olavh Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Start åpner ny stadion neste år,, som tar rundt 14.400 tilskuere. Hvordan vil den første sesongen på "Sør Arena" bli for Start? suksess eller fiasko? Heia Start! Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Tror det kommer an på om de klarer å beholde de beste spillerne sine, les Håland, Doffen, Johnsen osv Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Ny stadion gjorde ihvertfall mirakler for tilskuerantallet på Stavanger Stadion Lenke til kommentar
olavh Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Ny stadion gjorde ihvertfall mirakler for tilskuerantallet på Stavanger Stadion 7243606[/snapback] Og det virker som det har gjort det samme i Kr.sand. Allerede over 5000 solgte sesongkort. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Artig! Liker at tippeligaen utvikler seg.. Hvilke andre klubber planlegger ny stadion nå? FFK, Stabæk og..? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Vålerenga har jo en del planer om å skaffe seg sitt eget, i stedet for å dele Ullevål med Lyn. Og så er det vel planer om ny stadion for Ham-Kam, men de er riktignok ikke tippeligaen nå da... Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Odd får også ny stadion til neste år; Grenland Arena, herlig at mange nye lag får nye stadions, hjelper bare å øke tilskuertall, noe Odd trenger veldig, dessuten er det bra for norsk TL. Lenke til kommentar
rasmus_brann Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Artig! Liker at tippeligaen utvikler seg..Hvilke andre klubber planlegger ny stadion nå? FFK, Stabæk og..? 7243737[/snapback] Brann holder på å renovere Brann stadion. har laget ny kortsving (bt-tribunen) til neste sesong står den nye hovedtribunen klar og så skal dagens hovedtribune rives og lages ny. Stadion vil da ha en kapasitet i overkant av 20.000. Lenke til kommentar
olavh Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Artig! Liker at tippeligaen utvikler seg..Hvilke andre klubber planlegger ny stadion nå? FFK, Stabæk og..? 7243737[/snapback] Brann holder på å renovere Brann stadion. har laget ny kortsving (bt-tribunen) til neste sesong står den nye hovedtribunen klar og så skal dagens hovedtribune rives og lages ny. Stadion vil da ha en kapasitet i overkant av 20.000. 7251182[/snapback] FFK, Start og Odd grenland (?) åpner ny stadion fra første hjemmekamp. Sandefjord spiller halve sesongen på Storstadion. Stabæk åpner i 2008 tror jeg Lenke til kommentar
Ca11e Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Blir nok bra med ny stadion! Gleder meg Satser på fullt hus hver eneste kamp Håper den nye stadion bidrar til hjemmeseier hver gang Lenke til kommentar
olavh Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Tror det kommer an på om de klarer å beholde de beste spillerne sine, les Håland, Doffen, Johnsen osv 7240527[/snapback] Strømstad blir vel også en viktig spiller neste år? Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Norge trenger nye stadioner vis det skal bli noe av den EM greia som sverige foreslo. Bra for Start, får håpe de ikke rykker ned til neste år da. Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Om noen år finner du knapt en stadion i eliteserien uten topp fasiliteter. Bygge-boomen i kongeriket har ført til stadioner som f.eks. spanjoler, italienere, svensker, øst-europeerer etc. bare kan drømme om under dyna. Lista kunne forstatt i mange linjer nedover, men jeg stopper her. (Forresten burde det vært avsatt et utropstegn her, men det lar jeg andre ta seg av.) At arenaene holder et høyt nivå, medfører, naturlig nok, at billettene rives vekk som varmt hvetebrød - og det er viktig for norsk fotball som produkt. FFK, Bryne, Odd, Stabæk, Sandefjord, Brann, Ham-Kam, Start og en bråte med klubber nedover i divisjonssystemet har konkrete planer eller er i byggningsfasen. For å dra tråden tilbake til tema, vil utvilsomt den nye arenaen gi klubben et løft og betyr mye for Start som helhet. Billettinntekter osv. vil bety kjærkommende inntekter i en, vel ikke direkte bunnskrapen klubbkasse, men lunken. At Start vil få et løft på publikummssiden er det ikke vits i å diskutere engang. Istedenfor en stadion med gressbakker bak mål der du må skue deg gjennom både en løpebane og - hvis du er uheldig - kulestøtbur, et bøketre midt på langsida og et stadion tilnærmet blottet for tak vil nå sørlendinger få boltre seg i en intim og makeløs stadion. Og det vil gi stemmningen et løft ved at lyden holdes mer inne og den vil gi god akustikk. Ikke minst. Tida der lyden bare flyr ut fra Menighedens felt og inn mot fotballløkka bak feltet er en saga blott. Endret 21. desember 2006 av Ituca Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Fint at Start bygger ny stadion. Kanskje jeg skal ta meg en tur og se på en kamp når de åpner der. Bor et lite stykke unna, men det er vel verdt det. Kanskje jeg skal se på Start - VIF eller en annen kamp. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå