Gå til innhold

Kjøpt deg Samsung 191T?

Stonescream

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei stonescream

Nå har jeg akkurat lagt inn bestilling på en slik samsung sak... var ikke helt veloverveid og økonomisk korrekt sett uti fra lommeboka, men etter som du er så drittlei den bzzz lyden som er fra den 19" crt skjermen du har nå samt at eizoen din er for liten til arbeidet... kjøpte jeg en samsung 191T.

Når du så får solgt Eizoen til onkelen din for 5100, tjent litt penger på å sette sammen en datamaskin og leve på mor og far til over nyttår, går det nok bra skal du se.

La også ved 256mb ram fra kingston som kanskje passer i din bærbare..

Ja og en dvi kabel kjøpte jeg også.. Håper det er i orden, om ikke får vi bare returnere evt. minnet om det ikke passer og skjermkabelen om dette følger med samsung skjermen.

snakkes

Lenke til kommentar

Ingen døde pixler på min i vertfall. Tror fenomenet er litt oppskrytt, i allefall på dagens skjermer.

Når man bruker DVI, er menyen på skjermen begrenset. Det er bare brightness og noe annet småtteri som funker da. Men noe annet har man strengt tatt ikke behov for heller. (geometri og sånn stiller seg inn selv)

Og så er det mulig jeg er har lysfølsomme øyner, men jeg syntet skjermen hadde et _altfor_ lyst bilde når brightness sto på 50. Dette lot seg jo naturligvis ordne med og skru ned endel.

Alt i alt, jeg er meget godt fornøyd.

Jeg anbefaler skjermen på det varmeste.

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung 191T og Creative Ti4200 skjermkort.

Ingen døde pixler.

Syntes farvene, særlig på TV, var en anelse blasse. Det har jeg justert med det medfølgende Natural Colour-programmet og er nå fornøyd.

Men det er to ting som kan være litt irriterende hvis man fokuserer på det. Håper andre eiere kan melde fra om de opplever det samme eller ikke:

1) Når lysstyrken justeres ned til under 58-59% kommer det en svak, høyfrekvent lyd fra baksiden av skjermen.

2) Hvis hele eller nesten hele skjermen skal være svart, f.eks. ved rulletekster i en film, ser den ikke helt svart ut. "Svart" og "av" burde jo være omtrent det samme - jeg synes ikke det svarte er svart nok. Men når bare en del av bildet er svart, ser det helt bra ut.

btw - DVI-kabel følger med skjermen.

Lenke til kommentar

Ingen døde pixler her heller.

Quote:

1) Når lysstyrken justeres ned til under 58-59% kommer det en svak, høyfrekvent lyd fra baksiden av skjermen.

Dette stemmer. Ved 56% har jeg en høyfrekvent lyd som forsvinner på 57%.

bsa

Lenke til kommentar

Jeg har et helikopter av diverse vifter på den midlertidige maskinen, så jeg viste ikke om den pipelyden før nå. Men det stemmer faktisk. Lyden kommer på min skjerm på 65 og ned.(når jeg legger øret helt til)

For se når vannkjølinga og det andre er oppe og gå, om den blir plagsom på noen måte.

Men finnes det ikke softwarebaserte prog og justere lysstyrken med, uten at det går ut over kvaliteten ellers?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 09:04, skrev titus:

2) Hvis hele eller nesten hele skjermen skal være svart, f.eks. ved rulletekster i en film, ser den ikke helt svart ut. "Svart" og "av" burde jo være omtrent det samme - jeg synes ikke det svarte er svart nok. Men når bare en del av bildet er svart, ser det helt bra ut.

Dette er en egenskap ved LCD-skjermer som man ikke får endret ennå. LCD klarer ikke å vise absolutt svart, eller IRE 0. Du kan oppnå gode resultater ved å stille inn kontrast (hvittnivå) og lysstyrke (svartnivå) noenlunde optimalt, men du får ikke sann svart. Dessverre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 04:42, skrev Arctic:

Ingen døde pixler på min i vertfall. Tror fenomenet er litt oppskrytt, i allefall på dagens skjermer.

Når man bruker DVI, er menyen på skjermen begrenset. Det er bare brightness og noe annet småtteri som funker da. Men noe annet har man strengt tatt ikke behov for heller. (geometri og sånn stiller seg inn selv)

Og så er det mulig jeg er har lysfølsomme øyner, men jeg syntet skjermen hadde et _altfor_ lyst bilde når brightness sto på 50. Dette lot seg jo naturligvis ordne med og skru ned endel.

Alt i alt, jeg er meget godt fornøyd.

Jeg anbefaler skjermen på det varmeste.

oppskryt?kjøp en dritt skjerm så får du se en død pixell for eksempel adi. eizo,samsung,viewsonic?har vel null til 1 døde pixler generelt sett.

Lenke til kommentar

152S er en knallskjerm også, for de med litt slankere lommebøker. Dog bør man passe seg, da jeg har vært borti en 152S skjerm hvor det var slik at i visse gråtoner, og særdeles i spill àla CS så var det noen røde striper til venstre på skjermen, tror det var en produksjonsfeil, men jeg vet ikke hvor utbredt den feilen er. Skjermen i seg selv er konge og fryktelig mye verdi for pengene. Autofunksjonen fungerer meget godt og har bare noen svakheter i valget av fargeinstillinger.

Samsung har virkelig lagt et gullegg med denne nye serien med slanke og generelt meget gode TFT-LCD skjermer.

Lenke til kommentar

Akkurat fått opp bildet på samsung skjermen nå...

Digg. Noe rødere/varmere bilde en på eizo skjermen jeg hadde, men får leve med det....(ikke SÅ hardt egentlig)

Ingen døde pixler og den medfølgende dvi kabelen er helt grei å bruke. Kjøpte sort utgave og det er like bra som på eizoen. Skjermen er enorm i forhold til 15" jeg hadde så dette blir digg!

Anbefales!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 11:42, skrev iceraven:

Har 181T lydløs skjerm her ihvertfall :razz:

Den gir ikke lyd fra seg samme hvilken lysstyrke du kjører?

Hvis 181T ikke lider av det problemet, kommer jeg nok til å kjøpe den isteden. Den har jo samme oppløsning som 191T, og funker sikkert like greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...