fy_pokkers Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 jeg fikk nylig en MERKELIG feil i oppstarten.. etter å ha resetta biosen, skulle jeg boote opp, det funka ikke.. den kommer forbi booting av diskettstasjon osv, men i øyeblikket den screenen forsvinner- eller når den registrerer at windows ligger på hd`en, står det "general protection fault/error"(husker ikke helt nøyaktig) etterfulgt av en masse z og x`er med tall etter.. :smile: jeg får ikke boota windows fra cd`en, men oppstartsdiskett funker.. får lagt inn windows delvis etter det (filkopieringen..), men etter rs for å fortsette installasjonen, kommer samme ¤#&"skapen... jeg har prøvd det meste; formatert+bios-greier... tror ikke det er ett hardware problem, siden den kommer såpass langt.. kan det ha noe med at hd`en har sagt sitt siste farvel..? er en relativt ny seagate barracuda 80gb IV, og den har vært godt nok kjølt... (levetid) jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, så jeg trenger virkelig hjelp av noen som (kanskje) kan gi meg en pekepinn, eller som har opplevd noe lignende før.. takker for alle svar på forhånd!!!!! hilsen en som er desperat.. :sad: noen vil muligens merke at jeg har posta samme posten på windows.no, men den er (desverre) ennå for liten, så jeg fant det litt vanskelig og få respons.. :sad: (håper den sia vokser fort!!) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=65781&forum=16 Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 *bump* (jeg er da i det minste enig... *bump, bump*) trenger hjelp her!! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 kan og få minne om at alle sidene i hw.no kjører samme forum og :smile: Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Har du prøvd å "clear CMOS" på hovedkortet ditt. Sannsynligvis har vel et eller annet gått dårlig under flashinga di. Clear CMOS gjør du ved at du kortslutter 2 pins på kortet ditt. Sjekk guiden for kortet. Da får du ihvertfall tilbake din forrige BIOS. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 jeg -tror- ikke det er biosen det er noe galt med, siden den funker helt fint, og kræsjen burde vel egentlig kommet før; men, men... here goes nothing! :smile: Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 det hjalp ikke! :sad: :sad: jeg prøvde nå også å sette hd inn i en annen pc, men der fant den bar èn av 5 partisjoner.... i system recovery consolen funka chkdsk på c og d; men e hadde en uopprettelig feil eller noe.. :sad: jeg skjønner rett å slett ingen ting!! Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 hjelp! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 20:10, skrev fy_pokker:jeg -tror- ikke det er biosen det er noe galt med, siden den funker helt fint, og kræsjen burde vel egentlig kommet før; men, men... here goes nothing! :smile: Ta ut alt som ikke trengs, og kjør diagnose på hdd-en: http://www.seagate.com/support/disc/drivers/ Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 farvel kjære harddisk, hyggelig å ha kjent deg... virker som om den har fått et støt eller to for mye til og fra lan... når jeg testa hd i en annen pc; kom nøyaktig samme feilen.. seagate sitt tool finner ikke engang hd, og jeg må nå kjøpe meg ny.... skulle bare ønske dette ikke skulle hende akkurat meg!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå