TheOpiate Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Har som dere sikkert skjønner problemer med et hjemmenettverk. Bor i ett kollektiv med 4 andre, og jeg fungerer som ansvarlig for de datarelaterte utfordringene vi har. Tok dette bildet tidligere idag av oppkoblingsstatusen. Oppkoblingsstatus Som dere ser er det en hengelås på linjen mellom datamaskinene. I tillegg vil hastigheten aldri bli over 11Mbps. Dette stemmer dårlig da internettlinjen vi har er langt større. Nettverkskortet jeg har på maskinen klarer opp til 100Mbps og ruteren også skal klare langt høyere hastighet enn dette. Ett annet problem vi har er at flere av beboerene ikke kommer seg på nettet uten kabel hvis vi bruker en WEP-kryptering. Slår vi denne av så kommer alle seg på nettet, men dette er ikke en aktuell situasjon da vi ikke ønsker å kjøre ett usikret nettverk. Den trådløse routeren er en D-Link Dl-624 som har siste oppdaterte firmware. I fjor kjørte vi med eksakt samme innstillinger, og da uten problem. Hadde samme type router også(måtte kjøpe ny da eieren av ruteren flyttet) Noen som kan ha noen tips til hva som er feil? Er meget frustrert etter å ha sittet uttalige timer denne høsten for å få alt til å funke optimalt Hjelp! Takker på forhånd for alle svar! Endret 7. november 2006 av TheOpiate Lenke til kommentar
QBab Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Før eg i det heletatt leser innlegget ditt, vil eg råde deg å skifte emnetittel, slik at man skjønner hva det angår bare ved å lese tittel. For. eks: Diverse problemer med hjemmenettverk eller noe i den dur. Eller så kommer en sur mod å sletter tråden din Edit: Og da over til problemet ditt, kan godt være du må inn ruter instillingene dine og rote litt. 11/ mbps er vel standard for trådløse nett, så det er vel kansje hvorfor du ikke oppnår større hastighet. Ellers så har eg ikke så mye å komme med. Men du får sikkert hjelp av en eller annen gluping her på forumet, så stay tuned Endret 7. november 2006 av QBab Lenke til kommentar
Makky Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hastigheten du ser på bilde er avhengig av hastigheten det trådløse kortet støtter. P.S. Internett-linjen har ikke noe med den hastigheten som blir oppgitt, uansett om det er med kabel eller trådløst. Den hengelåsen er der pga at den innebygde brannmuren i windows er slått på, slå den av og hengelåsen vil forsvinne. Hvorfor det ikke funker slik det gjorde før får noen andre svare. Kan bare si at jeg har dårlig erfaring med D-link, og vil tippe den er synder Lenke til kommentar
TheOpiate Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Takk for tipset QBab, emnet er nå endret. Ellers til Makky, jeg har ett kort som støtter høyere hastighet enn det som blir oppgitt. På samme kortet, med samme type router fikk jeg oppgitt langt høyere senest før sommeren. Ellers kan jeg opplyse om at jeg allerede har byttet router hos forhandleren en gang i høst. Probleme er de samme, så nå tviler jeg vel egentlig på at routeren er problemet. Muligens det har noe med innstillingene å gjøre, men jeg kjører så vidt jeg husker eksakt samme innstillinger som på den forrige routeren.... Endret 7. november 2006 av TheOpiate Lenke til kommentar
QBab Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Kansje du kunne prøvd og ringt teknisk avdeling hos nettleverandøren din. De bruker å ha peiling på instillinger på rutere og diverse andre fancy ting. Om du kommer til riktig person da såklart Lenke til kommentar
TheOpiate Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Kansje du kunne prøvd og ringt teknisk avdeling hos nettleverandøren din. De bruker å ha peiling på instillinger på rutere og diverse andre fancy ting. Om du kommer til riktig person da såklart 7239541[/snapback] Det er alltids en mulighet. Dog så har jeg generellt liten tiltro til telesupport. Sjelden at den som sitter i andre enden av røret har noe fornuftig å komme med. Antar at det sitter folk her inne med langt mere ekspertise på slike saker. Dog skal det vurderes hvis det ikke dukker opp et lyst hode her inne med løsningen jeg søker.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå