Landoga Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hvor mange hz kan jeg kjøre Sony Multiscan 210es en min på ? har tenkt til og ta av 60 hz sperra i 2k, men jeg er usikker på hva max hz på skjermen er, er det noen som veit det ? mvh Landoga Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hvor mange Hz skjermen takler varierer fra oppløsning til oppløsning. Jo lavere oppløsning jo høyere frekvens takler skjermen :smile: Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Her finner du specs på Sony skjermer. En skjerm er oppgitt til et gitt maks horisontal oppfriskningsfrekvens, eller hvor mange linjer den tegner pr sekund. Mellom hver oppfriskning er det et lite opphold sånn at maks oppfriskningsfrekvens vil sånn ca være (al - antall linjer, hs - horisontal frekvens): Oppfriskningsfrekvens = (hs*0,93)/al Skjermen min har en maks frekvens på 96kHz og jeg kjører den på 1400x1050@85Hz, (96k*0,93)/1050 = 85,028Hz, altså holder jeg meg akkurat innenfor det produsenten garanterer at den tåler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå