Gå til innhold

Musikk: Equinix - Ny sang av meg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sær innledning, av både melodi, instrument og lydbilde. Blir bedre etter hvert, du har den helt spesielle Coax-stilen. Litt tafatte trommer, kanskje? Føler at de burde være like markante som de mildt sagt halvgale synthene. De snodige melodiene fra de ulike synthene passer forsåvidt harmonisk til hverandre, men syns at valget om å gå en halvtone opp (eller noe) rundt 2 minutter ut i låta ikke hørtes helt heldig ut. Hovedmelodien og de akkompagnerende undermelodiene minner meg sterkt om Nintendo 8-bit-spill. Bakgrunnspadene gir en isende stemning og passer på at låta ikke føles for "tom", og det må vel sies å være god utnyttelse av lydbildet. Trommene som er mer eller mindre passive kan rettferdiggjøres ved at det store fokuset tross alt ligger på melodiene, og derfor er det helt i orden til syvende sist.

Nok en passe god låt fra Coax, med den unike stilen fremdeles inntakt. Jeg lurer på om du kanskje kunne bruke mer tid på å få kvaliteten mye høyere opp. I bakhodet har jeg at du har kommet med minst to album bare i år. Muligens de to albumene kunne vært jobbet med til ett, for å optimalisere det hele, framfor å pasifisere det mer eller mindre? Tenker på at de to albumene hørtes nokså like og konvensjonelle ut (selv om du har din egne stil, som sagt).

Lenke til kommentar

Hmm takk for kjempebra kritikk.. Skal fukle mer med trommene siden de egentlig er veldig rusha og ikke arbeidet med i det hele tatt..

Det nye albumet mitt blir noe helt annet.. Har arbeidet mye mer med hver lat ogsa egentlig, tar lengre tid na siden jeg foler jeg ma gjore mer for a fa det jeg vil..

Men trommene skal fikses jeh..

BTW: saken med det halvtone greia opp er fordig melodien som kommer 2:44 er min favoritt del i sangen sa kan desverre ikke forandres :/

Endret av joltaire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...