jorn89 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 har en macrom forsterker på 500w rms som ska drive en pioneer 12"sub på 750w rms forsterkeren trekker en del strøm å klarer og kvele motoren min.har bestilt en kondensator den kommer vell snart men det jeg lurer på er hvordan er det man egentlig kobler en kondensator? skal den kobles bare via strøm kabelen eller jord og pluss? er usikker jeg må ha svar på det der!:O hjeeeelp plz! Lenke til kommentar
Kr1zZ Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 har en macrom forsterker på 500w rms som ska drive en pioneer 12"sub på 750w rms forsterkeren trekker en del strøm å klarer og kvele motoren min.har bestilt en kondensator den kommer vell snart men det jeg lurer på er hvordan er det man egentlig kobler en kondensator? skal den kobles bare via strøm kabelen eller jord og pluss? er usikker jeg må ha svar på det der!:O hjeeeelp plz! 7241399[/snapback] sjekk her du http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=102&ids=artID Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Men hvis den forsterkeren "kveler" bilen din, så er det noe som er veldig feil!! Og det kan være dumt å kompansere for det med en kondensator, finn heller ut hva som er feil... Bra batteri? bra lading? solide kabler? riktig koblet?? Du skal ikke ha noe bruk for en kondensator med bare den forsterkeren Btw, batteri baki er mye bedre en kondis Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Klarer forsterkeren og kvele bilen din ? Tror ikke kondensator er løsningen da gitt.. Lenke til kommentar
jorn89 Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 den klarer nesten å kvele motoren,har vert nedi i 350 omdr/min vi har en japse bil deawoo nubira manshiit! batterie er 8 år gammelt kansje det har noe me saken og gjøre? enten det eller så er dynamoen dårlig.....? er det sånt og forstå^^? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Ja, noe må være dårlig der ja... kjør til en bilelektrikker, og få de til å sjekke batteri og dynamo Lenke til kommentar
jorn89 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 nei helvete gjør det jo bare skjøl:P skal sifte batterie snart når jeg får penger da får vi se hva som skjer var ute i dag og bare satt og spilte alt av lys blei borte nesten når bassen kom og dynamoen jobba i takt me bassen får man noe bedre enn det da:P? haha Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Bytt ut kablene til dynamo og batteri også. Mellom Dynamo-batteri, batteri-chassis og chassis-motor (litt avhengig av hvordan det er lagt opp i bilen din). Dette fjerner mest sansynlig noe spenningsfall da de originale kablene ofte er sinnsykt tynne. Jeg fikk en hel volt høyere ladespenning på tomgang etter jeg bytta ut mine. Ladespenninga sjekker du enkelt med et multimeter. Mål spenninga på batteriet når bilen er i gang. Den skal idéellt ligge rundt 14,4V et sted. Er den for lav må du bytte, eller fikse dynamoen din. Du kan også måle når du spiller på anlegget og prøve å se hvor lavt den synker da. Endret 13. november 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå