vargaz Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Trenger litt hjelp her folkens, jeg skal ha meg stuepc, men benken har plass til 10,5 / 38 (Høyde - Dybde) Jeg er også avhengig av 2 helst 3 pci porter, jeg klarer ikke å finne noen som passer mine behov. Noen som kan hjelpe? Visst noen lurer på noe så er det bare å spørre Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Spekulerer i om at jeg må lage dette selv? men da vil det se ut som et helvette.. :S uff... har sittet en stund nå, men klarer absolutt ikke å finne noe... Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Spekulerer i om at jeg må lage dette selv? men da vil det se ut som et helvette.. :S uff... har sittet en stund nå, men klarer absolutt ikke å finne noe... 7242220[/snapback] prøvd å se etter sånne mediesenter kabinetter.. en kompis av meg har en sånn.. de er ganske brede, men veldig lave.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Er vel akkurat site jeg sitter å ser på.. men å finne noen som passer mine mål er et enormt problem. Går greit å finne noen som er 10,5cm eller lavere og det går greit å finne 38cm eller mindre dyp. Men å finne noen som er innnen mine krav på begge, er umulig. Jeg har en ganske standard tv benk, så skjønner ikke at det er så vannskelig å finne en som passer. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 da hadde jeg bare vurdert et ganske pent og sterilt kabinett som passer til veggen og satt den ved siden av tven din.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 tenker på det, men da må jeg flytte om litt, pga at jeg vil ha mulighet til få kontakt med fjernkontroll, vil evnt. bli en sånn shuttle pc tipper jeg.. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 ja shuttle, med noen par hardisker og en ekstern (viss det er en mediesenter pc du er ute etter) funker veldig bra.. men har du allerede utstyr eller skal du kjøpe nytt..? mye av de vanlige komponentene passer ikke i shuttle pcer.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Det blir vel Barebone/Shuttle ettersom at jeg ikke finner riktig størrelse på den andre.. om ingen kan hjelpe? Må vel se om jeg finner noe nytt utstyr da.. linker til min nåværende handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=37283 Silverstone SST-ML01 forsvinner vel da den ikke passer. hm.. er det noe annet jeg bør passe på når jeg kjøper barebone? Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Det blir vel Barebone/Shuttle ettersom at jeg ikke finner riktig størrelse på den andre.. om ingen kan hjelpe?Må vel se om jeg finner noe nytt utstyr da.. linker til min nåværende handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=37283 Silverstone SST-ML01 forsvinner vel da den ikke passer. hm.. er det noe annet jeg bør passe på når jeg kjøper barebone? 7242300[/snapback] Er det lov å spørre hva du trenger 2-3 PCI slot'er til? Det virker som om det er det som skaper vansker for deg. DU hadde kikket endel sa du? Så du har vurdert Silvertone LC-11 og TT Mozart mini eller noe slikt. Begge er vel under 10cm i høyden, men de er mulig for dype for deg. Sist jeg sjekket LC-11 var det vel iallefall 2 PCI slot'er der og en AGP/PCIe riser card. Du hadde en TV-benk sier du. Hva med å ta vekk en av hyllene for å skaffe mer høyde, evnt. lage et hull bak slik at dybden fikses også... eller ta vekk bakplata i benken. Ville tro at det var lettere å fikse ny stereobenk enn å gå på akkord med kabinettet (eller lage et selv som du nevnte) Ikea har jo et par rimelige benken (Oppli f.eks) (de er dype og uten vegg bak) En kompis gikk for et Kanam kabinett (microplex), og jeg må si jeg var imponert over kvaliteten på det. Ikke noe blekk der i gården... solide saker. Han gikk fra et mozart kabinett, og det var "bare blekk" i forhold. Lykke til! Endret 8. november 2006 av shadowrunner Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) De du nevner er vel for breie begge 2. Desverre skal stå rett under TV'en, Så er ingen hyller å fjerne. Kunne selvsagt hatt den inne i det skapet, men det vil være upraktiskt mtp DVD/CD. PCI-Slottene -Tv-Kort -Lydkort -Trådløst Nettverks kort Ønsker å ha minst mulig eksternt for jeg vil at oppsettet skal se mest mulig ryddig ut. *Er vel begge for dype uansett. Endret 8. november 2006 av vargaz Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Blir langt for meg å komme meg til ikea, nei tror ikke det er et alternativ å bytte tv benk, da jeg skal ha lcd-tv/projektor snart, den saken er ikke bestemt ennå, men først kommer PC'en.. og da vil den bli satt litt anneledes uansett. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Dette er bare bittelitt for dypt: http://www.psdata.no/ps.asp?it=112293&pdm=extspec Edit: men vær obs på at det krever "low profile" pci kort. Endret 8. november 2006 av klilleng Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Må også slippe gjennom godkjenningen til dama, det tror jeg ikke det der fra PSdata gjør. Så litt for "pc" ut . Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hva om du skaffer deg et hovedkort med bra innebygd lydkort? og eventuelt inne bygd WLAN eller et WLAN USB adapter? Vet du ikke ville ha noe eksternt.. men hadde du fått kutta ned til 1 pci kort og et AGP/PCIE port , så ville du hatt muligheten til et mindre hovedkort, og dermed mindre kabinett! Men en ting du må tenke på med shuttle, jeg har en eldre shuttle pc her.. å den har kun 1 agp og pci port.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Bare sånn at du er klar over det, så har jeg ingen nytte av noen PCI-E / AGP port, klarer meg med en innebygget grafikk kontroller. Uansett, vil helst ikke ha WLAN USB adapter, prøver å holde det så rent som mulig. Alternativet er at jeg legger opp kabel, noe jeg egentlig ikke ser at kommer til å skje. Må nok ha 3x PCI... :\ Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Undertvil kan jeg klare meg med 2, men da må jeg droppe det trådløse systemet.. evnt bruke dongel el. Lenke til kommentar
krrm Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Tør jeg be deg kikke som snarest på mini mac[/url? Den har fjernkontroll, innebygd bluetooth, trådløst nettverk og lydkort (men vet ikke om det tilfredstiller dine behov). TV kort må kobles til via usb eller firewire. Maskinen er bitteliten og da jeg så den måtte jeg lage meg et behov for enda en pc (og det klarte jeg:) ) Jeg synes mange av Apple programmene er "rare", de forutsetter visse bruksmønster som ikke passer meg, men det finnes alternativer for det meste. Maskinen funger greit med delt disk (nfs, antar samba også funker) over trådløst nett. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Oo, ser helt rått ut, uff... hadde jeg sett på dette tidligere hadde jeg nok vurdert dette som et seriøst alternativ... Bestillingen går mest sannsynlig ikveld, så blir nok barebone, må bare finne hvilken... *Er ikke dvd brenner på'n? Endret 8. november 2006 av vargaz Lenke til kommentar
krrm Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 *Er ikke dvd brenner på'n? 7242768[/snapback] Kan bestilles med SuperDrive-stasjon (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW) med støtte for brenning av to-lagsplater Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Er ikke sikker på om disse holder til dine krav om ekstra kort, men størrelsen skal vel være grei, samt de ser bra ut. Første alternativet er vel mer eller mindre en ferdig pc som mangler litt deler, derfor den høye prisen. Alternativ to kan du ringe komplett og høre om de kan skaffe kabinettet. Vet de selger det med ferdige pcer, så burde jo være mulighet for å få kabinettet alene også. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326069&view=detailed http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323438 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå