Gå til innhold

Nvidia 7600GS vs 7650gs og et RAM-spm.

Anbefalte innlegg

hei

Jeg fikk et brev fra de som skal levere den nye Pc`n min om at hovedkortet demmes var forsinka til F-Siemens så de måtte instalere et annet hovedkort for meg hvis ikke jeg gadd å vente.

ulempen med hovedkortet var at det bare var kompatibelt med RAM opp til 2048, så jeg får det istede for 3072, men som kompensajon for det fikk jeg 2x400GB HD i stede for 2x320 og 7650 skjermkort istede for 7600. Nye hovedkortet er vista-klart da, det er iallefall bra.

Det jeg lurte på er om 7650-korta er noe bra i forhold så om det er en bra nok kompensasjon. HD bryr jeg meg ikke om siden 640 var mer en bra nok for meg uansett. Tenker i forhold til at jeg ikke vil kunne oppgradere mer RAM med tiden og må da kjøpe hovedkort når det skjer siden jeg spiller en del .

Mitt andre spm er da, hvor lenge tror dere det holder med å ha 2gb ram før jeg må oppgradere til 3-4gb for å holde følge med spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt andre spm er da, hvor lenge tror dere det holder med å ha 2gb ram før jeg må oppgradere til 3-4gb for å holde følge med spill?

7240114[/snapback]

2GB RAM vil nok holde lenge når det gjelder spill. Flaskehalsen havner mer på skjermkort og CPU enn RAM i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

CPU er en E6600 , og skjermkortet kommer jeg til å bytte før sommeren neste år når neste generasjon skjermkort kommer på markedet , hvis 7650 er veldig dårlig for gaming, som jeg lurte på om det var.

Så 2gb ram vil holde en stund? Ville vært kjipt å måtte kjøpe helt nytt hovedkort med engang bare for å kunne legge inn mer ram. er jo fort en 800-1000kr ekstra det.

Lenke til kommentar
CPU er en E6600 , og skjermkortet kommer jeg til å bytte før sommeren neste år når neste generasjon skjermkort kommer på markedet , hvis 7650 er veldig dårlig for gaming, som jeg lurte på om det var.

Så 2gb ram vil holde en stund? Ville vært kjipt å måtte kjøpe helt nytt hovedkort med engang bare for å kunne legge inn mer ram.  er jo fort en 800-1000kr ekstra det.

7243845[/snapback]

Som jeg sa, 2GB vil nok holde lenge ja. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...