kalle_klovn_1990 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Avslappende musikk er faktisk som oftest ikke en dyp basslyd, men hoyfrekvente lyder. Lave frekvenser understimulerer hjernen og gjoer deg aktiv, mens hoye frekvenser stimulerer hjernen saapass at lyttingen overtar for aktivitet. Derfor ville jeg anbefalt noe av Sigur Ros, Mew eller Radiohead, fordi vokalistene har lyse (Sigur Ros og Mew nesten androgyne) stemmer som er meget avslappende. 8923755[/snapback] Jeg finner veldig lyse stemmer mer annstrengende. Jeg synes artister som Mark Knophler som har en veldig dyp og deilig stemme (det hørtes en smule rart ut, men samma det) er mye mer avslappende enn feks. Jonas Bjerre og andre som har blitt nevnt her. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Avslappende musikk er faktisk som oftest ikke en dyp basslyd, men hoyfrekvente lyder. Lave frekvenser understimulerer hjernen og gjoer deg aktiv, mens hoye frekvenser stimulerer hjernen saapass at lyttingen overtar for aktivitet. Derfor ville jeg anbefalt noe av Sigur Ros, Mew eller Radiohead, fordi vokalistene har lyse (Sigur Ros og Mew nesten androgyne) stemmer som er meget avslappende. 8923755[/snapback] Jeg finner veldig lyse stemmer mer annstrengende. Jeg synes artister som Mark Knophler som har en veldig dyp og deilig stemme (det hørtes en smule rart ut, men samma det) er mye mer avslappende enn feks. Jonas Bjerre og andre som har blitt nevnt her. 8947266[/snapback] Men den hoeye bakgrunnsmusikken kompenserer for Knopflers dype stemme. Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Men den hoeye bakgrunnsmusikken kompenserer for Knopflers dype stemme. 8948483[/snapback] Ja, kan hende det, men jeg synes avslappende musikk er musikk som aldri gjør noen brå vendinger eller har noen elementer som krever konsentrasjon fra en. Hvis en vokalist plutselig føler for å synge mye lysere eller mørkere enn vanlig så blir det plutselig ikke så avslappende lenger. Dette er for meg uavhengig om stemmen er lys eller mørk. Men jeg er enig i det du sier, hvis selve musikken er veldig mørk og buldrete blir det ikke veldig avslappende. EDIT: For å være litt mer on-topic, Mark Knophler har veldig avslappende sanger. Jack Johnson også=) Endret 26. juni 2007 av Jurgemaister Lenke til kommentar
Markusthaman Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Spilletid: Ca 1 time Fin for å avkoble en time før du skal legge deg. 1. Lay Lady Lay - Magnet Feat. Gemma Hayes 2. Seven Days In Sunny June - Jamiroquai 3. North - Pat Metheny 4. Vi kommer aldrig att dö - Bo Kaspers Orkester 5. Oh Lately Its So Quiet - OK Go 6. Gott nytt år - Bo Kaspers Orkester 7. Corner Of The Earth - Jamiroquai 8. Hon är så söt - Bo Kaspers Orkester 9. Heartbeats - José Gonzales 10. La Femme d'Argent - Air 11. The Precious Jewel - Pat Metheny 12. Ce Matin-La - Air 13. Take Five - Dave Brubeck Quartet 14. Behind The Screams - CKY 15. All I Need - Air _________ Spilletid: Ca 1.3 time Fin å høre på rett før du legger deg, eller når du skal sove. 1. Mountain Dance - Dave Grusin 2. I saved the world today - Eurythmics 3. Gabriellas sång - Så som i himmelen 4. Homecoming - Pat Metheny 5. 3 Views Of A Secret - Jaco Pastorius 6. He's Gone Away - Pat Metheny 7. Velsignelsen - Oslo Gospel Choir 8. Visa från Utanmyra - Jan Johansson 9. A Map Of The World - Pat Metheny 10. Omaha Beach - John Williams 11. Clair de lune - Debussy 12. The Burning Bush - Hans Zimmer 13. Henry - Thomas Dybdahl 14. Missa Papae Marcelli (Kyrie) - Giovanni Di Palestrina 15. Last train home - Pat Metheny Sov godt. =) spilleliste jeg har lagd, for avslapning.. veldig digg. =) Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Et klassisk pianostykket der tittelen er like viktig som stykket er et av Debussy som heter "Den Sunkne Katedral". Har selv spilt den, og den er av en annen verden rett og slett. Tar muligens litt tid å få hørt den "inn", men når du har forstått musikken og hørt den et par ganger (hør på klangen), så skal den nok være godt likt. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Et klassisk pianostykket der tittelen er like viktig som stykket er et av Debussy som heter "Den Sunkne Katedral". Har selv spilt den, og den er av en annen verden rett og slett. Tar muligens litt tid å få hørt den "inn", men når du har forstått musikken og hørt den et par ganger (hør på klangen), så skal den nok være godt likt. 9374246[/snapback] Har du orginaltittelen på dette verket? (Altså den franske). Lenke til kommentar
noodles Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 La Cathédrale Engloutie Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Samuel Barbers Adagio for strykere Musikken fra Platoon.. Helt nydelig. Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg synes denne sangen er helt ubegripelig vakker. Debussy - Arabesque #1 Lenke til kommentar
bokstavkjeks Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Noen sanger jeg liker å høre på når jeg skal slappe av, fine før man skal sove 3 Doors Down - Landing in London Madrugada - Majesty Brett Dennen - Ain't No Reason <--- utrolig fin Damien Rice - de fleste sanger Eskobar - Someone New Five for Fighting - Superman Magnet Feat. Gemma Hayes - Lay Lady Lay Michael Bublè - de fleste sanger Tracy Chapman - Fast Car Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Enigma og Buddha Bar er veldig avslappende, i tillegg så er det jo en hel verden av rolig rock å ta av der ute. Kommer an på hva du mener med "avslappende", det er jo de som slapper av av bølgesus og jungellyder, og de som slapper mer av av rolig gitarklimpring. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kjøpte Antony and the Johnsons skive uten å ha hørt noe av de forleden. Det var geniale saker, ekstremt comfy. Sjekk ut skiva med samma navn som bandet. Hitler in my heart er favoritten hittil, selvom hele albumet står på repeat. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det lønner seg også å sjekke ut oppfølgeralbumet, I am a bird now Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hum... et veldig deilig og avslappende album er Antimatters nyeste utgivelse, "Leaving Eden". Utrolig digg å høre på. Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Har fått sansen for gitarkongen Tommy Emmanuel nå. Han lager noen virkelig vakre sanger. Edit og off topic=D: Hvis dere vil ha noe grisetøft, så hør på hans guitar boogie. Endret 6. september 2007 av Jurgemaister Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 King of Convenience - ALTRolig akkustisk musikk, anbefaller spesielt "The Build Up" og "I dont Know What I Can Save You From" 7908680[/snapback] Støtter den. Disse gutta har fantastisk bløte stemmer, og jeg slapper av bare jeg tenker på dem. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 To herlige sanger å høre på når man slapper av. Lenke til kommentar
oleboo Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Helios ! albumene Eingya og Ayres Myspace Lenke til kommentar
SatanErHyggelig Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Boards Of Canada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå