Acrid Skrevet 7. november 2006 Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 Jaggu! I denne tråden kommer selveste Glintern til å presentere, mer eller mindre kjapt, musikk for denne gemene hopen som DU er en sørgelig liten del av, din pjask. Kommer nok til å gå mest i diverse former for metal, samt en del drone, ambient, ymse rock, japansk pedopop og andre godsaker. Wahoo! Jeg begynner med Drastus. Et fransk enmannsband. Her er det snakk om black metal med en fot innenfor drone-sjangeren. Det er monotont, repetitivt og trøkker som bare juling. Heftig! SaMpLE lol Og jeg må også nok en gang(?) si litt om Slomo, som har gitt oss årets deiligste drone-plate...nemlig "The Creep". En timeslang sonisk blowjob. Smakebit på denne herligheten: http://soundsofslomo.com Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 7. november 2006 Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 Drastus virket jævlig fett! *skjekke ut mer* Finner ikke noe lyd på siden til Slomo, men mener å huske at du har linket til det før, og da hørte jeg, var stemningsfullt og creepy, men savnet litt, ehm, trøkk og fart, kanskje da spesielt i (fraværet av?) trommene. Forøvrig jævlig fett cover. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 7. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) The Creep handler ikke akkurat om trøkk og fart...tvert imot! Men liker man ikke drone/ambient-saker så bør man nok styre unna som den pjasken man er! Lyd: http://importantrecords.com/sounds/slomo.mp3 Endret 7. november 2006 av Glint Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 27. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 OH! Fant et jævla fett grindband på Urørt ved navn Parlamentarisk Sodomi: http://www11.nrk.no/urort/user/?id=56724 Jeg skal så definitivt ha tak i den demoen deres, for dette röska godt. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Anbefal litt dømetall! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Kan du beskrive hvordan sjangeren 'drone' låter? Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 27. november 2006 Rapporter Del Skrevet 27. november 2006 Also known as drone metal, drone doom is a genre which is even more minimalistic and inaccessible than funeral doom. Generally influenced by noise and ambient music, the music often mainly consists of distorted downtuned guitars and bass, usually with lots of reverb applied to the final mix, with clear (melodic) themes being a rarity. Drone doom tracks are generally long, with typical drone tracks lasting between ten and thirty minutes; some drone doom releases even consist of only one album-long track, an example of this being Sun Baked Snow Cave, a collaboration between Boris and Merzbow which clocks in at 62 minutes. Vocals and even drums are often absent, and the music often lacks any beat or rhythm in the traditional sense. Like funeral doom, drone doom typically emphasizes despair and emptiness, although apocalyptic and cryptic themes are also common. Innovator Stephen O'Malley, heavily influenced by Earth, can be largely credited with the creation of drone doom as a recognised subgenre, being or having been involved with seminal acts such as Burning Witch and Sunn O))). Sunn O))) and their predecessor Earth can be considered the two most influential bands of the genre. Vil tro det er noe slik. Stemte ganske bra med det jeg hørte. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Fikk noen kopier av Sunn O))) av en kollega....rimelig sære greier. Kult, men det nytter jo ikke å sitte å lytte til det...ihvertfall ikke lenge. Blir jo helt rar i huet av det. Pantera Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Da jeg koblet iPoden til steroen satt jeg på Sunn o))) på full guffe. Ble litt rar til slutt ja. Kraftige saker. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Munly & The Lee Lewis Harlots Herlig americana! Dyster, gotisk stemning ja. Dette er noe for TAAB vil jeg tippe. http://www.myspace.com/munlytheleelewisharlots Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Hadde jeg bare fått den myspace siden til å spille sangen hadde jeg blitt glad, men den var lite samarbeidsvillig. Jeg vil høre "Munly & The Lee Lewis Harlots".... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Amen Corner Værsågodtisn Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Hoho, Munly & The Lee Lewis Harlots var grisekult. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg visste det med engang jeg så bildet og band-navnet, skamfett. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Mistress for faen! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2007 Mistress får vi ta en annen gang, tisn...for nå skal vi inn på funeral doom. Funeral Mourning er et enmannsprosjekt fra Australia. Nyeste skiva, Drown In Solitude, er som balsam for melankolske sjeler. Dystert og mektig. LJUD <3 Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 3. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Hæhæ, Munly & The Lee Lewis Harlots var fett da. Edit: Fint å. Endret 3. januar 2007 av Veitafan Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Mistress får vi ta en annen gang, tisn...for nå skal vi inn på funeral doom. Funeral Mourning er et enmannsprosjekt fra Australia. Nyeste skiva, Drown In Solitude, er som balsam for melankolske sjeler. Dystert og mektig. LJUD <3 7636356[/snapback] Kjeeeedeeeeliiiig! Anbefal noe bra nå Glint, jeg vet du har sakene inne. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Jøss, og du som er så stor fan av smale doom-sjangere som funeral doom, drone doom o.l fra før av? Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Likte den sangen Glint, du burde sjekke ut Graves at Sea! http://www.myspace.com/fuckinggrannysatsea Praise the witch! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå