Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To trådløse rutere?

Anbefalte innlegg

I hjemmet har vi til nå hatt en Linksys WRT54G som ikke har nådd opp til mitt eget rom. Derfor kjøpte jeg i dag en ny WRT300N som jeg har på rommet. Alt ser fint ut med nettverk, men problemet er internett. Dette er nok på grunn av at det er to rutere, og jeg ikke vet hvordan å samkjøre dem.

Nettverket er bygget oppp slik:

Internett (Lyse) -> Linksys WRT54G -> Switch -> Linksys WRT300N -> Mine maskiner

Internet setup: DHCP

Gateway WRT54G = 192.168.1.1

Gateway WRT 300N = 192.168.1.2

(hvordan fungerer dette?)

Problemet er at internett ikke fungerer i det hele tatt. Bruker for øyeblikket ruteren som switch/LAN. Så jeg har altså kabler helt fra internettboksen gjennom begge ruterne og inn i min maskin.

Any1? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sansynligvis fordi DHCP står på på begge ruterne, og de i tillegg kjører på 192.168.1.x adresser. Hvis du deaktiverer DHCP på WRT300N og lar kabel fra WRT54G gå inn på en av LAN-portene på WRT300N skal det fungere.

Personlig ville jeg koblet WRT300N etter modemet. Kanskje du da kan kutte ut WRT54G? For du vil ha trådløst, eller?

Annet alternativ lever tilbake WRT300N, og kjøp range expander istedet.

Endret av it2005
Lenke til kommentar

Takker for svar. :)

Ser ikke ut til å funke noe særlig dette heller, kanskje internett innstillingene er feil. Ikke at jeg forstår hva som kan gjøres med dem, da jeg egentlig bare bruker routeren som trådløs switch. Noen ideer?

Dette blir en midlertidig løsning, 300N skal replasseres med 54G om en liten stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...