l_man Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Halloen! Sitter her og vurdere å kjøpe plexiglass til sidedøren min! Men kom litt i tvil angående utskjering og montering? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBWKROCL&mcat=c72 tenkte på dette glasset(skiller seg litt ut fra mengden) Endret 7. november 2006 av l_man Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Ettermonterte plexi på mitt gamle kabinett. Gikk ganske greit, men jeg fikk ikke med malen som det skal skjæres etter, så jeg måtte skjære litt på frihånd. Åpningen skal gå ca. 3 mm utenfor kanten på glasset for at listen man fester med skal få plass. (Ja bildet er mørkt siden jeg ikke vil vise frem mine elendige lakkeringsferdigheter) Endret 7. november 2006 av Llandari Lenke til kommentar
l_man Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Hva har du brukt for og sage med? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Sag? Stikksag med mettalblad for typen metall i ditt kabinett burde funke fint. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg brukte en billig elektrisk stikksag (150,-) kjøpt på Biltema, og HSS-stikksagblader (20,- for 5 blader) - også fra Biltema. Pass på at du ikke kjører saga på for høy hastighet, og hvis du har lyst til at bladene skal leve lenger kan du kjøle ned bladet med litt olje. Husk også å pusse ned kantene etter at du har saget Lenke til kommentar
l_man Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Heheh:D Takker for tipsene:D Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Å feste glasset på sidedøren bruker mange å lime glasset på innsiden av sidedøren. Funker bra. Du må legge ut bilde når glasset er ferdig montert da. Mvh Erling Lenke til kommentar
l_man Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Glasset må da bestilles først:D Men kan legge mitt ord på at det kommer bilde ut på forumet:D Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det du heller kan gjøre er å bare stikke til den lokale glassmester og få kjøpt deg en plexi-plate. Så stikker du på bygger'n e.l. og så kjøper du lim eller silikon der, det er sikkert minst like billig, pluss at du kan forme vinduet akkuret sånn som du vil Lenke til kommentar
l_man Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 ja det er jo også en mulighet;) Får se va jeg finner på Skal no fare litt rundt og se på priser:D:D Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Går også med en sånn dremel sak som spinner sinnsvakt raskt. Brukte en slik en for å sette denne viften inn i sidedøren på mitt Armor kabinett. Kan love det ble mye bråk og alustøv Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hørt om værnebriller og hørselsvern? Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jepp. Hørt om latskap og !HMS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå