Gå til innhold

Kjøp av ny gaming mus - Ca.500kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Logitech MX518, Logitech G5 Laser, Creative Fatal1ty, Microsoft Intellimouse 3.0 (gammel, men fortsatt god)?

Har selv to stk Logitech MX518, og de fungerer ypperlig på Icemat 2nd Edition.

Det gjør desverre ikke lasermus, så om du kjøper G5/Fatal1ty, så må du finne en annen musmatte enn Icemat :)

Lenke til kommentar

På papiret er Logitech G5, Creative Fatal1ty og Razer Diamondback Magma eller hva den heter best, i praksis er det mer opp til hver enkelt og dømme vil jeg påstå.

Av de nevnte i denne tråden har jeg prøvd MS Intellimouse 3.0 (forrige generasjon, ikke den nye svarte), Logitech MX518 og Razer musen.. Jeg likte best Logitech, fordi jeg har alltid hatt Logitech mus, og simpelten digger formen og funksjonene dens. Antar du får de samme funksjonene på samtlige andre mus, men som sagt, dette er jo mer opp til personlige meninger.

Jeg synes MS musen var ganske uvandt, men det er jo en vanesak. Razer likte jeg ikke helt passformen på, da jeg er vant med de større og høyre-tilvendte Logitech mus :)

Alt jeg kan si er lykke til med shoppingen, og happy fragging når den er i hus:P

Lenke til kommentar
Eg har G5 men eg synest den er bæsh i forhold til MS 3.0!!

Det er ingenting gale me G5 men MS 3.0 er bare betre!(og billigare :thumbup: )

7237683[/snapback]

Feil. Alle nyere gaming muser er bedere. Det kan dog hende at du _LIKER_ den bedere. Dog er all techen i de nyere musene mye bedere. Ergo er de nye mye bedere.

Lenke til kommentar
Feil. Alle nyere gaming muser er bedere. Det kan dog hende at du _LIKER_ den bedere. Dog er all techen i de nyere musene mye bedere. Ergo er de nye mye bedere.

7239240[/snapback]

Tekniske spesifikasjoner er verdt null og niks så lenge musa ikke ligger godt i hånden. Min favorittmus gjennom tidene er den gode gamle MS 3.0 med Logitech mx510 på en god andreplass. ;)

Lenke til kommentar
Å? G5 funker ikke på glassmatter??

Forklar da hvordan i alle dager jeg har G5 + Corepad Magna som funker helt bra...

7250106[/snapback]

Trodde den funket på glassmatte jeg også...

Tror jeg leste at det skulle fungere i testen av G5 på hw.no

Lenke til kommentar

Hvis du laster ned firmware update til g5 så vil den funke på icemat (brukte den kombinasjonen selv helt fram til at ledningen til g'en tok kvelden helt inntil musen).

Creative fatal1ty mus som jeg så kjøpte liker jeg egentlig ikke! Driveren er teit siden den ikke kan minimeres til verktøylinjen, men blir liggende synlig hele tiden, og uten den funker ikke de to ekstra knappene.

Razer-mus er veldig bra, men jeg ble aldri helt kompis med det flate designet på dem.

Lenke til kommentar
G5 godtar IKKE alle underlag. Som jeg allerede har skrevet her, fungerer den ikke på glass-musmatter. (Som Icemat 2nd Edition, etc.)

Ellers er den en helt kurant mus;)

7248601[/snapback]

jeg har brukt den oppå en harddisk ramme jeg har laget av helt klar polert plexi :D hehe jeg er fornøyd ;) og Kamikazesmurf: kan du ikke bare skru opp og fikse ledningbruddet a? :dontgetit:

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

jeg har også søkt litt rundt på nettet angående nye gaming mus, jeg har derimot ikke hatt den samme prisbegrensningen som det du har da, men uansett er det en mus jeg synes du bør ta en titt på. Cyber Snipa Intelli mouse. Den har justerbar dpi (2400-1000) og over 10 800 fps. så vidt jeg vet koster denne ikke så veldig mye over 500 kroner.

Den eneste grunnen til at jeg ikke helt har bestemt meg for å kjøpe denne musen er litt lite info og at den i tillegg aldrig er nevnt som et alternativ når slike forum som dette tar opp markedets beste gamer mus. Anbefaler ihvertfall at du tar en titt på denne musen og den kommende musen som kommer i desember, den har derimot ikke noen spesifikasjoner:S

hvis noen her har en cyber snipa intellimouse ville det også vært av min interesse at noen kom med tilbakemeldinger på hvordan denne er=)

http://www.cybersnipa.com/us/products/inte...aming_mouse.php

Lykke til med muse kjøpet :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg vil anbefale deg en G5. den er god å holde i og stabil og fin... skitsjer aldri og godtar alle underlag! :D

7244783[/snapback]

hm... jeg har 3 g5 muser og alle kjører fint på icemat uten noe problemer. Så skjønner ikkje hvor du har fra at de ikke fungere på icemat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...