Gå til innhold

Kjop av baerbar i USA. Hvilken?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter aa ser etter en mulig laptop som jeg maa kjope meg. Jeg trenger en baerbar som klarer aa drive photoshop uten problemer, samtidig saa skal bruke internett og skolearbeid. Spilling er ikke fullt saa viktig.

Jeg prover aa holde meg under $1000, og har begynt aa lure litt paa Acer Aspire 9400 AS9402WSMi . Det virker som et veldig bra tilbud, og lurer paa om jeg skal slaa til. Men hva synes dere?

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt utdatert CPU på den aceren, samt at den er veldig stor og tung (jmf. 17" skjerm). Dersom du har tenkt å ta den med deg mye rundt er det veldig kjekt med en pc av mindre størrelse. Selv foreslår jeg denne: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...egoryNavigation

Begge har nokså ubrukelige skjermkort for spilling, men tror HP-en overgår Aceren på dette området, til tross for en gigabyte mindre minne (men det holder i mine øyne). Tror ikke du skal forvente å kjøre noe mer krevende enn EA sine sportsspill e.l. på noen av dem.

Har nesten tilsvarende selv, og er kjempegodt fornøyd.

Lenke til kommentar

Problemet der er vel at den pcen du kom med har bare 1 gb med RAM, mens Aceren har 2 gb. Men ser ogsaa at hp sin data har stoerre systembuz.

Altsaa, vil hp maskinen drive like bra som acer eller bedre?

Uansett, jeg vet ikke om jeg vil bruke $1200. Vet dere om noen bra steder paa nettet som selger baerbare i USA?

Spilling er ikke noe problem. Jeg har en stasjonaer til aa ta seg av det.

Lenke til kommentar

Jeg har faatt det for meg at dell er ekstremt mye dyrere enn alle andre fabrikanter. Sitter aa ser litt paa hp sine hjemmesider naa, og lurer paa om det kan vaere en ide aa sette sammen en egen pc der? Men hvem skal jeg i saafall velge av de utvalgene de har?

Noen som har et tips til et oppsett?

Lenke til kommentar

Mitt forslag til Dell-PC:

Modellnavn: Inspiron E1405 Dual Core

Konfigurasjon:

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo processor T7200 (4MB Cache/2.00GHz/667MHz FSB) edit

OPERATING SYSTEM Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005 edit

UPGRADE TO WINDOWS VISTA Express Upgrade to Windows Vista Home Premium from XP Media Center Edition edit

LCD PANEL 14.1 inch WXGA+ UltraSharp™ TFT Display with TrueLife™ edit

MEMORY 1GB DDR2 SDRAM at 533MHz, 2 Dimm edit

HARD DRIVE 80GB Sata Hard Drive edit

OPTICAL DRIVE 8X CD/DVD Burner (DVD+/-RW) with double-layer DVD+R write capability edit

SOUND OPTIONS Integrated Audio edit

Alt i alt kommer denne seg på $1068, men du kan gå ned til 1,6ghz på prosessor og komme under $1000. Det jeg synes er mest tiltalende med denne er Core 2 Duo-prosessoren og skjermen, mens utseendet på pc-en ikke er all verden å skryte av.

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar
XPS kan vel knapt kalles bærbare pc-er, ZanZel :p

7238587[/snapback]

Den som er 12.1" ville jeg sagt var veldig bærbar .. og det var den jeg siktet til ettersom det er den eneste xps'en som koster under $1200..

ellers så er jeg enig at dell ikke er så dyre, bare pass på ikke bestill for mye ekstra ram.. :)

Maskinen som er listet over virker også som et veldig bra valg..

Lenke til kommentar

Saa folk her ville anbefalt dell ovenfor hp? Hvorfor?

Og vil den pcen du listet over funkere fint til mitt bruk?

Jeg satt forresten opp et oppsett paa hp.com med denne dataen.

Det er som foelger:

FREE Upgrade to Genuine Windows XP Media Center!!

AMD Turion 64 X2 Dual-Core TL-56(1.8GHz/512KB)

FREE Upgrade to 15.4" WXGA BrightView Widescreen!

256MB NVIDIA® GeForce® Go 7200

2.0GB DDR2 SDRAM (2x1024MB)

FREE Upgrade from 60 GB 5400 RPM to 80 GB 5400 RPM

FREE Upgrade: 8X DVD+/-R/RW w/Double Layer Support

12 Cell Lithium Ion Battery

Alt dette til den samlete pris av $1,018.99. Er dette bedre enn dell sitt oppsett, eller er dell sitt fortsatt bedre?

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Det kommer litt ann på hva du prioriterer..

Dell

- Bedre CPU

- Større arbeidsområde på skjermen

- Mindre

- Lettere

HP

- Mere Ram

- Større skjerm

- Bedre Batteri

- Litt bedre skjermkort

Av de ville jeg valg Dell'en.. RAM kan man alltids putte inn litt mer av senere. Vil si du får mere for pengene ved å kjøpe fra dell..

Lenke til kommentar

Ok, hva mener du med at Dell har stoerre arbeidsomraade paa skjermen mens hp har storre skjerm? Og minne er vel viktig, i alle fall hvis du skal oppgradere til Vista?

Uansett, jeg tror det kanskje blir dell. Vertsfaren min jobber som sagt i et firma som dell gir 12 % rabat, pluss at de ofte har noen spesialtilbuder for det firmaet naar det naermer seg jul.

Lenke til kommentar

Hva med dette oppsettet:

Dell E1505 dual core

Components

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo processor T7200 (4MB Cache/2.00GHz/667MHz FSB)

OPERATING SYSTEM Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005

UPGRADE TO WINDOWS VISTA Express Upgrade to Windows Vista Home Premium from XP Media Center Edition

LCD PANEL 15.4 inch Wide Screen XGA Display with TrueLife™

MEMORY 1GB Shared Dual Channel DDR2 SDRAM at 533MHz, 2 Dimm

HARD DRIVE 120GB 5400rpm SATA Hard Drive

OPTICAL DRIVE 8X CD/DVD Burner (DVD+/-RW) with double-layer DVD+R write capability

VIDEO CARD 256MB ATI MOBILITY™ RADEON® X1400 HyperMemory™

SOUND OPTIONS Integrated Audio

Accessories

BATTERY OPTIONS 53 WHr 6-cell Lithium Ion Primary Battery edit

NETWORKING OPTIONS Intel PRO/Wireless 3945a/g edit

NOTEBOOK ACCESSORIES Dell 2-Button Scroll Optical USB Mouse edit

DIAL-UP INTERNET ACCESS 6 Months of America Online Membership Included

Dette regner jeg med at jeg faar for rundt $1031.36. Er dette bedre eller daarligere enn det dere satt opp litt lenger opp i traaden?

Lenke til kommentar
Hva med dette oppsettet:

Dell E1505 dual core

Components

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo processor T7200 (4MB Cache/2.00GHz/667MHz FSB)

OPERATING SYSTEM Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005

UPGRADE TO WINDOWS VISTA Express Upgrade to Windows Vista Home Premium from XP Media Center Edition

LCD PANEL 15.4 inch Wide Screen XGA Display with TrueLife™

MEMORY 1GB Shared Dual Channel DDR2 SDRAM at 533MHz, 2 Dimm

HARD DRIVE 120GB 5400rpm SATA Hard Drive

OPTICAL DRIVE 8X CD/DVD Burner (DVD+/-RW) with double-layer DVD+R write capability 

VIDEO CARD 256MB ATI MOBILITY™ RADEON® X1400 HyperMemory™

SOUND OPTIONS Integrated Audio

Accessories

BATTERY OPTIONS 53 WHr 6-cell Lithium Ion Primary Battery edit

NETWORKING OPTIONS Intel PRO/Wireless 3945a/g edit

NOTEBOOK ACCESSORIES Dell 2-Button Scroll Optical USB Mouse edit

DIAL-UP INTERNET ACCESS 6 Months of America Online Membership Included

Dette regner jeg med at jeg faar for rundt $1031.36. Er dette bedre eller daarligere enn det dere satt opp litt lenger opp i traaden?

7241838[/snapback]

Det er vel omtrent det samme. Kommer an på preferanser. Selv foretrekker jeg 14,1" skjerm, da det gjør pc-en omkring 20% lettere. Om pc-en ikke skal tas med på jobb/skole hver dag er dette naturligvis ikke så veldig viktig. Den siste du lister opp har bedre skjermkort, men lavere oppløsning på skjermen. Den større skjermoppløsninga kommer meget godt med photoshop og lignende programmer.

Det som taler for å gå for ditt forslag er vel økt ytelse i Vista og bedre støtte for visuelle effekter.

Lenke til kommentar
Det er vel omtrent det samme. Kommer an på preferanser. Selv foretrekker jeg 14,1" skjerm, da det gjør pc-en omkring 20% lettere. Om pc-en ikke skal tas med på jobb/skole hver dag er dette naturligvis ikke så veldig viktig. Den siste du lister opp har bedre skjermkort, men lavere oppløsning på skjermen. Den større skjermoppløsninga kommer meget godt med photoshop og lignende programmer.

Det som taler for å gå for ditt forslag er vel økt ytelse i Vista og bedre støtte for visuelle effekter.

7242903[/snapback]

Jeg kommer vel ikke til aa dra med meg pcen over alt, men det er en mulighet for at jeg tar den med til skolen neste aar da jeg bor paa hybel.

Det jeg tenker paa er at den pcen jeg ramset opp klarer aa drive photoshop bedre enn den litt lenger opp grunnet bedre skjermkort og tydeligvis bedre ram(?). Ellers saa tenker jeg kanskje aa oppgrader til 2GB med ram. Jeg trenger en noksaa god pc, men det er irriterende at jeg ikke har saa mye penger aa bruke paa det.

Det skal vistnokk flomme over av rabattkuponger på dell sine pc'r i USA. Kan være verdt å søke litt på nett

Takker. Jeg fant en god del rabattkuponger, men jeg vet ikke hvordan det fungerer med kjop over en bedrift.

Lenke til kommentar

Når det gjelder photoshop så har ikke skjermkortet noe å si..

Det eneste som teller der når det gjelder disse maskinene er hvor kraftig cpu'en er og hvor mye RAM som er installert.

Alle maskinene har lik type RAM det er bare mengden som er forskjellig på HP sin..

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...