Gå til innhold

Built by ATI vs andre

kindings

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilke webshopper(helst norske) som selger slike, eller om det er noen overhode?

Først og fremst er det et ATI 8500(vanlig eller LE) jeg ser etter.

Jeg har sef sett på Hercules, Sapphire etc, men vet noen hvem som har de roligste kortene(lydmessig)? F.eks er ATI sine egne kort mer lydstille enn Hercules sine? Sapphire kortene er jo meget gunstige prismessig, men betyr det at kjølerne er av lav kvalitet = bråkete? Noen som har hørt/sett ett i "action"? Tenkte jeg skulle bruke ~1400(helst mindre om mulig) på et nytt grafikk kort, dvs de råeste kortene er utelukket.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-11 17:44 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her på HW.no har de testa et Sapphire 9000 kort uten vifte! Har også lest om i forum fra noen mener at Hercules støyer mer enn ATI. Tviler egentlig på det da de fleste kort egentlig er orginale ATI kort med Hercules,Sapphire, osv. embalasje.

Kjøp hvilket som helst kort du og monter Zalman Chipsetkjøler, Heatpipe som er en vifteløs kjøler. Se link.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80HP

Lenke til kommentar

Bestilte du 128MB versjonen? I så fall kan du komme til å få deg en stygg overraskelse. Jeg bestilte dette kortet fra PCmax for noen måneder siden

"AGP ATI Radeon 8500LE 128M DVI bulk OEM"

Når jeg fikk det, viste det seg at det var et Sapphire skjermkort med 5ns minne. Minne kjørte på 200 Mhz eller noe. Jeg returnerte det straks og krevde pengene tilbake. Ville bare advare deg. Hvis du derimot bestilte 64MB LE versjonen går det greit. Det er et originalt ATI kort som kjører på 250/250(500) hastighet

Lenke til kommentar

Jo, det var 64MB versjonen. Jeg så noen andre på forumet her hadde gode erfaringer med denne(skal være enkelt å få det opp på 275/550). Denne er endel billigere enn 128MB versjonen, hadde jeg bare hatt 128MB versjonen å velge mellom hadde jeg nok gått for et 9500 kort fra Sapphire(eller hva de nå heter).

Og jeg er enig; 1500.- for et Radeon 9500 kort må vel sies å være en bra deal, når man tenker på at det yter omtrent som et G4 4400 kort. Dog er jeg sikker på at jeg klarer meg lenge med et 8500 kort som koster 500.- mindre, tatt i betraktning at en av de viktigste årsakene mine til oppgradering er Hydravision og ikke ren gaming.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-13 18:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...