Zetec Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg setter sammen en del maskiner for venner/naboer/bekjente og begynner å bli ganske lei av installasjonene, det tar så laaang tid. Er det mulig for meg å kjøpe en minnebrikke på 4gb (+-), på en eller annen måte legge xp inn på denne, uten drivere selfølgelig, alle windows update, og da bare kopiere/installere minnebrikka rett inn på den nye disken? Hadde vært suverent og tidsbesparende å bare behøve legge inn driverne til HK! Takk for alle innspill om dette Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Øh, du kan jo selvfølgelig legge windows installasjonen på en minnebrikke, og boote opp ifra den. Men du slipper jo ikke installasjoenen av den grunn. Du kan slipstreame inn alle oppdateringer ifra WU om du vil. Bruk nLite er vel det letteste. Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Ok, skal se litt på det. Jeg bare tenkte på om det var like enkelt å gjøre dette som å fullføre en windows-installasjon med WU, fjerne alle drivere og så kjøre sysprep for så å klone denne disken til alle de andre maskinene. Er bare det at noen vil ha 80gigg, noen 320 og noen 500. Hadde håpt å slippe å gjøre enda en prosess med å utvide diskstørrelsene etterpå. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 du kan vel ta en ren installasjon på en maskin og bruke norton gohst før du legger inn driver og sånn da vil du slippe installasjone såvidt jeg vet. her er det sikkert andre som kan svare mer utfyllende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå