Gå til innhold

oppstartsfeil

Anbefalte innlegg

jeg fikk nylig en MERKELIG feil i oppstarten.. etter å ha resetta biosen, skulle jeg boote opp.. den kommer forbi booting av diskettstasjon osv, men i øyeblikket den screenen forsvinner- eller når den registrerer at windows ligger på hd`en, står det "general protection fault/error"(husker ikke helt nøyaktig) etterfulgt av en masse z og x`er med tall etter.. :smile: jeg får ikke boota windows fra cd`en, men oppstartsdiskett funker.. får lagt inn windows delvis etter det (filkopieringen..), men etter rs for å fortsette installasjonen, kommer samme ¤#&"skapen... jeg har prøvd det meste; formatert+bios-greier... tror ikke det er ett hardware problem, siden den kommer såpass langt..

kan det ha noe med at hd`en har sagt sitt siste farvel..? er en relativt ny seagate barracuda 80gb IV, og den har vært godt nok kjølt... (levetid)

jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, så jeg trenger virkelig hjelp av noen som (kanskje) kan gi meg en pekepinn, eller som har opplevd noe lignende før.. takker for alle svar på forhånd!!!!!

hilsen en som er desperat.. :sad:

[ Denne Melding var redigert av: fy_pokker på 2002-11-11 18:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får håpe at du ikke trenger noe på den partisjonen, eller resten av hd'en...

om du kommer så langt som til filkopieringen, så har du vel også kommet så langt i installeringsprosessesen at u kan få velge hvor os'et skal ligge osv... (win2k/nt/xp)

fjern alt av partisjoner på hd'en, formater det hele som fat32 disker (eller lag en stor ntfs partisjon)

etter at alt er formatert, så kan du kanskje fortsette install i fred?

om du kjører win98, så må du nok boote med en liten diskett der fdisk ligger på disken. ta vekk alt av partisjoner, og formater dem på nytt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...