Gå til innhold

Kommer ikke på nett med nytt hovedkort

MrVilla

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI P965 Platinum og sliter veldig med å komme på nettet med den. Har reinstallert drivere og sjekket alle veier uten hell. Jeg snakket med butikken og dem kunne egentlig ikke gi meg noen tips. Vurderer å bytte det inn men er litt dumt dersom det skulle fungere i butikken da.....

Noen som har noen tips å gi meg før jeg sender det i retur.

PS! Hvor lang tid har jeg på meg før jeg kan sende det i retur?

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Et års garanti, fem års reklamasjonsrett på fabrikasjonsfeil.

Du bør teste med en Linux-live cd (søk på linux live), DSL (Damn Småll Linux) holder, og er bare på 50 meg. Start opp fra denne cden, og kjør internett i full forlystelse.

Kan tippe problemet ditt ligger i Windowsinstallasjon eller drivere. Og primært kan du naturligvis reinstallere.

Men DSL er kanskje å foretrekke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Helt greit, men DSL som jeg nevner tar bare 50 meg, brennes på cd, og starter opp datamaskinen med den. Den installerer ingenting, og når du starter maskinen på nytt er alt som før.

Reinstallasjon av Windows med drivere vil i 99,98 % av tilfellene løse problemet ditt.

Lenke til kommentar

Bortsett fra å nevne hva slags hovedkort du har, vet vi fortsatt ingenting om hva slags utstyr du ellers prøver å komme deg på "nettet" med.

Hvilket internettleverandør bruker du?

Er PC'en koblet direkte til et "dumt" ADSL-modem, slik at du eventuelt må legge inn påloggingsinformasjon i PC'ens nettverksoppsett?

Eller bruker du en ruter i tillegg til modemet (- evt. en kombinert ruter-modem -) slik at påloggingsinformasjonen er lagt inn der, og problemet egentlig dreier seg om å få kontakt med ruteren?

Eller ...?

Det er mange ting du kan sjekke ut før du blir "nødt til" å se på Linux ...

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke har nevnt noe om dette, men det er fordi jeg anser det punktet som utsjekket. Jeg har prøvd med forskjellige ledninger både via switch og direkte på modemet. Har ingen effekt. Min bærbare har ingen problemmer med å komme på nett i noen tilfeller med de samme ledningene.

Men her er infoen:

Jeg benytter NGT

PC skal kobles til et switch som er koblet opp mot nettet. Jeg har en del maskiner hjemme for reperasjon i løpet av året og har aldri noen problem med å komme på nettet med noen av dem.

PC'en raporterer i enhetsbehandling at enheten fungerer som den skal og at alt er i orden. Status for oppkobling er "begrenset eller ingen tilkobling". Jeg har ingen tilkobling. Jeg får ikke pinget noen nettsteder som VG eller dagbladet eller lignende.

Dersom jeg trekker ledningen ut av pc'en og setter den i den bærbare så er jeg på nett uten problemmer.

Jeg har egentlig mest tiltro til at det har skjedd noe under installering av windows og satser på at en reinstallering kan ordne det.

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...