Gå til innhold

Ny bærbar. Noen erfaringer med HP eller Acer?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny PC pris under 10 000.

Har sett på to alternativer.

Acer Travelmate 3282WXMi/Cen Duo T2300: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=67523#

og

HP Pavilion dv2130ea/Intel CoreDuo T2250: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71781#

Jeg vil i utgangspunktet ha en maskin med 14,1" widescreen, og så lett som mulig.

Reiser mye og vil ikke dra på for mye, men alikevel ha litt skjerm igjenn.

Bruker den til nett, se film, MS Office, billedbehandling i Photoshopp, samt lytte til musikk.

Ikke spill.

Vil ha en kjapp lydløs PC med bra bildekvalitet.

Noen som har erfaringer eller annbefalinger å komme med så er jeg taknemlig for det.

Endret av SHU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har nokså samme pc som den hp-en selv (dv2004), og er kjempegodt fornøyd. Hadde jeg skulle kjøpt i dag, ville jeg gått for 2130.

dv2000-serien ser rett og slett mye lekrere ut enn acer-pcene. Sånn spesifikasjonsmessig de jo nokså like, men lurer på om ikke HP-en har litt kjappere minne. Blåtann og 9-cellers batteri kan jo komme godt med, men dersom lang batterilevetid ikke er noe du vektlegger ville jeg gått for HP-en.

Det eneste jeg har å utsette på HP-ene er at musebrettet er litt dårlig. Pekeren hopper litt av og til og blir litt tregt når man er klam på fingrene. Kjenner ikke til hvordan dette er på aceren.

Mvh.

Anders

Lenke til kommentar

Takk for flott svar.

HPen ser flotterte ut, det er jeg enig i, men den blir nok fort kladdete da på det blanke lokket.

Batterilevetiden er jo litt grei å ha da. Takler den å se en film eller to når man sitter på flyet?

Ellers synker jeg ofte mobilen mot laptop, men det går jo greit å kjøpe seg en liten usb blåtann plugg.

Hvordan er skjermen på HPen?

Lenke til kommentar

Hei.

Batterilevetiden er på omtrent 3 timer dersom du skrur av trådløsnettet og ikke har lysstyrken på fullt (sparer vel omkring 30 minutter batterilevetid på disse to tingene), så en lang film er nok ikke noe problem. Tror kanskje du skal få problemer med å se to filmer på ett batteri, dog.

Skjermen synes jeg er kjempegod, både med høy og lav lysstyrke.

Overflaten får mange fingermerker etter en stund, ja, men du får med sånn pusseklut :)

Lenke til kommentar

Et lite kommentar.

Jeg har nettopp vært i diskusjon med forhandler med hensyn til HP og garantitid.

Forhandler påstår at HP har en garantitid på kun ett år og da hjelper ikke forbrukerrådet med sine 5.

Ville bare nevne det.

Lenke til kommentar
Et lite kommentar.

Jeg har nettopp vært i diskusjon med forhandler med hensyn til HP og garantitid.

Forhandler påstår at HP har en garantitid på kun ett år og da hjelper ikke forbrukerrådet med sine 5.

Ville bare nevne det.

7242722[/snapback]

Ikke bland garanti og reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Garanti er og kan kun være en utvidet rettighet i forhold til forbrukerkjøpslovens regler om reklamasjon.

Er det snakk om bedriftskjøp er reglene annerledes, og reguleres av kjøpsloven.

Acer har også 1 års garanti på sine bærbare, med mulighet til å kjøpe utvidelse til 3 år.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...