PKA Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Har planer om å sette opp en server med filserver (Samba), og en eller annen mailserver, men vet ikke hva som er enkelt og bra, og kan kjøre på samme maskin som Samba. Brukte tidl. en WinNT-sak som hentet ned de forskjellige mailene, for så å fordele dem ut til de "riktige" brukerene, samt at "intern" mail ble sendt direkte gjennom, og ikke "ut på nettet og tilbake" Gode forslag mottas med takk. (Har søkt på nettet, og funnet info om Fetchmail, Imap, og diverse andre, men er ikke sikker på hva jeg trenger.....) Lenke til kommentar
PKA Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Er det noen av disse "enklere" mailserverprogrammene som har mulighet for <webadmin>? ....eller en annen form for remote-admin slik at jeg ikke trenger å kople skerm/ tastatur til serveren ved små endringer..?? -PKA- _________________ [ Denne Melding var redigert av: PKA på 2002-11-12 07:01 ] Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 kansje helt på jordet nå men, Putty ?? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: ....eller en annen form for remote-admin slik at jeg ikke trenger å kople skerm/ tastatur til serveren ved små endringer..?? VNC? Lenke til kommentar
egilswm Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg tror Limacute http://www.linpro.no/?page=produkter/limacute&lang=no er det du leter etter. Denne har webbasert admin, er open-source og bygger på flere anerkjente og utprøvde mail daemons + apache osv. ES Lenke til kommentar
Donaldoni Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 http://www.qmail.org Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg ville anbefalt exim (kjør stable!) jeg også. SSH er en fin ting! (og ja, putty er en SSH client) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå