Gå til innhold

Nå er de tre samlet... Hva burde jeg kjøpe?

Sweet Tooth

Anbefalte innlegg

Ok! Om jeg ikke har mast dere av stolen så er jeg vel på vei til å gjøre det. Men dere trenger ikke å svare om det sliter på sjelen :wink:

Her er det tre bærbare alternativene:

Toshiba Sattelite 5200-801 (En liten frekkas, men bra nok for CAD og 3d? DVD brenning!!! )

Fujitsu Siemens Celsius Mobile H (Jeg bryr meg lite om vekt, har vært i militæret... Denne ser digg ut!)

Compaq Evo N800W (kom inn i siste runde, er usikker her)

For å gjenta meg selv til i det uendelige: Jeg skal studere BA of Design studies med major i Product Design. Vi skal jobbe med 3dstud.max, CAD, Photoshop.

Pris er ikke viktig...

En siste innsats...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs litt hva du er mest opptatt av..

Hvis teknisk kvalitet har noe å si, glem dell..

Hvis lavest mulig pris i forhold til ren ytelse er viktig, ta med dell..

800W er betydelig tynnere og lettere (mindre) enn de to andre, har en del kraftigere skjermkort, og 5400 rpm harddisk, så jeg tipper den er den kraftigste maskinen..

Toshiba har DVD-brenner, men er ikke optimalisert som type "workstation".. Ellers er vel toshiba god kvalitet, men dessverre bare 1 års garanti, noe jeg ikke vil anbefale

Celsius har jeg såvidt prøvd, rå maskin, men veldig stor.. Du får ikke noe mer igjen for at maskinen er stor i form av ytelse, eller skjermstørrelse, eneste er vel avtagbart tastatur, og innebygget disketttasjon. Det har hverken tohisba eller Compaq.

Mitt tips igjen:

Best teknisk design, best ytelse (disk og grafikk), tynneste og letteste maskin, Compaq EVO N800W (eller toppmodellen type 800C).

Lenke til kommentar

Det ser ut som den råeste i Norge foreløpig er 800C - ikke verst den heller, får toppmodellen ganske rimelig (ca 21000 + mva).

800W kommer helt sikkert snart - ta kontakt med compaq, kanskje de allerede har den.

Dette må være den råeste bærbare pc'en på markedet i dag, så jeg tror kanskje prisen kan bli litt skummel..

Det som er så bra med denne i forhold til de andre er jo faktisk at den er kraftigere, og har alt du trenger, men samtidig er mye mindre, noe som aldri gjør noe. Og designet er langt bedre, noe som kanskje også har betydning??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-12 00:24, skrev bacon:

Compaq 800W er den råeste du får, ikke 800C.

Sjekk den adressen. Der får du den infoen du trenger. Har prøvet på Dell, Compaq, Fujitsu og Toshiba. Er mest imponert av Compaq og Fujitsu. P.t. er den råeste Compaq Evo 800w.

Her kan du klikke på den :smile:)

Dataparty i Bergen i romjulen!!!

[ Denne Melding var redigert av: Robkvi på 2002-11-12 08:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...