Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har prøvd å hjelpe en kompis med msn viruse, jeg har lest på mange av de andre som dere har hjelpet. men jeg er ikke helt sikker på at jeg har klart å bli kvitt det helt.

gidder noen å se igjennom hjt loggen hans??

takk på fohånd :D

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 16:43:18, on 07.11.2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe

C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\bin\btwdins.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe

C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe

C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

C:\Programfiler\HP\QuickPlay\QPService.exe

C:\Programfiler\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe

C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe

C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE

C:\Programfiler\Logitech\Video\LogiTray.exe

C:\Programfiler\Microsoft IntelliPoint\point32.exe

C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\{3F53F3FB-06FE-1044-0621-06060315002f}\Update.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\Steam\Steam.exe

C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe

C:\Programfiler\Logitech\Video\FxSvr2.exe

C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\BTTray.exe

C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE

C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.exe

C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.BIN

C:\PROGRA~1\hpq\Shared\HPQTOA~1.EXE

C:\Programfiler\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Documents and Settings\Muzli Hakaj\Mine dokumenter\virus\hjt\HijackThis.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://runonce.msn.com/?v=msgrv75

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.online.no/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://search.msn.no/

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.no/

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer fra Online ADSL

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

R3 - Default URLSearchHook is missing

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {394B4F3C-B414-4FE3-97AE-F36FCD787AD8} - C:\Programfiler\Java\mevomu.dll (file missing)

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O2 - BHO: Mario Forever Toolbar Helper - {A20854FD-DDB5-4931-8F76-D11EA2364D94} - C:\Programfiler\Mario Forever Toolbar\v3.2.0.0\MarioForever_Toolbar.dll

O3 - Toolbar: Mario Forever Toolbar - {71B6ACF7-4F0F-4FD8-BB69-6D1A4D271CB7} - C:\Programfiler\Mario Forever Toolbar\v3.2.0.0\MarioForever_Toolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Programfiler\HP\QuickPlay\QPService.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programfiler\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start

O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe

O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\CREATOR\Remind_XP.exe

O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe

O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programfiler\Logitech\Video\ISStart.exe

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programfiler\Logitech\Video\LogiTray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [intelliPoint] "C:\Programfiler\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [Avg Antivirus] C:\WINDOWS\system32\icpldrvx.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] C:\\kybrdff_e48.exe

O4 - HKLM\..\Run: [newname] C:\\nwnmff_e48.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programfiler\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot

O4 - HKCU\..\Run: [steam] "C:\Programfiler\Steam\Steam.exe" -silent

O4 - HKCU\..\Run: [sUPERAntiSpyware] C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe

O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe

O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?

O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtigstart.lnk = C:\Programfiler\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe

O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programfiler\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programfiler\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra button: Poker.com - {6FDD5236-C9F0-49ef-935D-385F5E21991A} - C:\Programfiler\Poker.com\Poker.exe (HKCU)

O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.online.no/

O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll

O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe

O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe

O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\bin\btwdins.exe

O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Ser du har AVG - oppdater og kjør scan.

Kjør så Trend Housecall fra nettet (gratis uten install).

Hva er dette?

Lenke til kommentar
Ser du har AVG - oppdater og kjør scan.

Kjør så Trend Housecall fra nettet (gratis uten install).

Hva er dette?

7239305[/snapback]

det er et program som fjerner spyware :):hrm:

veldig efiktivt program

Lenke til kommentar
Det er nok en del rammel igjen  :)

Kan du si noe om hva du har gjort?

7239776[/snapback]

lasta først ned DrWeb og SAS og optaterte programmenel

så kjørte jeg hjt å fjerna noen programmer

så resarta jeg pcen i sikretsmodus

så sletta jeg filen C:\WINDOWS\system32\icpldrvx.exe som du har sakt før var et virus

så kjørte jeg drweb kjørte både express scan og stor scan

så kjørte jeg full scan med SAS

så restarta jeg pcen i normal modus

Endret av 3evel
Lenke til kommentar

Det var en skikkelig runde :)

HJT-loggen din er noen dager gammel så jeg vil at du legger ut en ny. Men før det kan du avinstallere MSN, last ned og kjøre combofix og kjør en rens med CCleaner

Da du kjøret DrWeb, fulgte du denne oppskrifta:

"Kjør drweb-cureit.exe (si ja til å kjøre en express scan)

Når dette er ferdig klikker du på Option -> Change settings.

Under fanearket Scan, fjerner du haken ved Heuristic analysis.

Under fanearket Actions, skal alle punkt under Malware settes til Rename.

Velg partisjon du vil scanne og klikk deretter på den grønne pilen for

å starte scanningen. Velg "yes to all" når det finner noe for første gang."

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Det var en skikkelig runde  :)

HJT-loggen din er noen dager gammel så jeg vil at du legger ut en ny. Men før det  kan du avinstallere MSN, last ned og kjøre combofix og kjør en rens med CCleaner

Da du kjøret DrWeb, fulgte du denne oppskrifta:

"Kjør drweb-cureit.exe (si ja til å kjøre en express scan)

Når dette er ferdig klikker du på Option -> Change settings.

Under fanearket Scan, fjerner du haken ved Heuristic analysis.

Under fanearket Actions, skal alle punkt under Malware settes til Rename.

Velg partisjon du vil scanne og klikk deretter på den grønne pilen for

å starte scanningen. Velg "yes to all" når det finner noe for første gang."

7254934[/snapback]

det dere under DrWeb har jeg gjort, men jeg kan dra til kompisen min å gjøre det andre, avinstalerte foresten msn også. er det veldig viktig å gjøre det dere CCleaner greiene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...