Gå til innhold

Hvordan ha mappene, for raskest gjennomsøkning?

Kjekssjokolade

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg har lagt inn min gigantiske cd, og LP plate samling på datamaskinen, og det ble en god del gb.

Så det jeg lurte på var, hvordan budre jeg organisere disse mappene for at mediaspillern min (MediaMonkey) , søker raskest mulig gjennom mappene? Og ellers for og ha det ryddigst mulig.

Jeg så for meg en del alternativer:

-Musikk\A\alle artister på a, \B\alle artister på b, osv

-Musikk\Årstall

-Musikk\Legge alt av artister inn i musikk mappen

Men det blir iallefall slik: Artist\albummene.

men hvordan skal jeg ha det ellers, for og få det ryddigst mulig, og raskest mulig gjennomsøking? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett litt forskjellig type sortering. Det er noen som gjør som du har valg med å sortere på alfabetet mens jeg personlig har valgt en litt annet metode. Jeg gjør slik:

* Album (absolutt alle album går i denne mappen)

* Singler (Alle singler går i denne mappen)

* Musikk (her går alt det andre)

I musikk-mappen har jeg laget en mappe per genre (pop, rock, klassisk, R & B ++). Har jeg mer enn en sang per artist lager jeg undermapper i de forskjellige kategoriene og legger all musikk til denne gruppen/artisten i denne. Alt fra Metallica går for eksempel i mappen Rock/Metallica.

Jeg har ganske mye musikk og hører på forskjellig type musikk avhengig av humør og dagsform. Er jeg i humør for rock legger jeg inn alt i rock-mappen i spillelisten til Winamp og lar det stå til. Dette vil være vannskeligere å få til hvis du sortere alt alfabetisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...