Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Etter at jeg byttet fra en windowspc til mac, har filoverføringene på MSN messenger gått latterlig treigt, og det er nå umulig å sende bilder, store dokumenter og lignende uten å bli sittende halve dagen og vente. Er det noen instillinger man kan endre slik at dette går fortere? Andre overføringer går like fort som vanlig, og sjekket på speedometeret at hastigheten på internett er den samme. Utrolig provoserende å sitte på en rask linje som oppfører seg som et modem fra helvete Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg tror det har noe med innholdet på bildene å gjøre. Fyllabilder pleier normalt sett og bruke lenger tid enn bilder av blomster og engler. Dette er internetts måte å straffe deg for å sende/motta bilder som burde vært slettet for lengst Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hvilken MSN-klient bruker du, Smårips_eier? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Bruker MSN for mac, nyeste versjon, lastet ned på MSN sine hjemmesider. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Så sant du kjører med OSX så er det http://adiumx.com/ som gjelder. Prøv ut! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) okei, skal prøves ut Håper filoverføringene går kjappere da. Endret 9. november 2006 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Så sant det dreier seg om ADIUM til MSN overføring skal det gå bra. Sending and receiving files on AIM (although it might be a bit buggy) Sending and receiving files on Jabber Sending and receiving files on MSN Sending and receiving files on Yahoo (sending is limited to approximately 1 megabyte file size) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Jepp er stort sett til MSN adresser. Prøvde nå, det hjalp ikke. Overføringen ligger på rundt 6 kb/s! Jeg sitter på en 20 MB linje for svarte Endret 9. november 2006 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hei. Fordi adiumx/messenger for mac/osv ikke støtter direkte filoverføring som nyere msn-klienter gjør, må trafikk gå via msn sine servere og overføringene blir derfor trege. Til dags dato er beste løsning å bruke Skype som er overlegen på filoverføring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 åh, da er det jo bare å overtale alle msnkontaktene mine om å få seg skype sende ting der da =/. Jaja, da vet jeg i det minste det ikke er maskinen det er noe feil med. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Du kan jo sende via e-mail eller bruke You Send It om filene er litt større. Vi får håpe iChat får støtte for msn når Leopard dukker opp på nyåret. Msn-løsningene for Mac er kjipe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Du kan også bruke aMSN til å sende filer, den sender direkte til mottaker, og ikke via server. Da får du den normale hastigheten du burde få. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Opplever også det samme som deg, smårips.. Har til stadighet undret meg over dette fenomenet, for det er ingen ting som tilsier at filoverføringen skal gå tregt mtp. linjekapasiteten jeg har til rådighet... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvilken port bruker programmene, har du brannmur som scanner på den porten kanskje? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det er uvisst faktisk, har ikke sjekket det ut... Tror jeg kan leve med farten enn så lenge, hehe... Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Tror det er portene 6891-6900 Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 åh, da er det jo bare å overtale alle msnkontaktene mine om å få seg skype sende ting der da =/. Jaja, da vet jeg i det minste det ikke er maskinen det er noe feil med. 7251589[/snapback] Ett annet tips. Finn en webhost. Last opp filen med en FTP klient og post link til vedlegget til kontakten du chatter med. Et alternativ er å innstallere en webtjener lokalt på maskinen din og bruke no-ip.com til å gjøre om din ip adresse til noe sånt som http://dittbrukernavn.sytes.net/fil.jpg sånn at du slipper finne IP adressen din hver gang du skal sende en fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå