for tidlig. Mer om kongressvalget hos VG Nett ------------------------------------------------- - Er det virkelig dette med korrupsjon og slik så fremme i tankene til folket som stemmer? - Hvem tror dere kommer til å vinne? -------------------------------------------------- Litt fakta om kongressen for de som lurer: (Bildet er funnet hos VG NETT) Litt sider om kongressen: Hjemmesiden til den amerikanske kongressen Senatet Representantenes hus Demokratenes hjemmeside Republikanerenes hjemmeside CNNs valgspesial BBCs valgdekning Repuplikanerene i norge Demokratene i norge Jeg stiller meg ikke ansvarlig for innhold på eksterne sider Vel, alt om kongressvalget kan dere diksutere her fremover Lenke til kommentar
Battone Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Jupp, vi følger med utover natten.. Synd man ikke har noen amerikanske nyhetskanaler lenger, er ganske så spennende å følge med.. Er ingen som streamer noen kanskje? Endret 8. november 2006 av Battone Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 8. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Det burde være god dekning for å se dette på CNN, rett meg om jeg tar feil her. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Har ikke CNN, men streamer dem? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 - Jeg er skuffet Det sa president Bush i morges. http://www.vg.no/ Men det er ikke jeg Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 8. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Det vet jeg ikke noe om, fant du noe til slutt? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Jupp, CNN hadde streaming... kostet 99 cent for en dag... Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 8. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Det var en grei pris å betale om man er er på "yuppa" etter å se det, spennende er det jo Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Uh..har dette noe med hvem som blir president i usa ? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) ja dette blir spennende Bare en stat gjenstår:Montana Kongressvalg Nei de velger,hvem som skal sitte i kongressen. Så selv om Demokratene vinner, så har de samme president. Endret 8. november 2006 av SirHenrik Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Donald har funnet ut at tidspunktet for sin avtreden er kommet. Dette var en trist nyhet ... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Donald har funnet ut at tidspunktet for sin avtreden er kommet. Dette var en trist nyhet ... 7245825[/snapback] Jeg danser på bordet,han skulle vært fjærnet forlengst. Takket være demokratenes seier ble han fjærnet og ettersom det var sagt på nyhetene så kommer det vel mange høringer i kjølvannet av denne valgseieren og om han hadde valgt å fortsette kunne han bare flyttet sitt kontor vegg i vegg med høringssalen da han ville tilbrakt mesteparten av sin tid der Rumsfeld er arkitekten bak den omstridte Irak-krigen, og har fått mye kritikk for sin håndtering av konflikten. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138150 Endret 8. november 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Og Chet Culver vant som guvernor i iowa. Hvorfor det? Jeg tror det er fordi han gjennom alle debatt programmene sine brukte paa aa faa fram motstanderens, Jim Nussel, negative synspunkter. Han snakka konstant om hvor bra familie han hadde, og hvor mange barn han har Hvor mye han har opplevd som laerer. Det saa aa si alt han snakka om. (ikke virker han saerlig smart) Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Snekker'n: Demokratene er minst like pro-israelske som Republikanerne. Og Bill Clinton hadde veldig lyst til å gå til krig mot Nord-Korea. Ikke at folk uti verden hadde skjønt at han forhindret utviklingen av atomvåpen. Det var jo forresten demokratene som startet vietnam krigen.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Snekker'n: Demokratene er minst like pro-israelske som Republikanerne. Og Bill Clinton hadde veldig lyst til å gå til krig mot Nord-Korea. Ikke at folk uti verden hadde skjønt at han forhindret utviklingen av atomvåpen. Det var jo forresten demokratene som startet vietnam krigen.. 7249167[/snapback] joda men det trengst et skifte etter så mange år,dessuten fører dette skiftet til at Bush nå må forholde seg til andre og ikke fritt kan ture frem som han vil . Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Jeg tror dette har en god effekt på landet Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Ser ut som oppryddingen allerede er startet: 56 milliarder dollar sporløst forsvunnet i Irak - Stor skandaleHøringer, som allerede er satt i gang på Capitol Hill har fått demokraten Henry Waxman til å rope varsku. Han mener milliarder av dollar forsvant da Bremers provisoriske koalisjonsmyndighet (CPA) ga kontanter til den irakiske administrasjonen rett etter at Saddam-regimet var styrtet. - Jeg tror vi står overfor en stor skandale. CPA ga 8,8 milliarder dollar i kontanter til den irakiske regjeringen, selv om den nye regjeringen ikke hadde noen sikkerhet eller regnskapssystem, sier Wax http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/09/482420.html Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Meget fornøyd med valget! Selv om Demokratene ikke har samme politiske synspunkter som meg, er det uendelig mye bedre enn kristen-fundamentalistene hos republikanerene. Jeg tror dette vil gjøre godt for landet, nå mangler det bare At Hillary blir president om to år. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Du vil bli ganske skuffet da, siden selv mange demokrater er dypt religiøse. Hillary Clinton er jo som religiøs fundamentalist å regne i forhold til de fleste her i landet Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Du vil bli ganske skuffet da, siden selv mange demokrater er dypt religiøse. Hillary Clinton er jo som religiøs fundamentalist å regne i forhold til de fleste her i landet 7252988[/snapback] Som jeg sa, jeg er ikke enig i Demokratene sin politikk, det er jo trossalt et høyreparti. Men det er fortsatt uendelig mye bedre en republikanerene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå