omaashei Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Skal kjøpe ny hardisk, men er ikke helt sikker på hvilken. Den skal være 120gb og 7200rpm, men hva burde jeg velge mellom 2mb cache og 8mb cache? På databutikken.com er noen hardisker merket med (OBS 8Mb cache!) Er det noen krav til systemet siden det er OBS OBS, eller er det bare at man må ta hensyn til pris hvis man sammenliknermed andre disker på 120gb? Har vurdert: Western Digital Caviar XL 120.0Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA100 IDE Det som var planen var å senere kjøpe en til for å utnytte raid-funksjonen. Er det kanskje andre hardisker i samme prisklasse jeg heller burde satse på? Resten av dritn: Chieftec blått med neon og ice hole. Asus a7v333R AMD athlon xp1800+ 512 pc2700 samsung geforce4 ti4200 Fujitsu 40gb 5400rpm 52x cd 12x brenner Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Det kreves ikke noe mer av systemet for å benytte disker med 8MB. 8MB-disker yter generellt bedre enn 2MB-disker og koster derfor litt ekstra. Hvis du er opptatt av støynivå kan jeg tipse om at det gjør undrverker om harddisken har FDB-motor (Fluid Dynamic Bearing) Jeg tror det er bare Maxtor som har harddisker med både FDB og 8MB buffer. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: omaashei skrev (2002-11-11 17:57):Det som var planen var å senere kjøpe en til for å utnytte raid-funksjonen. Du er sikker klar over det, men skal du sette opp raid 0 array senere, må du formattere begge diskene igjen du setter opp. Gjelder vel ikke raid 1. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hvis du vil ha minst mulig støy, gå for Seagate Barracuda V (80 eller 120GB). WDD bråker en god del mer. Lenke til kommentar
omaashei Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 databutikken.com har ikke maxtor 120gb med både FDBI og 8mb cache, så jeg satser på WD'n. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Ikke gå får IBM hvis du er ute etter minst mulig støy, har en selv riktig nok en 80GB, men den høres for å si det sånn. Har en MaXtor disk her også, det er absolutt å anbefale. Hvis du er kun ute etter ytelse så mener jeg at den du har nevnt har skåret meget høyt på tester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå