Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med noen spill.

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt problemer med pcen min i et par måneder nå.

Problemene er at jeg ikke kan spille noen spill, som for eksempel spillene i battlefield serien. Jeg kan spille spill som World of Warcraft og oblivion helt fint.

Jeg kan kjøre spillene, men etter en liten stund med spilling begynner de å fryse i ca 10 sec hvert 5 sec.. altså uspillbart.

Har også prøvd å oppdatert ATI driverene, men det ender opp med at jeg får elendig oppløsning og veldig få farger så jeg har nødt til å reinstallere driverene som fulgte med kortet.

Formaterte for en liten stund siden og det hjalp ingenting, har begynnt å fått blåskjerm en del til og med nå.

Har 2gb ram

Sapphire Radeon X1900XTX 512MB

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939.

Dette er den første pcen jeg bygde selv så det kan være at jeg har gjort noe feil eller kjøpt noe feil.

Noe mer dere vil vite så bare spør.

Endret av PK-47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Sjekk bios ,sjekk at allt er riktig tilkoblet til riktig kontakt ,har du ikke gjort det, kan du ha skadet komponentene.

Blåskjerm med feilmelding, det kan bety at innstillingene ikke er riktige,

Noe som hjelper kan være å ha de seneste oppdaterte driverne til pc,en.

2. Men fortsetter problemene da kan du begynne å ta ut komponentene unntatt strømforsyningen og cpu og hovedkort, ta dem ut og sett dem på nytt. fungerer ikke det ,da har du antagligvis problem med hovedkortet eller strømforsyning. selv om det er en liten sannsynlighet for at de andre komponentene er skadet på en eller annen måte.

Lykke til

Lenke til kommentar

Kan det ha vært statisk elektrisitet som har ødelagt noen av delene?

La merke til at det var en ledning til strømforsyningen til hovedkortet (den litt mindre saken) som ikke satt noe bra, men jeg fikk den ikke ordentlig inn.

Tusen takk for hjelpen så langt :)

Endret av PK-47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...