Gå til innhold

MSN for mac, trege filoverføringer

Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Etter at jeg byttet fra en windowspc til mac, har filoverføringene på MSN messenger gått latterlig treigt, og det er nå umulig å sende bilder, store dokumenter og lignende uten å bli sittende halve dagen og vente. Er det noen instillinger man kan endre slik at dette går fortere? Andre overføringer går like fort som vanlig, og sjekket på speedometeret at hastigheten på internett er den samme. Utrolig provoserende å sitte på en rask linje som oppfører seg som et modem fra helvete :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jepp er stort sett til MSN adresser.

Prøvde nå, det hjalp ikke. Overføringen ligger på rundt 6 kb/s! Jeg sitter på en 20 MB linje for svarte :mad:

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

åh, da er det jo bare å overtale alle msnkontaktene mine om å få seg skype sende ting der da =/. Jaja, da vet jeg i det minste det ikke er maskinen det er noe feil med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Du kan også bruke aMSN til å sende filer, den sender direkte til mottaker, og ikke via server. Da får du den normale hastigheten du burde få.

Lenke til kommentar
åh, da er det jo bare å overtale alle msnkontaktene mine om å få seg skype sende ting der da =/. Jaja, da vet jeg i det minste det ikke er maskinen det er noe feil med.

7251589[/snapback]

Ett annet tips. Finn en webhost. Last opp filen med en FTP klient og post link til vedlegget til kontakten du chatter med.

Et alternativ er å innstallere en webtjener lokalt på maskinen din og bruke no-ip.com til å gjøre om din ip adresse til noe sånt som http://dittbrukernavn.sytes.net/fil.jpg sånn at du slipper finne IP adressen din hver gang du skal sende en fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...