Gå til innhold

Skjermkort til shuttle SN25P

astradoz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får jeg plass til et Club3D Geforce 7950 GX2 skjermkort inni den nye Shuttle-modellen med core 2 duo,2xpci-e og 400w? regner at dere med peil vet hvilken shuttle jeg mener

7240346[/snapback]

Jo det vil passe så sant det er orgianalkjølern, og Shuttle SD37P2 du skal bruke :)

Men som nevnt ,G80 er like rundt hjørnet

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Får jeg plass til et Club3D Geforce 7950 GX2 skjermkort inni den nye Shuttle-modellen med core 2 duo,2xpci-e og 400w? regner at dere med peil vet hvilken shuttle jeg mener

7240346[/snapback]

Null problem. Bare å kline til. Men må advare deg, en shuttle blir uhyggelig varm. Selv har jeg hatt SD37P2 med et 7900GTO OC GTX, og den ble så grisevarm at jeg måtte bytte ut hele shuttelen. Hadde aldri lokket på maskina den korte uka jeg hadde den.

CPU blir også blodvarm. Med mindre du guffer på med viftene selvsagt, men da er jo poenget med en shuttle litt borte igjen...

Lenke til kommentar

Mye vil G80 koste? for jeg skal kjøpe GX2 3000,- brukt.

Kan jo ikke bli så forferdelig varmt? mange c lå cpuen din på da andy?

for Shuttle SD37P2 og GX2 er lixom drømmen ;)

Men jeg har aldri vært noe fan av varm pc med tanke på lan.

Endret av astradoz
Lenke til kommentar

tingen er at 7950 GX2 dumper 140W varme inne i kabb, de nye g80 flytter en del av varmen ut. men du må nok over 4000,-

Null problem. Bare å kline til. Men må advare deg, en shuttle blir uhyggelig varm. Selv har jeg hatt SD37P2 med et 7900GTO OC GTX, og den ble så grisevarm at jeg måtte bytte ut hele shuttelen. Hadde aldri lokket på maskina den korte uka jeg hadde den.

CPU blir også blodvarm. Med mindre du guffer på med viftene selvsagt, men da er jo poenget med en shuttle litt borte igjen...

hvilke temps hadde du egentilig? har lest mange reviews og det var ok temps der. rundt 40 grader load

Lenke til kommentar
tingen er at 7950 GX2 dumper 140W varme inne i kabb, de nye g80 flytter en del av varmen ut. men du må nok over 4000,-

hvilke temps hadde du egentilig? har lest mange reviews og det var ok temps der. rundt 40 grader load

7243409[/snapback]

Bare så det er sagt, IKKE STOL PÅ ALLE TESTENE, det var disse som "lurte" meg. Jeg mistenker de for å kjøre opp viftene på maks, eller la shuttlen sin programvare for SMART styring av viftene stå på. Da blir det selvsagt en smule kjøligere med engang. Men det til prisen av at du tror du har jetfly på skrivebordet. Ikke hyggelig.

Tempene mine på idle var godt og vel på 50++ grader. Ved load var det så varmt at jeg oppriktig ble bekymret. Spørs jo veldig på romtemp, om du liker å ha det varmt. En pc koser seg i kulda:p

Lenke til kommentar

Jeg hater varme pcer. Merker at ytelsen synker mer og mer..

Men faan da :p hadde så lyst på shuttlesomstårpåskrivebordet.

hva skal jeg gjøre da? tips osv.. 3000 for det GX2 kortet er rimelig det da..

De kan umulig ha hatt på smartfan. Jeg testa smartfan i bios på Aopen ez-modellen min, og det er helt sjukt som det bråker da.

Endret av astradoz
Lenke til kommentar

3000 for et GX2 kort er en grei pris, men jeg hadde uansett gått for et nytt 8800GTS. mindre kort, mest sannsynlig bedre ytelse, og prisen tror jeg ikke vil bli så mye høyere heller.

og ikke minst, du får et kort som støtter DX10, så det blir mer kos med vista.

btw, du kan lettere bytte kjøler på 8800GTS også, så dersom kortet kommer uten en kjøler som blåser lufta ut av kassa, så kan du bytte denne ;)

Lenke til kommentar

kortet har en normal utforming (dvs ikke to kort trøkt inni hverandre) og det blir konstant produsert nye kjølere til skjermkort som er designa for å blåse lufta ut av kassa....

å kjøpe et GX2 kort nå er (min mening) mer for å skryte enn for å kjøpe et bra kort.

jeg bare foreslår at du kjøper et av de nye korta som kommer nå, men for all del, dersom du vil kjøpe et GX2 kort så bare gjør det...

Lenke til kommentar

Finnes flere mye kort som ikke har fått produsert noen like kjøleløsninger. Finnes for eksempel ikke noe som blåser luft ut av kassen til mitt x1900GT, siden actic cooling lanserte de nye accelero X kjølerne sine. Så er ikke sikkert det vil komme til G80 kortene med det første.

Lenke til kommentar
både gts og gtx ser ut til å komme med "blåse luft ut av kassa" kjøler

her er bilde av 8800gts: http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=41848

eneste jeg bomme litt på var prisforskjellen, men den kan endre seg raskt, ikke uvanlig at skjermkort havner på ukens tilbud relativt for, samt at prisene synker ofte litt ganske kjapt etter lansering også

7246640[/snapback]

har sett litt på det der, men tror det er bare og styre lufta ut de åpningene som er der

Lenke til kommentar

hva mener du med det? forsto ikke helt den setningen.

kjøleren er bygd for å blåse de varme lufta ut av kassa. det er ikke unormalt at kabinett tempen synker med 5grader eller mer dersom du har et kort som utvikler mye varme.

ser ut til at det blir mer og mer vanlig å lever kort med sikkerlige kjølere om dagen, heldigvis

Lenke til kommentar

Helt enige med gutta som mener at 7950 GX2 er et dumt kjøp. Det er det forsåvidt. Masse bugs har blitt rapportert. Endel har nok blitt rettet gjennom drivere, men fortsatt er det mye tull. Har en kompis som kjører på dette kortet, og dønn solide kort er det ikke.

Dessuten, hva er vitsen med å kline til 4500,- spenn for "gårsdagens" når du kan få 8800GTS til samme pris? Skal du først ut å ha deg det råeste som er på markedet, er det jo liten vits å kaste seg på den gamle bølgen av kort.

Men igjen, kan ikke si så mye pent om Shuttle som enkelte tester gjør. Varme, bråkete og vanskelig å få modifisert i henhold til dette.

Såklart, har sett løsninger med vannkjøling på GPU og CPU, men det kreves litt mer modding enn det kanskje er verdt.

anyway, drop 7950GX2 i Shuttle, det blir for varmt, for bråkete og er rett og slett et dumt kjøp akkurat nå.

Lenke til kommentar
hva mener du med det? forsto ikke helt den setningen.

kjøleren er bygd for å blåse de varme lufta ut av kassa. det er ikke unormalt at kabinett tempen synker med 5grader eller mer dersom du har et kort som utvikler mye varme.

ser ut til at det blir mer og mer vanlig å lever kort med sikkerlige kjølere om dagen, heldigvis

7247686[/snapback]

leste ikke helt riktig. men synest det "blåse varmluft ut av kabinettet" systemet de har lagd imponerer lite. synest åpningen for og slippe ut luft er aaaaalt for liten. burde bare vært åpent der. kjøleren har også åpninger på siden på plastdekslet, slik at en del varme slipper ut der og :hmm:

så min lille teori var og tape igjen de åpningene på sida av kjøleren for og så styre mest mulig luft ut bak.

LINK TIL BILDE

til trådstarter: viktig og huske her at de nye kortene er en ny generasjon, med DX10 og shadermodel 4. og masse anna greier. 7850 gx2 er stengt tatt utmelka. men det vill nok yte fett uansett.

hadde du gidda og målt hvor langt skjermkort det er plass til i shuttlen? sitter litt med samme plan selv

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
leste ikke helt riktig. men synest det "blåse varmluft ut av kabinettet" systemet de har lagd imponerer lite. synest åpningen for og slippe ut luft er aaaaalt for liten. burde bare vært åpent der. kjøleren har også åpninger på siden på plastdekslet, slik at en del varme slipper ut der og 

så min lille teori var og tape igjen de åpningene på sida av kjøleren for og så styre mest mulig luft ut bak.

det systemet funker langt bedre enn du tror. ser dog at de åpningene du vil teipe igjen kan redusere effekten, men til mitt forsvar så er dette første gang jeg har sett en kjøler av denne typen med slike åpninger. vanligvis pleier kjøleren å være lukket hele veien.

du får nok kjølere som er noe bedre for å kjøle kortet, men spesielt i en shuttle så er denne type kjølere helt klart veien å gå pga varmeutvikling og kjøle(u)mulighet i en shuttle.

Lenke til kommentar
det systemet funker langt bedre enn du tror. ser dog at de åpningene du vil teipe igjen kan redusere effekten, men til mitt forsvar så er dette første gang jeg har sett en kjøler av denne typen med slike åpninger. vanligvis pleier kjøleren å være lukket hele veien

du trenger da ikke forsvare deg :p ja, det bør strengt tatt funke bedre enn jeg tror, virker utrolig rart at de hvis de har lagd en kjøler som tar varmen bare nesten ut.

det med taping er vel mest tanke-mylder, men hvis de hadde hjulpet med og lede mere av varmen ut av shuttlen uten at det hadde gådd formye på bekostneng av temps. hadde det kanskje vært en lur modd.

grubler fælt om dagen om GTX ville passe i shuttlen. burde gå sånn ca akkurat på lengden :hmm:

så har jeg satt dvd spilleren i externt kabb, noe som gir meg en ledig 5" bønn hvor jeg kunne satt en dedikert skjermkort psu. finnes flere av de på markedet.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...