Gå til innhold

Hvilken mp3-spiller til en pensjonist?

NgZ

Anbefalte innlegg

Farmor skal utstyres med mp3-spiller. Er det noen som har noen gode tips? Det som trengs er vel:

-> ikke touch-felt, men ordentlige knapper

-> høyt lydvolum

-> klar skjerm med stor skrift og god kontrast. Farger ikke et must

-> Enkel navigering for å finne spillelister og album

-> norsk språk en fordel

-> god bruksanvisning

Dette er jo ting som ikke først og fremst blir tillagt vekt i tester. Jeg har lurt på Creative Zen V Plus og Sandisc e250 Desverre har Zen V visstnok en skjerm som ikke har spesielt god kontrast, mens scandisken har lavt lydvolum.

Er det noen som har (prøvd) en mp3-spiller som slo dem som pensjonist-vennlig?

edit: sandisk, ikke scandisk

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Farmor skal utstyres med mp3-spiller. Er det noen som har noen gode tips? Det som trengs er vel:

-> ikke touch-felt, men ordentlige knapper

-> høyt lydvolum

-> klar skjerm med stor skrift og god kontrast. Farger ikke et must

-> Enkel navigering for å finne spillelister og album

-> norsk språk en fordel

-> god bruksanvisning

Dette er jo ting som ikke først og fremst blir tillagt vekt i tester. Jeg har lurt på Creative Zen V Plus og Scandisc e250 Desverre har Zen V visstnok en skjerm som ikke har spesielt god kontrast, mens scandisken har lavt lydvolum.

Er det noen som har (prøvd) en mp3-spiller som slo dem som pensjonist-vennlig?

7240764[/snapback]

Scandisk finnes ikke, men sandisk er bra spiller. Og bare du oppdaterer firmware får du ikke problemer med lavt volum på den.

Lenke til kommentar
Jeg tror en god, gammeldags discman er akkurat passe avansert for en gjennomsnittlig norsk farmor.

7243807[/snapback]

Hehe, ja du sier noe. Poenget er at hun ikke vil drasse med seg cd-ene sine, og når den gamle cd-spilleren er moden for utskiftning uansett, så var liksom en mp3-spiller veien å gå, tenkte vi. Jeg kommmer til å legge inn musikkenhennes på den, og hun kommer ikke til å gjøre noe annet enn å bruke den.

Lenke til kommentar
Hva med en iRiver e10?

Store vennlige knapper, og et klart display? God plass også...

7250662[/snapback]

Menysystemet på den er visst ikke helt enkelt...Tror bare jeg "elle meller" mellome zen'en og sandisken. Er det noen som vet om det følger med lader for stikkontakt med noen av disse spillerne forresten?

Lenke til kommentar
Hva med en iRiver e10?

7250662[/snapback]

Menysystemet på den er visst ikke helt enkelt...Tror bare jeg "elle meller" mellome zen'en og sandisken. Er det noen som vet om det følger med lader for stikkontakt med noen av disse spillerne forresten?

7250809[/snapback]

Det følger neppe med noen av dem, men du får en slik hos clasern til 100,-

Lenke til kommentar
Hva med en iRiver e10?

7250662[/snapback]

7250809[/snapback]

Det følger neppe med noen av dem, men du får en slik hos clasern til 100,-

7250892[/snapback]

And a charger rated for very respectable 750 mAh too. As for iRiver E10, maybe just my lack but my barely three months-old E10 suddenly refused to charge from either USB-port or the wall charger, and I'm currently waiting for a return number :( A shame really 'cause the sound is great. I should add that sandisk sansa is flash-based and probably will tolerate rougher handling than iRiver E10. Additional space up to 2 GB with use of microSD is definitely a plus AFAIC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...